Hansje gaat aankomende week weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:17

Na uitgebreid overleg is er besloten om Hansje niet weer door de malle molen te halen en aan uitgebreidt veterinair onderzoek te werpen.

Het was moeilijk om in te zien maar ze is gewoon echt niet meer te genezen en ze is veel te lief om nog langer door te laten modderen.
Je kan haar stappen geen stappen meer noemen, het is hinken.
Ze krijgt al tijden nog homeopathische druppels van VSM over haar voer,
tegen spat en artrose en afgelopen voorjaar heeft ze nog een heel duur Amerikaans
spul gekregen.
En zo kun je wel bezig blijven. Steeds weer stiekem toch hopen. Maar het boek is nu voor mij echt gesloten. Als ze nu nog weer verder gecheckt wordt is het niet meer in het belang van Hansje. Ze wil niet meer in de bak lopen en zelfs buiten strompelt ze. We hadden nog lang hoop maar dat is meer jezelf voor de gek houden.

Hansje heeft een super leven gehad bij mijn moeder. Nog even mogen geniet van het leven maar er zit gewoon niet meer in.
Toen we haar kochten stond ze al 6 weken vastgebonden in een stal zonder het daglicht te zien en daarvoor was ook niet veel naar haar omgekeken, het leven bij mijn moeder is maar 2 jaar geweest maar ze heeft wel gigantisch veel plezier gehad. Eindelijk aandacht en dingen om te leren. Niet meer zonder omkijken in een wei staan te wachten maar plezier.

Misschien snappen sommige van jullie niet dat we toch niet nog meer proberen maar geloof me het is niet in het voordeel van Hansje om door te gaan. Ze heeft speciaal beslag maar het gaat echt niet. Het doet pijn aan je ogen om haar te zien lopen.

Ik denk persoonlijk dat ze het al had voor mijn moeder haar kocht. Ze is ook niet gekeurd toen, misschien vind je dat stom maar ze was keigoedkoop en mijn moeder was verkocht van dat koppie'tje en de uitstraling. En ook al hebben ze maar kort van elkaar kunnen genieten ze is zo ongelooflijk belabgrijk geweest. Ze heeft mijn moeder het plezier in de paardensport weer teruggeven en ze hebben zo veel lol gehad samen.

Zo'n gouden pony heeft recht op een goed einde en niet op een eindeloos gezeul. Met onze oude pony zijn we wel nog eindeloos doorgegaan met onderzoeken en maar weer hoop hebben en dat is echt niet leuk, niet voor de pony en niet voor ons. Als er nog een reele kans zou zijn voor genezing voor Hansje zouden we daar uiteraard voor gaan. Maar als we eerlijk zijn is die er gewoon niet.
Het beestje heeft zwaar spat en kan niet meer en dat is zwaar stinkmodder.
En ik heb Hansje eigenlijk maar een kwart jaar van dichtbij gemaakt en verder allen bij bezoekjes en via mail maar ik vindt het echt stinkmodder poedersuiker en ben ontezetten verdrietig. Het is echt een gouden pony. Een Hansje kom je maar 1 keer in je leven tegen.

Ik hoop zo dat de DA morgen bij Pablo gewoon zegt dat het met nog een weekje rust weer over is. Vandaag liep Pablo echt nog kreupel, ik weet niet wat hij doet maar hij zet zijn linkervoorbeen raar neer. Net alsof hij die niet buigt Verward
Maar goed daar weet ik morgen meer van.

