Drachtige merries; vertel eens wat over de jouwe!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Drachtige merries; vertel eens wat over de jouwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 17:37

Hey! Het leek mij wel leuk om eens over drachtige merries te praten! Mn verzorgpaardje Niedoe is namelijk ook drachtig(8 maanden). Ze is al aardig dik, en soms voel ik ook het veulentje schoppen Lachen Het is een KWPn-merrie van 8 jaar oud en ze is bruin. Ze is 1.64 hoog. Ze is uitgerekend op 31 mei. Dus als jullie ook iets over jullie drachtige merrie willen vertellen? Het zou wel leuk zijn als je een foto hebt! Cheese!


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:45

Kijk eens bij Kraamstal
Alles over drachtige merries en pasgeboren veulens...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:49

Ik zal dit verplaatsen naar KS

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:35

Ik kan me nog herinneren dat toen mijn bollie dr8ig was dat ik wel eens onder haar ging zitten en ik dan mijn armen om haar buik sloeg en mn oor tegen haar buik drukte. en dan ging ik wel eens wat vertellen tegen mijn toen ongeboren excalibur *LOL* en ook een x schrokken wij ons rot wat ik was eens toen aan t poetsen en stak er in eens een bult uit de zijkant van haar buik, zal wel zn hoef geweest zijn maar zag er best eng uit Lachen

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:37

Eronder gaan zitten en mijn armen rond haar buik slaan... ik moet er niet aan denken... als ik nog maar naar mijn moedertje-in-spe (nu 6,5 mnd) haar buik kijk krijg ik al een paar tanden of hoef in mijn richting.... (wel enkel dreigen, maar toch...)

Tot enkele weken terug was ze heel lief en knuffelig, maar momenteel.....

Ach ja, zwangere vrouwen zijn nu eenmaal soms wat krikkelig.

Ben wel eeeenooorm benieuwd!!!

Groetjes,

Kim

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:42

mmh die van ons is....tjah hoe zullen we het stellen: DIK...haha..echt tonnetje!! Ze is over een maandje uitgerekend...dus het mag ook wel!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:42

haha, nou nee dat "armen om haar buik"slaan hoef ik ook niet te proberen Lachen
Mijn merrie is nu 10 maanden en 1 week drachtig
nog 3 weekjes te gaan dus Lachen
De tijd vliegt voorbij! gelukkig heb ik haar tot 9,5 maand best fanatiek door kunnen rijden in de les.
Nu doen we het lekker rustig aan, wandelen, weidegang enz
in omgang is ze heel verschillend, vaak heel aanhankelijk na mij toe, andere keren echt zo'n blijf van mijn lijf merrie Lachen

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:54

Qtje schreef:
Eronder gaan zitten en mijn armen rond haar buik slaan... ik moet er niet aan denken... als ik nog maar naar mijn moedertje-in-spe (nu 6,5 mnd) haar buik kijk krijg ik al een paar tanden of hoef in mijn richting.... (wel enkel dreigen, maar toch...)

Tot enkele weken terug was ze heel lief en knuffelig, maar momenteel.....

Ach ja, zwangere vrouwen zijn nu eenmaal soms wat krikkelig.

Ben wel eeeenooorm benieuwd!!!

Groetjes,

Kim


og hier nog zo een.. die is bijna 8 maanden en die was met de 3e maand al zo.. ze speelt nog wel maar die oren zitten daarbij in der nek.. de hoefsmid heeft gezegd dat je iets voor de tepels het veulentje zou voelen maja dan moet je wel 1 kwartier zitten.. dat mag dus echt niet he

Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 21:09

Dit is Niedoe! Ze kijkt niet egt vrolijk, maar het is een doormidden geknipte foto met aan de andere kant een paard waar ze boos op is xxx IrisAfbeelding

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:12

Mijn merrie is nu 9 maanden en een halve week, nog 7½ te gaan dus ongeveer Knipoog Ze is gedekt door de ggk appaloosa fewspot hengst Chewano v/d Langenieuw. Ik rijd haar niet meer zo veel, ik heb er volgens mij al 2 weken niet meer gereden, misschien van de week nog een rustig buitenritje ofzo Knipoog Ze wordt al heel erg dik, en ze is een beetje humeurig, en wil alleen maar eten eten eten. Ook is ze erg zenuwachtig en erg beschermend tegenover haar veulen. Alleen als ik voorzichtig ben mag ik aan haar buik voelen, anders niet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:14

Hihi Iris14, die van mij kan dus nóg kwaaier kijken!
En gericht happen naar de ruin naast haar in de stal, en dan doet hij niks. Hij blijft gewoon op zijn eigen "terrein", ze doet gewoon haar hoofd over het tussenschot en HAP Rolleyes In de bak gaat het overigens wel redelijk goed met hem. Hij is ook nog jong en ik denk dat ze zich aan dat drukke irriteert Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:27

Dolly is nu 10 maanden en een week, en ze wordt dikker en dikker
vandaag was het rond d'r tepels wat dikker, alsof er een zwembandje omheen zat Knipoog maar ik mocht (met mn koude handen!) aan d'r buik en uier zitten, dat had ik echt niet verwacht!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:28

