Discussie; paard zonder bescherming op de trailer ?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 17:33

Wat vinden jullie hiervan ?
Paard zonder beenbescherming/deken op de trailer ?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:38

Nooit en nooit en nooit zonder beenbescherming op transport. Ik heb daar te vaak enge dingen mee zien gebeuren. Mijn paard staat van knie tot op de grond ingepakt. Dekens afhankelijk van het weer.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:39

Na een ongeluk met de trailer zet ik mijn paard rondom in de bescherming. Een paard kan nog zo rustig staan op de trailer en zichzelf niet verwonden maar er zijn zoveel gekken op de weg die even voor je lang willen of je snijden waardoor je wel vol op de rem moet.
Als je paard dan op zijn bek gaat kan hij zo makkelijk zichzelf raken.
Je kan zelf nog zo rustig en voorzichtig rijden maar als iemand van links ineens voorrang neemt moet je wel hard op de rem.
Mijn paard staat in die hoge beschermers en heeft voor springschoenen vanwege het op de kroonrand trappen.. ook een staartbandage heeft ie om vooral bij langere stukken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:40

mijn pony's hebben altijd een dek op op de trailer, behalve als het heel erg warm is natuurlijk
ik heb hem eigenlijk bijna nooit beenbescherming om en het gaat altijd goed
sommige pony's komen helemaal ingepakt uit de trailer, vind ik ook een beetje onzin
als de chauffeur voorzichtig rijdt kan er weinig gebeuren
en als er wel wat gebeurt zullen een paar van die lapjes stof echt niet zoveel uitmaken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:57

Nou dan moet je Wal eens zien op de vrachtwagen Lachen Super lange beenbeschermers voor en achter, met een leren stukje over de bal van de voet. Super goede dingen Haha!
Ik heb hem nog nooit zonder bescherming op de trailer of wagen gehad. Als je eens een klein stukje uitzwekt en hij staat een beetje te wankelen stapt ie zo op zn voet. Of als ie staat te schrapen...
Liever wel bescherming om en niet nodig dan geen bescherming en wel nodig Haha!
Want wat is het nou voor moeite.. gewoon even 4 dingen om de benen en klaar Lachen

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:03

ik heb wel van die dingen gehad, maar dat zat voor geen meter
ik ben het wel met jullie eens hoor, maar toch

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:20

Toscar kwam vandaag zonder bescherming uit de trailer!
Maareh, heb hem helemaal nagekeken, nix te zien!
Euh, wel een grote berg ( Misselijk ) van stront en pies over de trailer, maar ja, die namen de OUDE eigenaars weer mee Haha!
Meneer was heel rustig en kwam vrijwel helemaal relexed de trailer uit, terwijl dit pas de 2e keer van zijn leven was!

Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:22

Wel altijd een deken op in de trailer,
maar transportbeschermers eigenlijk alleen maar achterbenen, voorbenen is wel heel goed natuurlijk... maar vind het niet altijd nodig, ligt een beetje aan het paard en de chauffeur!
Kus,
Frederike

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:24

Zaterdag toen we Robin weg gingen brengen was ik door de stress helemaal vergeten de transportbeschermers om te doen. Boos! Gelukkig is Robin heel braaf op de trailer en is er niks gebeurt.. Maar ik vond me eigen wel ff heel dom, hoor. Frusty Boos!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:34

Mijn paarden gaat altijd zonder enig iets de trailer op.
ze hebben dit jaar geen dekens op en om dat ineens een dek op te doen als ze op de kar gaan is onzin want daar krijgen ze het alleen maar heet van.
Ik neem een zweetdeken mee voorals ze nat zijn na het rijden.
Bij felix heb ik enkelt om zijn voorbenen strijklappen omdat het een gedoe is om ze op de plaats van bestemming om de tedoen.
Hele beenbeschermers heeft hij alleen om als ik naar de keuring ga tegen het vies worden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:39

Citaat:
Op 2001-12-02 19:22, schreef vanda's:
maar vind het niet altijd nodig, ligt een beetje aan het paard en de chauffeur!
Kus,
Frederike



Het ligt aan de chauffeur???? Pardon? Als je voor de chauffeur beenbescherming moet omdoen, omdat het anders niet goed gaat.... Sorry, maar dan ben je wel heel krom bezig...

Dus met andere woorden: bij een belabberde chauffeur wel bescherming om, anders hoeft het niet? Nou, bij een belabberde chauffeur gáát mijn paard de trailer echt niet in, zelfs niet als ie helemaal in het gips ofzo zou zitten ter bescherming! *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:57

paarden altijd met bescherming op de trailer!! net wat kim zei, je zal eens plotseling moeten remmen of er knalt een idioot achterop je trailer. dan maar overdreven ingepakt hoor. Liever teveel dan te weinig denk ik dan.
wat dekens betreft vind ik t anders, bij koud weer uiteraard wel een deken maar laat t altijd van t weer afhangen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:41

Ik doe hem ook altijd van die hoge beschermers om in de trailer. Ook al heb ik een super voorzichtige chaufeur, je wilt niet weten wat voor fratsen je soms uit moet halen omdat iemand je perse nog even gauw in wil halen op een 2 baans weg Frusty

