grr..lag er bijna af en begon van schrik te janken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

grr..lag er bijna af en begon van schrik te janken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 19:04

Nadat ik dat een poos niet gedaan had, gingen we vandaag weer eens een buitenrit maken.
Toen we op een redelijk drukke weg waren, werd mijn hafmerrie hyper en schoot bij elke draf van de andere paarden/dingen in de berm en paar passen opzij.
'Toen er ook nog een paar friezen in het land meegallopeerden, wedr ze helemaal knetter maar gelukkig gooide ze hem in de achteruit.
toen we op een zandweggetje waren ging de rest ook draven, daar reageerde ze erg op en zou weer wegschieten. de anderen wouden een lange rit maken en veel galloperen, en door een dorp, omdat moonlight zo lekker knetter was gingen ik en mijn bijrijdster op haf henk de kortere route nemen. wel aardig wat gedraafd en een stuk gegalopeerd.
op een gegeven moment waren we bijna weer thuis, toen van zij honden aan het blaffen waren, achter fietsers aankwamen en voor ons was ene klein jonegtje van een jaar of drie op zn fietsie over het zandpad an het zwalken. pa en ma met kinderwagen liepen er een heel eind achter.
moonlight wist ff niet hoe ze het had, sprong achteruit maar kwam daarna met de kont in het prikkeldraad en begon achteruit te galloperen Schijnheilig
ik zo tegen dat jongetje: "Stop!"stop! maar het jongetje fieste rustig door en vroeg zo: wat is er dan? haha die dacht waarschijnlijk dat ik een niieuwe oefening aan het oefenen was ofzo.....maar op het laatst stopte hij toch en scheurde moonlight vooruit erlangs. ik was nogal geschrokken en toen een omstander dat opmerkte begon ik te janken.....daar zit je dan met je 22 jaartjes jankend op je paardje.......
nou ja toen kwamen we weer langs een fries die met osn meedraafde, toen ben ik maar ff afgestapt. later weer opgestapt en toen kwamen we de anderen weer tegen.
nou ja niet zon leuke rit maar volgende keer beter


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:06

Kan gebeuren hoor is helemaal niet zo gek.
Longeer haar devolgende keer ff of gooi hem los.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 19:10

tja maar omdat we eerst zon lange rit zouden maken had ik dat niet gedaan. wel losgegooid(ze stond ervoor 4 uur buiten in de bak)
hebben jullie dat vaak dat als jullie erg schrikken door dat jullie er (bijna) afvielen, dat je dan begitn te janken?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:13

Nee gelukkig nooit gehad.
Wat me wel een paar keer is gebeurt, is zo de slappe lach krijgen (om een bok ofzo) En er daardoor afkletterd.
Vraag maar eens aan Lunatje maar goed weer ontopic.
Maar ik kan me best voorstellen dat je van schrik begint te janken.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:54

ik heb niet zo lang geleden in de les nog zitten janken van schrik, en ik ben 25, dus erg is het niet.
klaske speelde rodeo en ik was het er niet mee eens.
als dat beest nu 1 x bokte en er dan vandoor ging is nog tot daar aan toe, maar klas bokt tot ze of geen zin meer heeft, of tot ze een hoek oid tegenkomt. best eng dan.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:46

Hihi,ik krijg ook eerder de slappe lach,en dan kletter ik er ook af *LOL* Best grappig als je zo kunt vallen.Heb eigenlijk nog nooit gehuild op een paard.En ik ben pas 14 Haha!

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:46

Lekker huilen.......is goed voor een mens!!!!!!! Zo ontlaad je de spanning en dat voelt je paardje meteen.
Zie het maar zo..je bent er toch weer opgestapt en je bent weer een ervaring rijker.
Kop op!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 20:48

haha ja zat er al een tijdje gespannen op omdat ze zo hyper was......