De eerste merrie hier is Macy. Ze moet nog zo'n 2/3 weken.
Tussen 16.00 en 22.00 is ze ook live te volgen op http://welshcob.ww.com

bushwullie
Berichten: 39
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:52

hoi hoi, van mijn merrie (ik heb haar pas 2-3 weken) weten we niet precies wanneer ze is uitgetelt. maar zou nog ongeveer 1,5 maand moeten of misschien eerder. haar uier is wel al dik en de banden beginnen wat te hangen (daarbij de kont) maar de da zij dat dat nog echt wat diepere kuilen worden. ik ben maar altijd aan het kijken of ze gaat kegelen. maar nog niks wel van die witte stopjes zie je zitten in het gaatje van de tepel. dat zag ik gisteren. haha. uhm lijkt mij wel handig ja als je weet wanneer je paard is uitgerekend. maar het is wel zo erg spannend. misschien is die er over twee weken of toch pas over 1.5 maand.
maar ik ken haar karakter dus niet echt. maar weet wel dat ze erg lief is. ze is alleen zuur tegen de jaarling hengst maar met m'n andere merrie verstaat ze zich prima.
ik vraag mij af of ze ook last krijgen van hardebuiken????
want de eene keer doet ze niks als ik er met de zachte borstel onder de buik ga, en de andere keer vindt ze het maar vervelent.
en laats wou ze niet links om draaien maar alleen rechtsom, dat was echt duidelijk met d'r oren in de nek en open mond (ze had wel mooie tanden). dus ik maar kijken hou ik haar moest draaien. haha

Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 20:35

Ik heb gisteren op Niedoe in de les gereden. En ik rijd altijd met een zweepje(gewoon om vast te houden, ik gebruik hem zelden), dus gisteren wilde ik het zonder proberen. Ze heeft egt door of ik wel/geen zweepje heb, in het begin was ze nog braaf, maar bij het galopperen wilde ze alleen maar hard en er vandoor en bokken bij het aanspringen Verward , maar later wilde ze niet eens meer draven( pas toen ik een zweepje van iemand leende) . Daarnaast is ze ook erg verkouden ze moet telkens hoesten( ze heeeft er al een hoestmixje voor gekregen). Maargoed volgende x beter Haha!

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:39

Zhanna is eind deze maand uitgeteld, dus super spannend! Haha! Ze was vandaag ook echt ineens super knuffelig, tijdens het poetsen moest ik iedere keer weer even bij haar gezicht komen om haar te kroelen enzo. Echt schattig Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:21

mijn merrie maxi is nu 10 weken drachtig, haha en ook zij is erg humeurig af en toe Bloos!

we zijn druk namen aan het verzinnen voor de kleine dame of heer Lachen

en ik ben ook super benieuwd, vooral welke kleur en aftekeningen hij of zij heeft...afwachten maar Scheve mond

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:31

horsea schreef:
mijn merrie maxi is nu 10 weken drachtig, haha en ook zij is erg humeurig af en toe Bloos!

we zijn druk namen aan het verzinnen voor de kleine dame of heer Lachen

en ik ben ook super benieuwd, vooral welke kleur en aftekeningen hij of zij heeft...afwachten maar Scheve mond

10 maanden bedoel je? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:39

Kijk maar in mijn profiel Lachen

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:04

hahaha, jah dat bedoel ik Lachen bedankt Yessy Haha!

xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:13

Vronie krijgt over 2 maandjes ook haar veulen. Ik ben zo benieuwd wat het wordt. Gister was haar veulentje al de heletijd aan het schopen, en dat vond ze niet echt prettig, maar verder is ze nooit chaggerijnig naar mij. Maar ik kan wel merken dat de andere paarden niet te dicht bij haar in de buurt mogen komen.
Eindelijk komen de veulentjes weer Lachen

Djoke mis you

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:17

Eldi moet nog 7 weekjes. Ze is een J.Amagun merrie van 1.74 en is drachtig van Krack C. Nog 7 weekjes en dan is Zack er dus Haha!
Ze is enorm dik, maar dat is normaal voor haar. Ze is ook erg humeurig naar de andere paarden die bij haar in de buurt komen, tenzij madam zelf toenadering zoekt om even lekker gekrabbeld te worden. Als het dan zat is gaan haar oren in de nek en bijt ze keihard.
Ze raakt volledig in paniek als ik met haar lang de tweejarige hengstjes loop, dan heeft ze de oren in de nek en spingt ze naar het hek. Ze is dan bijna niet te houden.
We zetten de hengstjes nu naar buiten als Eldi weer binnen is, want al die spanning lijkt me ook niet goed voor het veulen.
Eldi begint nu wat minder te eten, ik voer nu wat vaker kleine beetjes hooi. Dan eet ze het wel allemaal op, anders loopt ze alles door de stal heen. De merrie brok die ze kijgt eet ze ook verdeeld over de dag op. Ze krijgt nu 4 kilo en nog een supplement speciaal voor drachtige merries erbij. Ze heeft helemaal geen last van opgezetten benen zoals wel vaak voorkomt en is nog steeds in voor een sprintje door de wei of een flinke bokbui. Het is soms net een jong paard. Ze is trouwens al 18 jaar en dit wordt haar vierde veulen. Ze heeft toen ze 5 was een merrieveulen gehad van El Corona, dit veulen is oveleden na een paard maanden.
Ze was toen nog in het bezit van haar fokker. Wij hebben zelf twee hengstjes van Eldi en de hengst Obelisk. Ik hoop nu dat het een merrie wordt.
Ik hoop dat jullie nu genoeg weten over mijn drachtige merrie en ben erg benieuwd naar die van jullie. Iedereen trouwens heel veel sterkte tijdens het aftellen. Het blijft een hele spannende tijd. OK dan!

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 09:25

Ilona heeft nog een maandje te gaan. ik had gedacht dat 11 maanden wachten wel ontzettend lang zouden duren, maar eigenlijk is het allemaal heel erg snel gegaan! Ze heeft nu echt zo'n drachtige lekkere dikke buik, dus ik vind het allemaal helemaal geweldig! Alleen heel jammer dat ik het veulen nog nooit heb voelen/zien trappen Huilen Maja... ach.. zolang er maar een gezond diertje uitkomt!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Kvikur en 15 bezoekers