Navragen is beter dan afvragen.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:53

ik heb altijd bandage's om met transport en 1 luchtige zweetdeken!
en een extra zweetdeken mee

mijn papa rijd altijd met de trailer dus die vertrouw ik ook wel maar altijd bescherming om de benen

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:00

Een zweetdeken neem ik altijd los mee, tenzij het echt koud is. Paity staat anders ook nooit met deken, dus nu ook niet. Beenbeschermers heb ik niet, maar het zou eigenlijk wel beter zijn. Alleen is Paitje niet mijn eigen pony en ik koop al regelmatig zelf iets, maar ja, hoever moet je gaan...
Als ik echt zou aandringen zou de eigenaresse ze wel kopen, hoor, maar zo vaak gaan we niet met de trailer.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:11

Ik heb wel transportbeschermers, maarre die zitten nog in plastic Haha! Meestal gewoon peesbeschermers om, meer niet om de benen. Vaak irriteerd transportbeschermers de paarden. Het wordt warm en gaat broeien en jeuken.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:15

Die van mij gaat zonder alleen met peesbeschermers.

Hij is gevallen van de trailer dankzij die Kl*te dingen waarom meneer stapte een stap achteruit op zijn andere voet en dus ook de beschermer hij kon dus zijn andere voet niet verplaatsen. Dus raakte in paniek en is achterover de trailer af gevallen Boos!.

Daarna durfde hj de trailer dus niet meer op en afgelopen zomer ben ik weer gaan oefenen wat was dat beest bang.

Tja goede en dus slechte ervaringen met INPAKKEN.

BTW op de vrachtwagen gaat er helemaal niets om waarom het is daat veeeeeeeeel te warm dus een veels te grote kans op zwellingen en dikke benen Huilen . Bij ons worden de hengsten al 20 jaar zo vervoert en er is nog nooit wat gebeurt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:43

Als ik ga crossen bandageer ik, want dan moet hij toch meestal wel twee uur of meer op de trailer staan)
Als ik naar les ga alleen peesbeschermers, die heb ik toch weer nodig Haha!
Een deken gebruik ik alleen als hij die op stal ook draagt. Of terug een zweetdek natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:37

De meeste transportbeschermers zijn alleen maar mooi en totaal niet functioneel op het moment dat er echt wat gebeurt. Nou begint iedereen natuurlijk te brullen dat die van hem/haar helemaal geweldig zijn, maar ik hoop sowieso dat er uberhaupt nooit iets met alle paarden zal gebeuren.
Die van ons gaan helemaal zonder op de veewagen; hooguit de peesbeschermers zitten om, afhankelijk wat we gaan doen. (voor rijden in een bak doe ik peesbeschermers om, maar voor buitenritten dus absoluut niet).


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:50

queen staat altijd met bescherming om in de trailer
naar de les heb ik of bandages of alleen de peesbeschermers en strijklappen om omdat het naat de manege maar 5 min rijden is
maar op concour heeft ze altijd de lange transportbandages om
was trouwens wel lachen toen ze die voor het eerst om had ze liep eg als een Clown
hellemaal met de achterbene omhoog en toen bleef ze ook nog met een been omhoog staan en wou niet meer verder lopen Clown

nou ze ingelopen zijn gaat het een stuk beter

Love the life that you live, live the life that you love

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:32

Ik ben idd met je eens, Sonja, dat die hoge dingen volgens mij weinig schade buiten kunnen houden.

Daarom heb ik hele lelijke om te zien, maar wel stevige met hard vilt aan de binnenkant en keiharde kunststof.
Ik heb de illusie dat het nog wat tegenhoudt, maar ik hoop het nooit uit te hoeven testen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 07:49

Ligt eraan. Ik doe alleen beenbescherming om om de kroonranden te beschermen bij eventueel verstappen of op de klep.
Deken krijgt ze alleen om als het erug koud is of zoals nu geschoren anders niet.
Naar keuringen of rond die tijd doe ik wel een staartbandage om, ze staat altijd lekker tegen de stang geleund wat ten koste gaat van mijn kostbare zorgvuldig gekweekte staart (zomerexceem in de familie).
Soms zie je wel eens paarden ingepakt staan waarvan ik het nog een wonder vindt dat ze de klep op kunnen komen, hihi.
Viv

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:37

Voor lange afstanden pak ik Jur wel in, ik heb hoge transportbeschermers en van die hele dikke lappen waar ik bandages omheen doe. Voor hele lange afstanden vind ik die laatste net wat comfortabeler, en dan doe ik ook nog neoprene springschoenen om, want Jur trapt haar ijzer nog weleens af. Maar voor korte afstanden ben ik heel makkelijk en krijgt ze alleen haar gewone action peesbeschermers om en strijklappen. Razinda heeft alleen maar peeskappen aan op de trailer want die is nog niet veel gewend.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:38

Ik doe gewoon de peesbescherming om die ik voor de les op doe, dus voor in de bandages met lappen eronder en achter strijklappen. bij een jong paard wat niks gewend is doe ik niks om want die staan meer te slaan naar de bescherming dan dat ze lastig zijn op de trailer zelf.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers