gaan jullie naar je paard na de jaarwisseling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 22:18

ik zit er nu zo over te denken maar ik wil er wel even heen. Dit geldt dan vooral voor de mensen die hun paarden niet aan huis hebben.
En hoelaat gaan julie er dan heen.
Geven jullie je paarden ook kalmerende middelen of dat niet??
Ik wil graag zoveel mogenlijk erover weten.

Renee

[Edit] titel [/edit]
_________________
Polly is the best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-02 22:43 ]</font>

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:22

Ik geef de paarden om 23.55 een plak hooi en het licht laten we de hele avond aan. De radio staat ook gewoon aan. Op een manege waar ik heb gestaan, kregen ze ook hooi en bleven de lichten ook aan. Het ligt eraan waar de stal staat.
Bij mij wordt er nauwelijks vuurwerk afgestoken, dus heerlijk rustig voor de paarden en pony's.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:23

Mijn paard staat in een rustige omgeving waar je nauwelijks vuurwerk hoort. Ik ga er niet heen, ik ben dan in Afrika... beetje te duur om mijn paard gelukkig nieuwjaar te wensen! hahah Haha! Haha!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:25

Ze blijven dan gewoon in het land staan hoor, nooit wat gebeurd, en nee ze krijgen ook geen kalmerende middelen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:31

Mijn paarden staan met oud en nieuw achter ons huis op stal. Rondom de stal wordt er heel veel vuurwerk afgeschoten (echt aso veel), maar mijn paardjes merken niets.
Die Slapen Dromen Slapen Dromen lekker verder door een grote dosis Sedalin...

Dat bevalt me prima, en zo doe ik het nu elk jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:24

Mijn paard staat niet thuis, maar op een pensionstal. Wij, de pensionklanten mogen wel komen op oudejaarsavond rond 12 uur. Of ik dat wel of niet doe, hangt een beetje af van de hoeveelhied vuurwerk in de buurt de dagen ervoor. Mijn verwachting is dat het meevalt en dat ik dus op oudejaarsavond niet hoef te kijken of het wel goed gaat.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:28

In principe niet, maar als er toch wat mis gaat kan ik er in 2 minuten zijn.
Bang voor vuurwerk is ze totaal niet (staat vlakbij een militair oefenterrein, dan wen je er snel aan!), het enige waar ik een beetje bang voor ben is het rieten dak op de stal, het is wel geimpregneerd, maar toch...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:30

Mijn pony's staan gewoon in de wei. Na twaalven loop ik er altijd even heen om te kijken, maar dan staan ze altijd rustig te grazen en kijken ze zo heel verbaasd van "wat doe jij hier zo laat?" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:34

Die van ons hebben liever een plak hooi dan verdovende middeltjes *LOL* Die geven er helemaal niks om. Ik laat de bovenluiken ook gewoon open, maar in de echte nabijheid wordt dit jaar niks afgestoken. De lichten van de stal mogen wat mij betreft ook gewoon uit.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:37

Ik ga er niet heen. Mag nl niet. Wat ik nl begreep van de bedrijfsleider op de manege, is dat paarden het alleen maar heel raar vinden als je op dat tijdstip nog op stal komt. Dat zijn ze normaal ook niet gewend, dus waarom nu wel? En met dat geknal er ook nog bij. Dan gebeuren er wel hele rare dingen op 1 zo'n avond voor een paard! *LOL*

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:00

de lampen in mn stal gaan automatisch aan als het donker word (gelukkig)
en ik zet zachtjes muziek op, geen kalmerende middelen maar wel een lekkere plak hooi of wat lekkere wortels ofzo en dan maar ff uit laten razen, want eng vind ze het wel!!!
ik ga erna niet meer kijken maar regel wel alles van te voren en zorg dat ik mn mobiel bij de hand is, mocht er iets gebeure belle ze me snel genoeg!!! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:12

Klopt Joleen alle beesten zijn dan helemaal van slag want ze verwachten je niet.

Bij ons is de boel gesloten dus ik ga en WIL er niet eens heen. Hij kan wel een stootje hebben en hij is niet alleen dus dat komt wel goed. Ze houden de boel heus wel in de gaten.

