waar paspoort aanvragen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

waar paspoort aanvragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 12:38

Ik moet voor mijn paarden een paspoort aanvragen.Het gaat hier om shetlanders en 1 fries paard.De shetlanders hebben geen van allen papieren,ik neem aan dat ik daar een dierenarts voor moet laten komen om hun aftekeningen ed op te laten schrijven.(chippen laat ik vooralsnog niet doen)Het friese paard staat niet meer ingeschreven in het stamboek(ik vond het belachelijk wat ik aan contributie moest gaan betalen!),van hem heb ik alleen een registratiebewijs dat hij ingeschreven staat in het veulenregister.Nu vertelde iemand mij dat ik daar helemaal geen apart paspoort aan moest vragen,maar het registratiebewijs op moest sturen naar het stamboek.Is dat zo ?Krijg ik het dan nog terug?En ik wil niet banketstaaf doen,maar daar zit statiegeld op,niet dat het me daar echt om gaat,maar ik heb er destijds 150 gulden voor moeten betalen,ben ik dat dan zomaar kwijt?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:42

Je kan bij het KNHS, of gewoon bij het register van het stamboek (niet alle )

Ik heb mijn te grote papierloze shet ook bij het NSPS staan, paspoort is onderweg ( als het goed is )
Die van mij is wel gechipt, heb de NSPS gemaild en er is een paspoortconsulent gekomen die alles genoteerd heeft, hij heeft ook alles opgestuurd.

Bij het KNHS was ik veel duurder uit dan bij de NSPS.
Anders moet je gewoon even alles bij langs bellen en vragen, kijken waar het t goedkoopst is etc

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:55

Volgensmij heb ik het destijds gewoon via mijn dierenarts-knhs gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:58

ik heb het via de dierenarts gedaan en dat was knhs..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:05

Het kan via de NRPS of via de KNHS.
Volgens mij worden er alleen geen paspoorten meer afgegeven zonder chip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:19

Heb een paar dagen terug gelezen dat als je het via de dierenarts doet het goedkoper is dan als je via het register van het stamboek gaat. Maar dat doen ze niet bij alle stamboeken.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:21

Tessebes schreef:
Het kan via de NRPS of via de KNHS.
Volgens mij worden er alleen geen paspoorten meer afgegeven zonder chip.


Nog steeds kun je gewoon een paspoort krijgen zonder chip.. Geen enkel probleem.

tinkerpunto
Berichten: 60
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:19

Punto was al gechipt (2 jaar geleden), maar nou heb ik via de dierenarts (die moest chip controleren en formulier invullen) een paspoort aangevraagd via het KNHS. Dan heb ik alles voor elkaar!