_________________
<font color="fuchsia" size="2">Sssst, stil! Ik ben aan het studeren...</font>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-12-02 22:35 ]</font>

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:26

O god! Ik weet hoe jullie je voelen. Heel erg stinkmodder waarschijnlijk. Heel veel sterkte! Verdrietig Ook met Pablo! Scheve mond\

Liefs Joleen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:29

Veel sterkte voor je moeder en voor jou natuurlijk ook.
soms kan het gewoon niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:49

Geef je moeder een dikke knuffel van me (en Hansje natuurlijk ook). Ik heb toenertijd met plezier haar verhaal in het Fjordenboekje gelezen. Ik leef met haar mee....... Huilen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:51

Heel veel sterkte en dapper van je dat je zo'n besluit kan nemen. Het is zwaar maar het beste denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 08:09

Citaat:
Op 2001-12-02 23:51, schreef Heike:
Heel veel sterkte en dapper van je dat je zo'n besluit kan nemen. Het is zwaar maar het beste denk ik.



Mijn moeder heeft het besluit genomen, het is haar paardje. Maar ik sta er ook helemaal achter en vind dat ze een goede keuze heeft gemaakt.
Het liefst zou ik Hansje nog door alle veterinaire deskungigen laten onderzoeken maar dat gaat gewoon niet. wat mijn moeder heeft besloten is voor Hansje gewoon het beste.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 08:57

Heel veel sterkte met deze juiste beslissing! prutsmuts moeilijk het ook is, ik vind het top dat je moeder voor Hansje kiest. Ikzelf heb vier jaar terug een oud paard van de gehandicapten overgenomen, ze had er 17 jaar manegewerk opzitten en ik vond dat ze in elk geval nog een jaar bij mij mocht blijven, dat is uiteindelijk twee jaar geworden, twee fijne jaren voor haar, veel in de wei, een paar keer per week een rondje naar buiten, maar toen merkte ik dat ze weer net zo sjacherijnig werd als op de manege. Haar benen waren versleten en ze had een tumor in haar neus. Toen was de beslissing, hoe moeilijk ook, snel genomen. Haar tijd was gekomen. Zo is het nu met Hansje ook, als die zo moeilijk kan lopen is er voor Hansje weinig plezier meer aan het leven, je moeder heeft er aan gedaan wa mogelijk was en dan is het mooi dat je voor een dier kan beslissen, vind ik. Nogmaals heel veel sterkte!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:12

Hè gattie wat sneu... Huilen krijg er kippevel van.
Veel sterkte, ook met Pablo!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:04

jeetje... arme hans. gelukkig maar dat ze zo'n onwijs fijne tijd met je moeder heeft gehad, en je moeder met haar. knap hoor van je moeder om zo'n beslissing te nemen
veel sterkte voor jullie allebei

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:56

Heel veel sterkte en knappe beslissing.

Succes ene we zijn er als jullie je hart willen luchten Lovers .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:18

Wat een rotbeslissing, maar wel in het belang van het paardje. Zo te horen heeft Hansje een heerlijk leven gehad bij je moeder. Ik heb ook altijd gezegd dat het voor mijn paardje afgelopen zou zijn als ik hem zou zien lijden, maar gelukkig nam hij zelf de beslissing al. Heel veel sterkte Katrien, voor jou en je moeder!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:07

Jeetje wat rot voor je moeder. Wel een goede beslissing denk ik.

Heel veel sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:32

zulke beslissingen zijn altijd heel rot om te nemen, maar het is wel een goede beslissing vind ik. Maar het zal nog zwaar blijven voor je moeder. Wens haar maar veel sterkte van mij.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:20

veel sterkte het is vreselijk maar in 't belang van het dier denken is erg knap

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:34

He bah arme Hansje!
Alles is hierboven eigenlijk al gezegd...
Het klinkt raar maar Hansje was ook voor mij wel een beetje speciaal, toen ik het stukje in het Fjordenboekje las, was het net of het verhaal van IJsco langskwam.
Wens je moeder maar heel veel sterkte, en jij natuurlijk ook want voor jou moet het ook moeilijk zijn.
Hele dikke knuffel voor Hansje Verdrietig

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:33

ik heb ook niet zo heel veel meer toe te voegen behalve dat ik jullie veel sterkte wens en dat ik het dapper vind van zowel jou als je moeder!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:23

jeetje heel veel sterkte ermee
weet eigenlijks niks te typen