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:04

Ach gebeurt de besten, zelfs Anky hoor! Ik wed dat als ik heel erg schrik ik met mijn 30 jaar ook een potje ga zitten janken.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:05

Heb nooit gejankt óp het paard, wel náást het paard. Die keer dat Maicka midden in he bos ontsnapte en tikkertje ging spelen. Opeens rende ze het pad af en ik was zó bang dat ik haar niet of gewond terug zou vinden... Huilen
Mevrouw bleek op het eind van dat pad omgedraait te zijn en kwam weer terug gegallopeerd om hel leuk voor m'n neus stil te staan met een snuit van "dat was leuk!" Eerst staan janken van opluchting, daarna van pijn. Ze had toen ze ontsnapte tegen m'n hand geschopt, precies bovenop een knokkel met d'r ijzers. M'n hand was flink gekneusd maar ik voelde dat pas toen ik haar weer had gevangen. Verdrietig
( was toen aan het halster met mevrouw gaan wandelen, ze kon wel wat beweging gebruiken volgens de eigenaresse. Die had ze dus gehad. Haha! )

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:55

Juut
Citaat:
Heb nooit gejankt óp het paard, wel náást het paard. Die keer dat Maicka midden in he bos ontsnapte en tikkertje ging spelen. Opeens rende ze het pad af en ik was zó bang dat ik haar niet of gewond terug zou vinden...
Mevrouw bleek op het eind van dat pad omgedraait te zijn en kwam weer terug gegallopeerd om hel leuk voor m'n neus stil te staan met een snuit van "dat was leuk!" Eerst staan janken van opluchting, daarna van pijn. Ze had toen ze ontsnapte tegen m'n hand geschopt, precies bovenop een knokkel met d'r ijzers. M'n hand was flink gekneusd maar ik voelde dat pas toen ik haar weer had gevangen.
( was toen aan het halster met mevrouw gaan wandelen, ze kon wel wat beweging gebruiken volgens de eigenaresse. Die had ze dus gehad. )

Ja dat heb ik ook een keer gehad met mijn shetlander. Ik steeg af om mijn zweepje te pakken (had hem laten vallen) En hij rukte zuch los en rende weg, kwam vervolgens weer naar mij toe, maar kom hem net niet pakken, zo ging dat een tijdje door, ik stond te janken uit angst dat hij echt weg zou rennen.. Ik was zo bang! Dat was de enige keer dat ik heb gehuild, ik heb niet op een paard gehuild ofzo, maar dat zou iedereen kunnen gebeuren. Ik kan me best voorstellen dat je dan gespannen raakt, dat moet er dan even uit.

[..>>Wietse fan de Slachtedijck Lovers Valla<<..]

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:57

De quote is een beetje mislukt.. Tong uitsteken

[..>>Wietse fan de Slachtedijck Lovers Valla<<..]

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:03

Van de zomer had ik echt super veel last van mn rug, maar ik neem nooi rust. Was er zon 3 jarige pony, stront vervelend, dus ik reed hem al een tijdje. Ging nog redelijk, tot een dag dat hij echt helemaal door flipte. Keihard steigeren, bokken, en maar door gaan. Om een geven momnet maakte hij zon verschrikkelijke beweging dat ik het niet meer volhield, en begon te janken. Maar dat was niet van angst of schrik, maar vanwege de pijn... Scheve mond Mn instructrice begon toen ook nog te schreeuwen dat ik niet zo zielig moest doen en dat ik die knol op zn mieter moest geven tot dat ze er achter kwam dat het vanwege mn rug was....

Geeft niks hoor meid, kan altijd gebeuren Lachen

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:06

sommige mensen... gelukkig heeft mijn instructie wel geduld met me, maar hij weet ook dat ik last van mijn rug heb en dat ik soms erg bang ben, na aanleiding van de kl... pony van mijn zwager Boos!
alleen zorgt ie er wel voor dat ik niet opgeef en klas laat winnen, dan is het mis denk ik.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

