Is dat normaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Is dat normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 10:24

Een stalgenootje had een meisje op haar paard laten rijden omdat ze zelf tijdelijk niet kan rijden, en haar vaste bijrijdster ziek was. Normaal rijdt zij met stompe sporen, en haar bijrijdster ook. Nu had ze tegen dit meisje (meisje is ruim ervaren, maar nooit met sporen gereden) gezegd dat zij haar ook wel met sporen mocht rijden.

Gevolg: een in 1 les aan één kant opengereden paard, en aan de andere kant een dikke bobbel. Reactie lesgeefster tegen eigenaresse: "ja, dat krijg je, ze is nogal lui aan het been". Is dat normaal?? Volgens mij mis ik hier iets hoor, of vinden jullie van niet?


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:26

Sja, ik zou dus een andere instructrice zoeken en dit meiske niet meer op het paard laten rijden.
Paard kan nog zo lui zijn voor het been, maar dit kan je niet in 1 les veranderen en al helemaal niet op deze manier.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:33

crisis... nee, ik vind het niet normaal, maar volgens mij is dat een inkopper... misschien had iemand haar uit moeten leggen hoe je met sporen moet rijden?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:16

meisje kan blijkbaar haar benen niet stil leggen en dus niet met sporen rijden. brr aparte instructie hoor dat die hier niet op let.


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:21

Klinkt ook als een inkopper Lachen. De eerste die mijn paard open rijdt komt er niet meer op en de instructrice zou ik ook aan de kant zetten.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:22

wat een malloot! natuurlijk is dat niet normaal. ieder rijd toch omdat ie gek is van paarden en niet om ze te mollesteren?! ik vind dit absoluut NIET goed te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:27

Dit is idd niet normaal nee! Scheve mond

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:50

dit is niet normaal nee, misschien hadden ze er even mogen uitleggen hoe je met sporen moet rijden. Als het mijn paard zou zijn komt ze er dus niet meer op en die instructrice kon het ook wel vergeten !!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:50

Hmz... moeilijke vraag zeg...

Natuurlijk is dat niet normaal, helemaal van die instructrice niet, paard lui aan been... ja dus dat is dan de reden om 'm b.w.v kapot te rijden ? Uhu... ik mis weer eens iets

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:23

niet echt normaal. Hoe hard moet je in vredesnaam schoppen om een paard open te rijden Verward

[o]

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:26

word er een beetje droevig van hoor Boos!

Faber quisque fortunae suae

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:27

belachelijk van die instruvtrice dat die het de schuld van het paard vindt!!!


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:28

Nee ik zou dat niet normaal vinden ik zou ook direct actie ondernemen en de lesgeefster en bijrijdster eruit gooien.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:30

de instructie had er wat vanm oeten zeggen, maar ik begrijp uit je verhaal dat de eigenaar zelf toestemming heeft gegeven ommet sporen te rijden? of snap ik dat nou verkeerd.
een paard open rijden is nooit goed.. maar het meisje had zelf ook kunnen zeggen vannee heb het nooit gedaan leer het me eerst of zelf tijdens het rijden kunnen kijken of weet ik wat..
er is altijd een risico als je een ander opje paard laat rijden.. daarom doe ik dat ooknooit.. ik ben daar heel voorzichtig in..
ik heb zelf ook een wiebel been, het lijktmisschien alsof ik er met de spoor in prik, maar dat is dus niet zo.. mijn paard heeft ook nog nooit eenbobbel, kale plek of open wond gehad en ik rij met stompe sporen van 3 cm..

maar het ene paard is er gevoeliger voor dan het ander.. ik kende een paard als je die met een klein knopspoortje reed lag ze helemaal open, hoefde je echt niet veel voor te doen..

maar een paard open rijden en dat erniets van gezegd is vind ikniet normaal.. je betaald daar de instructie toch voor lijkt mij

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:34

Als je je paard zo openrijdt met sporen, dan heb je behoorlijk zitten prikken. Expres of niet, dit meisje heeft haar benen zeker niet stilgehouden. Iemand die dat niet kan, mag imo nooit met sporen rijden!

* To Belg, or not to Belg *

Adrizotje

Berichten: 27
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Hulshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:54

Ik kan alleen maar zeggen dat sommige paarden hier nu eenmaal gevoeliger voor zijn dan andere. Zoiets doe je nooit expres. Bij ons op stal is er zelfs een hengst die open ligt van zijn singel als er geen wolletje rond is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, DotBot, Evito_06, miepmier26 en 47 bezoekers