trailerbezitters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

trailerbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 07:31

ik ben me aan het orienteren op een nieuwe 1,5 paards trailer.
nou wil ik graag van jullie weten wat vinden jullie belangrijk aan je trailer.

bv houten tussenschot of kunststof, deurtje links, deurtje rechts.

wat voor gewicht heeft jullie trailer, wat zijn de prijzen en kiezen jullie voor rubberen matten of gewoon hout.

ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.


Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 07:49

Hoi,

Ik heb een ruime 1 1/2 paards-trailer, ik geloof 1.45 m breed. Erg handig om je paard op/af te zadelen. Tenminste als je paard dit toelaat in de trailer. Een gegoten rubberen vloer zit er in. Rubber op de laadklep en over die scharnier. Het deurtje zit rechtsvoor, dus mocht je langs de snelweg komen te staan dan kan je gerust het deurtje open zetten.
De trailer van mij weegt 620 kg, laadvermogen is 1380 kg. Dus maxima massa voertuig is 2000 kg. Of je deze trailer met een feroza (die ik dus heb) mag trekken (officieel dan he), dat betwijfel ik omdat maximum belading 2000 kg is. Volgens mij zou ik dan of een lichtere trailer moeten hebben, of een zwaardere auto die ook nog meer mag trekken.
O, ja hij is gebouwd in 1997 (nederlands produkt).
Ik heb ook een 2 paards trailer gehad, daar kon ik em gewoon los in laten staan. Hij kon toch niet draaien, in een 1 1/2 paards moet ik wel aan twee kanten vastzetten. Anders denkt ie dat ie kan draaien. Ik ben erg tevreden over de 1 1/2 paards-trailer die ik nu heb. Ziet er keurig uit.
Wat ik er voor betaald heb, es effe denken ik geloof, 3200 euro.

Ik zou wel een tweepaards willen hebben, maar voor nu is dat gewoon te duur.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 08:04

he wat grappig, ik heb ook een feroza. ik mag 1600kg geremd trekken.
als je een E rijbewijs hebt, gaat het om het gewicht van de trialer en van je paard. in mijn geval zou dat moet kunnen
wat voor merk is het. ??

Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:11

Het is een Sluis, een grijze, en mijn auto is ook grijs. Dit was puur toeval. Ik vind het prima rijden hoor, met de Feroza voor mijn trailer. Ik vind de Feroza fijn schakelen, vooral met trailer erachter. Ik heb ook weleens de auto van mijn vader ervoor gehad, een 2.5 benzine. Opzich heeft die natuurlijk veel meer trekkracht, maar qua schakelen is de auto van mijn vader niet gemaakt om aanhangers/trailers te trekken.
Mijn feroza komt uit 97, en loopt op gas.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:41

Een stalgenoot heeft de ruime anderhalfpaards van hombauer gekocht. Het is echt een hele fijne trailer. Het paard staat er erg fijn op. En het totale gewicht komt uit op ong. 1300 kg.

...Dreaming with my eye's wide open...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:09

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe trailer en zit te denken aan een Atec technoline.... gewoon een goede trailer voor niet al teveel geld die ook gewoon met en iets lichtere wagen goed te trekken is.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:58

Mijn voorkeur gaat uit naar een Ifor Williams trailer, met vooruitlader erbij, dat vind ik echt een super trailer, zowel praktisch als wbt uiterlijk.

Als je op zoek bent naar een 1,5 pd trailer heb je geen tussenschot, toch?
Rubberen matten zijn erg handig, maar houd je bodum extra in de gaten want het rotten gaat vaak wel sneller, of je merkt het niet op door die matten.

Verder vind ik de Westfalia een super wegligging hebben, dat ligt echt als een huis achter je auto/jeep.

Een Technoline is ook een beste trailer met weing fratsen, maar ook alles zit erop en ligt mooi achter de auto.

Wij zijn ook rond aan het kijken voor een andere trailer of veewagen, op www.marktplaats.nl staan op dit moment een paar hele leuke.

Limo

Berichten: 28
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:03

Wij hebben zelf ook een ifor williams,

Een groot voordeel van de nieuwe modellen van IW is dat er een volledige aluminium bodem in zit, hieroverheen rubbermatten. Aluminium rot niet door. Verder is het een superstabiele trailer door zijn lage zwaartepunt. En als je eenmaal een vooruitlader gewend ben, wil je niks anders.