EeflieN

Berichten: 9
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:10

kheb wel gejankt naast me paard. k liep met me paardje langs de weg veulen ging ook meejh. kojmt er een gezinnenjte aan fietsen ikke netjes aan de kant veulen ook zag ie dat veulen niet reed z'n dochtertje er bijna tegen aan! hij naar mij toe en zeggen dat ie de politie wou bellen want dit kon echt niet.. ikke pissig en zeg nou meneer dat vind ik nie nodig.. dus ik rij weg want veulen raakte langzaam over zijn toeren omdat mensen hem proberen te aaien.. komtie man achter me aan.. en rukt me van me pony:s hij vet kwaad zegt waaris je manege waar woon je !!!! ik zei dat zeg ik niet dat hoeft u niet te we( stond voor het huis maarjah dat hoefde hij niet te weten) schrok me wild toen die me der aftrok..:s maar gelukkig kalmeerde zijn vrouw hem en gingen ze weer weg... de eigennaaresse van me pony had alles gezien kon ik bij haar ff uitjanken...
dus wees gerust iedereen jankt wel eens maar dat komt door de schrik denk ik...

Love my BOyfriend! And all my other friends Loezjuh ruluz:P

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:57

wooowww..... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggenn dat had ik echt nooit verwacht van moonlight!!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:07

EeflieN schreef:
komtie man achter me aan.. en rukt me van me pony:s hij vet kwaad zegt waaris je manege waar woon je !!!! ik zei dat zeg ik niet dat hoeft u niet te we( stond voor het huis maarjah dat hoefde hij niet te weten) schrok me wild toen die me der aftrok..:s maar gelukkig kalmeerde zijn vrouw hem en gingen ze weer weg... de eigennaaresse van me pony had alles gezien kon ik bij haar ff uitjanken...
dus wees gerust iedereen jankt wel eens maar dat komt door de schrik denk ik...


Bloos! wat een *PIEP* van een vent zeg... daar ging hij echt veel te ver mee, ik zou hebben geprobeerd er werk van te maken... Boos! Ik kan me voorstellen dat je toen van de schrik moest huilen...


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:13

Die spanning heb je toch echter helemaal niets aan. Het verergert de zaak toch. Je zult er mee moeten leren omgaan dat je pony zo is. Hoe rustiger jij blijft, hoe rustiger de pony blijft. Alles wat er in jouw hoofd gebeurt, komt tot uiting via de pony. Helaas leer je dat zo effe niet, rustig blijven. Je zult minstens 1x per week de confrontatie aan moeten gaan en buiten moeten rijden. GA ga niet te lang. Dat vergt nog te veel van je.

De hond is de betere mens

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:18

Is heel lastig Desiree, je zegt het zelf ook al dat je jezelf rustig houden niet een twee drie onder de hand hebt. Soms word het idd teveel heb ik ook weleens gehad. Dat paard bleef maar wegspringen en bokken en vervelend doen. Alleen ga ik niet huilen, zit wel tegen die grens aan.

Maar ga idd 1x in de week buitenrijden neem iemand mee waarvan het paard rustig is en gooi je paard los of longeer haar eerst. Zo kan je het opbouwen voor jezelf.

Succes

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:41

Desiree, misschien werd de grootste schrik wel veroorzaakt door het kindje op haar pad dat (begrijpelijk, was nog maar een kleine uk) niet uit de meteen uit de weg ging omdat hij de situatie naar ik aan neem niet begreep... ik kan me voorstellen dat je rustig kan blijven als het alleen maar een hoop gekkigheid van je paardje is, maar als je zo'n hummeltje op je pad ziet dan kan ik me voorstellen dat de ergste scenarios even door je hoofd schieten... dan is rustig blijven denk ik makkelijker gezegd dan gedaan...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:45

ach dat heeft iedereen toch wel eens, dat het je gewoon even allemaal te veel wordt en dat dat net de druppel is die de emmer doet overlopen!
volgende keer beter!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:51

missnynke schreef:
tja maar omdat we eerst zon lange rit zouden maken had ik dat niet gedaan. wel losgegooid(ze stond ervoor 4 uur buiten in de bak)
hebben jullie dat vaak dat als jullie erg schrikken door dat jullie er (bijna) afvielen, dat je dan begitn te janken?


Ik heb dat ook hoor vooral als je zeg maar je dag niet hebt. Die recatie kun je niets aan doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Babootje, GrapeshotBot en 128 bezoekers