Guaranteed OCD-free?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Piet
Berichten: 169
Geregistreerd: 12-05-03

Guaranteed OCD-free?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 11:17

Zangersheide schermt er mee dan hun hengsten "guaranteed OCD-free" zijn. Wie weet wat deze "garantie" nu precies inhoudt? OCD-vrij op foto's? DNA-analyses? Kennen we dan al alle genen die hier evt. bij betrokken zijn, en hoe de overerving verloopt (dominant, recessief, en wat indien meerdere genen erbij betrokken zijn (moeten ze dan allemaal dominant aanwezig zijn))? In hoeverre is erfelijkheid bepalend? etc. etc. Volgens mij staat de wetenschap omtrent dit fenomeen nog dusdanig in de kinderschoenen, dat zo'n garantie wat voorbarig lijkt. Hoe zien jullie dit?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:22

Garantie kan ook inhouden dat je het product mag laten repareren, mag omruilen of terugbrengen.
Dat staat vast wel goed omschreven in het recht.
Over het woord garantie is vast wel het één en ander bekend bij een van de juridisch onderlegde bokkers.
Welllicht dat Leon Melchior eventuele OCD nakomelingen overneemt voor een schappelijke prijs.
"Niet goed, geld terug" actie of zo................... Verward

Gewoon even bellen dacht ik zo........

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:31

Klopt het nou dat er bij Andiamo staat : Not OCD free en dat ie bij het KWPN juist wel goed is ? Dat vertelde iemand me, maar nooit op gelet ofzo, daarom.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:32


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:34

sarabande schreef:
Is hier al een hele discussie over, ook over de Zangersheide hengsten

Ja, maar deze discussie is wel goed duidelijk en handelt meer over het woord GARANTIE dan over OCD........

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:41

Volgens mij erg simpel dat er op foto's niets is gevonden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:50

CGJ in die discussie kwam het hele DNA Zangersheide verhaal al aan de orde. Dus voor de duidelijkheid wijs ik daarop.
Gewoon even door de non reacties heen scrollen Haha! .

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:59

sarabande schreef:
CGJ in die discussie kwam het hele DNA Zangersheide verhaal al aan de orde. Dus voor de duidelijkheid wijs ik daarop.
Gewoon even door de non reacties heen scrollen :D .

Haha!:D:D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:40

Franske schreef:
Klopt het nou dat er bij Andiamo staat : Not OCD free en dat ie bij het KWPN juist wel goed is ? Dat vertelde iemand me, maar nooit op gelet ofzo, daarom.


Dat klopt, dat is die hengst met dat gele streepje over de foto waarop staat 'Not OCD free'. Of iig iets in die strekking
Is hij ook goedgekeurd voor het KWPN Verward Dat is ook vreemd Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:18

Volgens mij bedoelt Melchior gewoon dat hun hengsten zelf schoon zijn op de foto's, en doelt hij helemaal niet op de nafok van die hengsten. (maar is het wel het idee dat jij dus denkt dat die hengsten absoluut geen OCD vererven Pling )

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:25

Hm, vererving van OCD veroorzaakt maar een klein gedeelte van de gevallen.

Onderzoek van de Waiboerhoeve heeft aangetoond dat de meeste gevallen in de opfok ontstaan.