Schuin zitten bij Schouderbinnenwaarts en travers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Schuin zitten bij Schouderbinnenwaarts en travers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:55

Ik ga schijn zitten bij Schouderbinnenwaarts en Travers Ach gut

als ik travers (of schouderbinnenwaarts) ga doen dan ga ik naast het zadel zitten Scheve mond .
Hoe kan ik recht in het zadel blijven zitten Verward .
Ik heb het bij wijken niet Verward .
Beetje raar...toch?

Mijn vraag:
Hoe kan ik recht blijven zitten bij travers en schouderbinnenwaarts????


Groetjes Nadia[/i]

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:55

oja schijn (1e zin) is schuin

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:04

iemand laten kijken bij het rijden en zodra je schuin gaat zitten er iets van laten zeggen. als je dit een tijdje doet met een streng iemand zal het vast een stuk beter gaan

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:06

ga je naar buiten hangen???
Ik zie het in mijn lessen ook erg vaak; probeer je binnenbeen zo lang mogelijk te maken.. of probeer het eens zonder beugels, als je dan erg naar buiten gaat hangen denk ik dat je eraf kukelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:09

Het ligt waarschijnlijk aan een combinatie van 2 dingen.

Ten eerste trek je zelf waarschijnlijk je drijvende been teveel op. Je hebt teveel de neiging om je paard weg te willen duwen, ipv dat je paard gewoon op een lichte kuithulp reageert.

Dat effect kan nog versterkt worden doordat sommige paarden de neiging hebben je een bepaalde kant op te duwen.

Zorg er dus goed voor dat je je paard heel vlot maakt voor een drijvende hulp. Dit kun je heel goed oefenen in het wijken. Geef 1 korte hulp en verleg je been daar niet te veel bij. Geen reactie = een 'tik' met je been (niet met een zweep, dan legt hij de link nog niet namelijk en dan verbeter je het probleem dus niet). Zodra je paard zijwaarts begint te gaan haal je de drijvende hulp weg en dan moet je paard dus gewoon door blijven gaan totdat jij weer met 2 benen op naar voor drijft.

Vraag je instructeur hierbij om hulp

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:26

Veel paarden hebben de neiging om met travers je naar de buitenkant te gooien. Goed je binnenbeen lang houden en zorgen dat je niet inknikt in je heup. Een snelle reactie (wat zep zegt) is altijd handig, niet alleen in zulke oefeningen.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:29

ik heb dr ook last van, ga de tips eens uitproberen

Spotty

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 01:44

Kom eens een lesje volgen bij mij dan snap je waarschijnlijk in 1 keer wat er gebeurt en waar je je paard tegenwerkt waardoor dit probleem ontstaat..
en niet omdat ik god ben ofzo maar ik heb geleert de mensen op hun plaats te zetten.
komt uit mijn dressuur, spring, voltige en western verleden.
dus niet kwaad bedoelt hoor...

en zo duur ben ik niet hoor... OK dan!

Spotty

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 01:47

of kom gewoon eens vrijblijvend langs... Nagelbijten / Gniffelen
Kan je nog wel wat tips geven hoor!! Rock-on, dudes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:52

Spotty schreef:
Kom eens een lesje volgen bij mij.............
...............en zo duur ben ik niet hoor... OK dan!

foute opmerking. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen, niet om je eigen bankrekening aan te vullen.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:20

HorseyLover schreef:
ik heb dr ook last van, ga de tips eens uitproberen


ben dus niet de enige. Zal ook eens aan jullie tips denken.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:23

naar voren blijven kijken.. niet op je paardje letten.. maar recht naar voren kijken!! en allbei je benen recht houden . Niet gaan verzitten. maar ik denk dat het belangrijkste is.. is dat je gewoon naar voren blijft kijken.. !!
Succes!!!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:33

Idd, gewoon je lichaam naar voren houden. Hebben jullie spiegels in de bak hangen? Dan kan je ook gauw genoeg zien hoe je zit, en gelijk hoe je paard loopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:46

Veel gemaakte fout, maar is wel af te leren.
Zet je sb in, metertje of 10 max, stel recht en rij weg (uitstrekken). Dan leer je wel om ook in je sb al recht te zitten, anders kun je niet wegrijden.

Heel simpel oefeningetje, met snel resultaat.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 20:43

thnx ik ga het morgen (zaterdag 26-02) uotproberen thnx

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:51

Door je binnenbeen lang te maken, ga je meer op je binnenbeen zitten. Dit is helemaal niet erg, juist goed, omdat veel paarden idd de neiging hebben om zich op buiten te gooien!!

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 22:52

het gaat al beter....ik keek naar voren en hok ging toen oowk lekkerder lopen..maar toen ik rechtuit ging wou hij alleen maar rennen?? weet iemand waardoor dat komt??

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:50

Om onder het werk uit te komen. Travers en schouderbinnenwaarts (mits correct uitgevoerd) zijn best zware oefeningen voor een paard. Je zet ze immers meer terug op het achterbeen. Door te gaan rennen probeert je paard om weer lekker op de voorhand te gaan lopen en niet meer gewicht op het achterbeen te dragen. Kwestie van sterker worden dus en een tijdelijke oplossing is je paard op een kleine volte zetten op het moment dat ie ervantussen gaat en dan het tempo reguleren.