Cavalo Lusitano

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:07

Ik heb een Atec uit 1999. Echt een fijne trailer vind ik het. Er zit een gegoten vloer in, maar ik heb het al een keer moeten repareren omdat mijn paard er een gat in had gegraven. Verder ben ik erg blij met de kussens die aan de zijkant zitten. Mijn paard staat daar altijd tegenaan tijdens het rijden.

Galupy

Berichten: 857
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:11

Wij hebben een hele mooie 1,5-paards trailer voor niet al te veel geld. Hij ziet er erg mooi uit en is heel lux voor de prijs.

Het is een Hotra, type: Elegance, je hebt nog veel andere types.

Voordelen van de trailer zijn, lage instap, dus niet zo steil omhoog, hij is erg ruim voor 1,5 paards en ook hoog genoeg, ons paard van 1.73 staat er nog royaal in. En het totale gewicht is ongeveer 1300 kg, dus ledig gewicht + laadvermogen, dat betekent dat je met een auto van 1300 kg ledig gewicht of meer, met de trailer en paard er in kan rijden met alleen een B rijbewijs!

De auto van mn ouders is een passat variant die weegt geloof ik 1400 kg, dus trailer weegt 1300, dat betekent dat je met B rijbewijs mag rijden, want trailer is lichter dan auto en combinatie is minder dan 3500 kg.

Wat ik ook erg fijn vind om te hebben in een trailer is een zadelkamer, zodat je je zadel en de rest van je spullen niet zo achter in de auto hoeft te gooien, wat erg veel rotzooi geeft en stress op wedstrijden als je de helft niet kan vinden en alles door elkaar geraakt is achter in de auto, het is ook beter voor behoud van je zadel.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:35

Ik heb een atec technoline 1.5 paards uit 2003, heb hem nieuw gekocht. Ik heb voor deze trailer gekozen omdat ik hem qua uiterlijk erg mooi vind met van die gave raampjes hij is erg ruim en aan de voorkant heb nog genoeg ruimte over.
Toch als ik nog eens een andere zou kopen dat wel eentje met een zadelkamer! Ik heb aan 1 kant een ring om je paard aan vast te zette maar aan 2 kanten een ring is nog makkelijker want als er bv een andere auto aan de kant staat van jou ring kan je je paard niet meer kwijt!
Maar hij ligt super achter de auto.Ben er echt heeel blij mee!

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!


Morris

Berichten: 3443
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:53

Ik heb zo'n trailer ook even bekeken van het weekend. Het paard heeft veel hoofdruimte, is ook lichte (van binnen dan he) trailer. Ik zet mijn paard nooit aan de trailer vast. Dus van dat ene oog, zou mij niet uitmaken. Hoeveel weegt zo'n atec technoline 1,5 paards? En hoe breed (binnenmaat) is de trailer?

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:25

Ik heb vorig jaar een nieuwe Atec Topline (= Starline, Waar ik mijn trailer heb gekocht hebben ze hem een andere naam gegeven) 2-paards-trailer gekocht zonder zadelkamer, dit bevalt mij heel goed omdat je dan mer laden verder naar voren kan lopen. Het enige nadeel is dat je je E-rijbewijs moet hebben. Tegen mij was ook gezegt dat een paard in een 2-paardstrailer steviger en stabieler staat dan in een 1,5-paardstrailer.

Groetjes Bora

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:39

massa ledig voertuig 560 kg
maximum massa voertiug 1200 kg
wielbasis 76 cm
breedte 180
laadvermogen 640 kg

Dit is van de Atec Technoline 1.5 paards

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 12:36

Nerootje schreef:
Ik heb een atec technoline 1.5 paards uit 2003, heb hem nieuw gekocht. Ik heb voor deze trailer gekozen omdat ik hem qua uiterlijk erg mooi vind met van die gave raampjes hij is erg ruim en aan de voorkant heb nog genoeg ruimte over.
Toch als ik nog eens een andere zou kopen dat wel eentje met een zadelkamer! Ik heb aan 1 kant een ring om je paard aan vast te zette maar aan 2 kanten een ring is nog makkelijker want als er bv een andere auto aan de kant staat van jou ring kan je je paard niet meer kwijt!
Maar hij ligt super achter de auto.Ben er echt heeel blij mee!


klinkt goed, wat heb je betaald voor de trailer?

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:52

Ik heb een Weijer rechtstreeks uit de fabriek vandaan. Hij bevalt mij prima, lage instap en licht van binnen.
Er ligt een rubberen gietvloer in.
Prijstechnisch was hij ook bijzonder interessant, reden waarom ik hem gekocht heb.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:35

klinkt goed, wat heb je betaald voor de trailer?[/quote]

Ik heb er nieuw ongeveer 3750 euro voor betaald, ik heb wel een witte daar moest ik 500 euro meer voor betalen dat als je ee standaard groene neemt en ik heb andere spatborden.

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:01

Ik heb ook een 1,5 paardstrailer van weijer
Heb hem afgelopen december gekocht:

Dit is hem:

Afbeelding

Bouwjaar 2000
Rubberenvloer en rubber zijkanten
Massa ledig voertuig + laadvermogen = 1100 kg
Geloof dat de trailer zelf 550 kg weegt.
Dingen die ik belangrijk vind aan mijn trailer zijn dat:
*mijn paard naar buiten kan kijken
*Ik mijn hooinet makkelijk op kan hangen
*de achterklep makkelijk open en dicht gaat
*Hij niet te zwaar is, aangezien ik mijn E rijbewijs niet heb.

Ben heel erg tevreden over deze trailer!!
Echt een toppertje!

*EDIT* en hij heeft zoals Fitzroy ook zegt een lage opstap. Ideaal!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Galupy

Berichten: 857
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:28

Dan ook maar even een plaatje van de Hotra Elegance (als het lukt)

Afbeelding

Dit is echt een hele mooie trailer voor een goede prijs, die op het plaatje is een witte, maar je hebt hem ook in zwarte uitvoering met een grijze bovenkap, die is echt heel mooi (heb ik zelf), Weijer is duurder dan Hotra dus voor de prijs van een 2e hands Weijer 4 jaar oud heb je ook een spliksplinternieuwe Hotra, echt een hele fijne trailer, de maten zijn:
Breedte inwendig 141 cm
Hoogte inwendig 232 cm
Lengte inwendig 310 cm
Atec en Hotra zijn denk ik wel vergelijkbaar qua prijs, maar persoonlijk vind ik de hotra er gewoon mooier uitzien.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:37

Nou ook een foto van de atec dan, de kleur kan je dus zelf kiezen

Afbeelding

Vind de ramen van deze trailers erg mooi! Klein detail de spatborden vind ik ook erg luxe eruit zien

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Galupy

Berichten: 857
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:15

die Atec is ook wel erg mooi inderdaad, zou je toch eens naar de prijzen moeten kijken, want ik weet zo ook nie meer precies wat de Hotra heeft gekost.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 22:00

Morris schreef:
Het is een Sluis, een grijze, en mijn auto is ook grijs. Dit was puur toeval. Ik vind het prima rijden hoor, met de Feroza voor mijn trailer. Ik vind de Feroza fijn schakelen, vooral met trailer erachter. Ik heb ook weleens de auto van mijn vader ervoor gehad, een 2.5 benzine. Opzich heeft die natuurlijk veel meer trekkracht, maar qua schakelen is de auto van mijn vader niet gemaakt om aanhangers/trailers te trekken.
Mijn feroza komt uit 97, en loopt op gas.


ja ze rijden heerlijk, die van mij is zwart met licht groen, maar wel op benzine Verward het valt me nog mee kwa brandstof verbruik.

waar wordt Sluis trailers verkocht, is dat 1 dealer of kun je daar op meerdere plekken terecht. en let je bij het kopen ook op de hoogte van de trailer. ik denk altijd hoe hoger, hoe meer wind.
en mijn paard is 1,50 hoog dus daar hoef ik het niet voor te doen.
en wat kosten de sluis trailers?

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 22:01

o oo laat maar morris, de prijs stond er al bij, tja het is al laat voor mij doen. Haha!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 22:06

jullie rijden er allemaal op chique zeg. echt prachtige trailers. voelen jullie je nou niet ontzettend rijk dat je het allemaal zomaar kan kopen. straks staat er bij mij ook 1 op de oprit Bloos ik kan nog niet echt aan het idee wennen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:06

Lees je de Bit?
Daar staat ook vaak een trailertest in.
Als je voor een 2ehands gaat, zou ik sowieso goed de bodem controleren. Je wilt natuurlijk niet dat je paard door de bodem zakt Scheve mond Wat helaas wel gebeurd... Ik zou in ieder geval een goede kwaliteit en niet al te oude (kwaliteit, ik wil ook weer niet zeggen dat oude trailers niet goed zijn, maar voor de zekerheid, je vervoert wel kostbare lading...) trailer kopen.
Hierboven zijn al goede tips gegeven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, ryukapple, SemrushBot, Wopkebrok en 34 bezoekers