Mijn shet hoest heel erg bronchitis...help!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Mijn shet hoest heel erg bronchitis...help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 12:03

Ik heb een heel lief shetje van 7.5 jaar oud. Ze heeft al vanaf haar 3e bronchitis..Vorig jaar heeft ze een antibiotica kuur gekregen van de vee-arts en dat hielp een hele tijd heel goed..
Maar sinds kort is het weer terug..en niet zo'n beetje ook.
Er komt een beetje geelachtig snot uit haar neus, en als ik heb gedraafd of galopeerd dan hoest ze al dr longen uit dr lijf Huilen Echt heel zielig.
Ik heb me dus zoeizo voorgenomen om de komende dagen niet te rijden maar sstukjes te gaan stappen met haar aan de hand..
Ik kijk hetn og 2 dagen aan, en als het niet beter gaat dan ga ik de vee arts bellen...
Wie o wie heeft dit ook en heeft misschien TIPS voor mij...

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:31

Er voor zorgen dat ze niet in een stoffige stal staat, dus of buiten of een buitenstal. Niet op stoffige stalbedekking zetten, hooi nat maken voordat je het voert. En inderdaad niet rijden!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:43

Koop een pot HMP horse. Het is wel duur maar uit omringende kring werkt dit heel goed voor paarden die wat hebben aan de luchtwegen.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 13:45

Wat vinden jullie van de dierenarts bellen? Snel of ff wachten...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:56

Als ie gele snot/slijm heeft zou ik ook de da bellen vooral in combi met het hoesten.

Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan middeltjes voordat de da langs is geweest.

Weet je zeker dat het cb is? want de meeste paarden krijgen hier geen antibiotica voor, eerder voor een ontsteking aan de luchtwegen of longen, of verkoudheid.

Belangrijk wbt het houden van een pony met cb is dat ie droog staat en stof/tochtvrij.

Is ie verder in goede doen? of maakt ie een zieke indruk en heeft ie wel of geen koorts?

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:20

Zieke indruk maakt ze niet....Gister voor het laatst gereden..Ze wil wel galoperen maar ik vind het zo eng wat ze erna doet :S dat hoestten enz...dus ik wil niet dat ze het doet.. Ze ziet er verder niet ziek uit..

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:29

Niet twijfelen, maar eerst je DA opbellen en naar haar laten kijken. Daarnaast wel alle maatregelen nemen, om irritatie te voorkomen.Luchtige stal, houtvezel en nat hooi

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:12

Dierenarts bellen en zijn tips opvolgen. Misschien nog zo'n antibiotica-kuurtje?

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:20

Hoesten EN geel snot altijd DA bellen . Niet zelf voor doktertje spelen . Verkoudheid bij paarden altijd serieus nemen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:48


Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:22

Ik ben vandaag een eindje met mijn pony gaan lopen.....En ze heeft daarbij maar 2 keer gehoest!! Veel minder dus.....Ook hebben we aardige stukjes gedraafd (ik ernaast poe poe Tong uitsteken) Maar ik zie dat het veel beter gaat. Ik heb nu Easy Breathing besteld, en dus DA nog niet ingeschakeld omdat ik nu ZIE dat het beter gaat..Ook dr snot was veel minder
Wat zeggen jullie hiervan?

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:09

Wat wil je nou eigenlijk horen? . Is het nou echt zoveel moeite om een DA te bellen en ADVIES te vragen??? .