wat te doen met kat die in huis plast?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

wat te doen met kat die in huis plast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:58

Het ging heel erg goed, maar vanmiddag heeft onze "logeer"kat (denk dat ze wel permanent komt logeren Haha! ze is hier nu al ruim 2 maanden) op het bed in de logeerkamer geplast Misselijk

Ze heeft gewoon toegang tot de kattebak maar blijkbaar vind ze het toch nodig om het ergens anders te doen. Op haar vorige adres plaste ze heel veel in huis (op een bed, in de wasmand...) maar hier had ze het tot nu toe nog niet gedaan. Ze heeft hier veel meer ruimte en kan (en gaat) ook naar buiten, wat ze eerder niet kon.

Hoe kun je dit voorkomen/oplossen? Onze vorige kat (18 jr) had niet eens een kattebak in huis, die deed alles buiten.


Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:01

toen onze kat kleintjes had, hadden we ook dat probleem. Misschien kun je de bak eens vullen met aarde i.p.v. vulling uit de zak. Onze katten wouden gewoon de vulling niet. Anders moet je als ze nog eens plast, direct in de kattenbak zetten. zo deden wij het ook, en na enkele keren beseften ze wat eigenlijk jouw bedoeling was. welja, ik hoop voor jou dat het werkt! want ik weet dat dit niet erg prettig is!


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:08

Peper strooien op de plek van de misdaad, en beest nadrukkelijk op het bestaan van de kattebak wijzen (lees; erin zetten)
Succes ermee! Is geen prettig geurtje...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:11

Ik had het ook met een kater. De oplossing was 2 bakken neerzetten.
Ze staan maar een paar meter uit elkaar maar sindsdien heeft hij niet meer ergens anders geplast.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:16

Mijn kat deed dit ook. Bij haar begon het nadat mijn ouders honden in huis namen. En het werd steeds erger. Er is zelfs al eens een tv en een computerscherm door gesneuveld (kortsluiting). Sinds een jaar heb ik mijn kat op stal wonen en dat gaat hartstikke goed. Ze loopt vrij in en uit en doet geen gekke dingen meer.
Ik hoop dat jij wel een goede oplossing vindt. Dat is mij nooit gelukt.

* To Belg, or not to Belg *

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:20

Bij onze kat werd geconstateerd dat ze een nierziekte had, was helaas veel te ver om er iets aan te doen dus ze is er niet meer. Wij hebben alles geprobeerd van peper strooien en alufolie neerleggen omdat ze dan dat geluid van het kletteren van urine niet fijn vinden en weet ik wat niet allemaal. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:32

Mijn kat had het ook, bleek iets aan de blaas te zijn, en stres. Ik heb die kater een eigen plekje in huis gegeven (een kleine kamer) met band brokjes water en mandje en natuurlijk een kattenbak, en het gaat harstikke goed nu!

Meestal is het dus óf stres óf iets aan de nieren/blaas, ik had beide maar het is helemaal goed gekomen!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:34

Misschien was ie de weg kwijt?

Sommige katten kunnen ook heel kieskeurig zijn, als er bv 1 plasje in de bak ligt weigeren ze erop te gaan.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:37

Getverredemme!!!! Toch niet in mijn bed he?? >;)

Dat vieze ding, wilde ze door de hond niet meer naar beneden of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:54

Ja wel in jouw bed Haha!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:57

>;) Boos!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:58

Jantien schreef:
>;) Boos!


Hehehe. Nou maar hopen dat ze het snel schoongemaakt hebben anders trekt de geur er helemaal zo in Scheve mond

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:06

Best lief dat Zep er gelijk een doekje overheen gehaald heeft he Haha!.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:16

Er zijn wel goede middeltjes in de dw verkrijgbaar. Er was pas ook wat nieuws wat echt heel goed helpt hoorde ik. Kan wel ff navragen van wat voor merk het is. Als ze op vaste plekken plast is het sowieso makkelijker behandelbaar als dat ze het overal doet.

Ik heb er ook zo een, gesteriliseerde poes die sproeit Verward tegen de gordijnen. Maar nu doet ze het gelukkig bijna niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:48

Ze ligt hier nu naast me te slapen en is de hele tijd een beetje aan het knorren Lovers Volgens mij droomt ze van de muis op zolder Haha!

Ik hoop maar dat ze er geen gewoonte van maakt. Het was trouwens echt plassen, niet sproeien

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 03:24

wij hebben 2 katers, 1 van hun begon ook binnen te plassen.. Vooral plastic zakken hadden zijn voorkeur..
Ze zijn 3 weken geleden allebei gecastereerd en hij heeft tot nu toe niet meer binnen geplast *afkloppen* Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:10

Citroen spuiten op de plaatsen waar de kat piest..... En als je ziet dat de kat wil piesen met de plantenspuit spuiten Haha!

Helemaal afleren doe je het niet Soms helpt castreren het beste.....

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:08

Wij hebben twee katers die dat deden. Eentje ervan was al geholpen,maar pieste iedere keer op m'n bed Boos! Lekker hoor elke keer heel je beddengoed wassen Scheve mond Nu een paar weken geleden begon er weer één op m'n bed te plassen,maar toen bleek dat dat onze boskat was die nog niet gecastreerd was. Dus meteen een afspraak gemaakt en hem laten helpen. Tot op heden hebben ze het allebei niet meer gedaan,maar ze mogen dan ook overdag als ik er niet meer ben ook niet meer op m'n kamer slapen. Alleen s'nachts.

Groetjes Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:22

die van ons doet het ook.. echt zo vies.. hij heeft al een dekbed verpest waar mn moeder helemaal niet blij mee was
wij hebben ook al veel geprobeerd maar het helpt allemaal niet Verward
Misschien toch maar even uit dit topic wat dingen proberen

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:55

ik heb er ooit ook eentje gehad die dat deed.
Aluminiumfolie op de plek leggen, dan schrikken ze zich te pletter als ze het weer doen

Ik had overigens een piskater, die heb ik van ellende aan een boer met veel muizen gegeven Scheve mond

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:00

smurf schreef:
ik heb er ooit ook eentje gehad die dat deed.
Aluminiumfolie op de plek leggen, dan schrikken ze zich te pletter als ze het weer doen


Ja, da's lekker, slapen op aluminiumfolie....... (sarcastische) Rolleyes
Het ding moet gewoon de tuin in, of ik wil een slot op de deur van de kamer!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Black_Moon, carina, cinniz123, FrNo, hedjuhhh, ijslandfan, Lestrange01, Lisewiesje, Polarize, pony33, Selina, Shetje14, Verara, Zwerte en 159 bezoekers