Ik ga lekker feest vieren en drinken de est komt de dag erna wel Lovers .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:14

Ik zou wel willen maar ik ben waarschijnlijk niet in de buurt. Ik zorg wel dat ze laat op de avond nog voer krijgen, ik doe dat zelf of de mensen van de stal.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:15

Pinky staat helemaal afgelegen. Denk dat je het daar niet eens hoort. Die mensen die er in de buurt wonen zijn allemaal kar (lees een huis van minimaal 2 miel) dus daar verwacht ik niet zoveel van *LOL*

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:00

Haha!
Direct na 12-ven gaan Lara en ik altijd meteen naar de paarden om te kijken of alles oke is.

enne natuurlijk ff nieuwjaar knuffels geven Lovers

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:10

Ik ga ook niet kijken. Laiser staat ver van het geknal vandaan en als er iets is, belt de staleigenaresse wel. Ik denk dat hij het alleen maar raar zou vinden als ik hem zo laat nog lastig kom vallen.
En daarbij als hij iets te eten heeft kan er vanalles gebeuren, maar eten zal die... Schijnheilig

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:20

Evita staat aan huis bij de stalhouder, die gaat wel vaker 's avonds nog even bij de paarden kijken dus daar zijn ze wel aan gewend. Ik geloof dat hij altijd wel eventjes bij ze gaat kijken met oud en nieuw, vooral voor de jonge paarden die vinden het nog wel eng. Evita blijft heel rustig op stal met die knallen, en dat is ook fijn voor de veulens en jonge paarden. maar als ik ga rijden en er is vuurwerk dan schrikt ze er soms wel van.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:25

Mystery gaat aan de buitenrand staan daar is voor de rest niet veel huizen alleen een paar ouden boeren (die zie ik nog geen vuurwerk afsteken) ik denk dat het ook niet nodig is hoor

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:54

Vorig jaar zijn we dus een uur in het land geweest.......was best raar, je wens elkaar gelukkig nieuwjaar in het land.......en koud brrrrrr.
Maar ze staan dan ook in het land aan de rand van een woonwijk, en het was voor ons het eerste jaar dat we de paardjes hadden met oud en nieuw......ze zijn echt wel een beetje gestoort geweest Scheve mond\ , de grote is zelfs finaal onderuit gegaan (er lag een dik pak sneeuw) en daarna waren ze allemaal rustig en zijn we gegaan!!!
Dit jaar rijden we alleen langs tegen een uurtje of 24.00 uur en dan geven we voor die tijd nog wat te eten.....en dan laten we ze met rust.......op hoop van zegen!!!!!!
Ze staan nu in een naar ons idee veel rustigere en afgelegen weiland.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:51

Helaas kan ik er niet heen rond 24 uur. Maar er is een hele goede stalhouder en die houd het vast wel in de gaten. Hij blijft gewoon in de wei staan.

En op 1 januari krijgt ie een oliebol en een glaasje champagne ( Haha! just kiddin)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:53

queen staat zo afgelegen dat daar geen vuurwerk wordt afgestoken

maar met de kerst en oud en nieuw moet ik ook een ander paardje verzorgen en die staat bijna midden in een woonwijk en die is dus harstikke bang voor vuurwerk dus daar ga ik tussendoor wel ff kijken hoe die het maakt...

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:14

ik heb geen paard en ik ga ook niet naar de manege Lachen
ik denk dat daar heus wel alles in de gaten wordt gehouden.
het lijkt me trouwens wel gezellig, 's nachts als nog (bijna) iedereen wakker is lekker even naar je paardje om die een gelukkig nieuwjaar te wensen! maar ja je paard verwacht je natuurlijk niet...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:39

Onze paarden staan naast het huis in een grote schuur. Mijn man geeft ze tegen twaalven even hooi en kijkt nog even rond. Wij hebben een afspraak met de buren rondom ons, als ze gaan kanllen dan niet voor ons huis. Daar houden ze zich aan. Overbodig te vertellen dat onze kinderen dus ook niet knallen in de buurt van ons huis.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:00

Bij mijn instructeur hadden ze vroeger een manege in het dorp en volgens hem hebben paarden dus helemaal niets van vuurwerk.
Katten en honden zijn banger.

Maar waar Fitz nu staat wordt echt geen vuurwerk afgestoken, dat is midden tussen de bollenvelden.