Naar een handelaar voor een paard, en toen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 18:35

Vandaag zijn we dan eindelijk naar de bruine merrie Lianca wezen kijken.
De handelaar had tegen Desiree, die hij kende, gezegd dat ze erg lief was, braaf en niet bokken/steigeren. Een meisje van 14 die nog niet zo goed kon rijden reed het paard tijdelijk bij hem.
Dus ik ging samen met Peter mijn man en Jippie (die mocht nuchter blijven en op de mankementen letten) naar de handelaar.
Daar aangekomen komt er een jochie van ong. 12 naar buiten, "Ons mam is boven, maar ze komt zo."
Juist ja.
Wat bleek? De handelaar was vergeten dat wij kwamen en had dat zaterdagavond van z'n vrouw nog eens te horen gekregen: die mensen zouden toch komen voor die merrie...
Na twee minuten heb ik aan de jongen gevraagd of ik binnen even het toilet op mocht zoeken? Dat mocht. Binnen kom ik de vrouw van de handelaar tegen.
"Ja het paard staat hier niet meer."
Wat!?
"Ja het is nog wel te koop, maar staat in Liempd, er waren gisteren mensen voor en mijn man had haar daar naartoe gebracht... is maar een klein kwartiertje met de auto, daar kun je haar wel even rijden denk ik."
Zucht.
Desiree inmiddels gearriveerd, samen met Peter en Jippie waren die een enorme geestelijke steun hoor hihi.
Dus wij naar Liempd.
Daar stond ze dan. Lief, onrustig, fris, in een buitenstal. Het dek werd eraf gehaald, die man ging haar poetsen.
Ik nam de borstel van hem over, liet het paard ff aan mij ruiken, Peter knuffelde haar, ze was totaal niet bijterig of zo.
Toen aan halster en lijn over straat, vijf minuten lopen naar een rijstal met goeie (droge) buitenbak met tapijtsnippers.
Daar aangekomen gooiden ze een zadel op haar die van de stal ter plekke was.
Een oud, zeer glad zadel, vzh, paste totaal niet op haar, Desiree zei er wat van maar die mensen vonden het wel kunnen Verward
Nou zei Desiree, zolang het haar maar geen pijn doet.
Dus opgezadeld en wel in de bak wilde ik opstijgen, ging goed, daarna stappen, ze was superfris maar wel aan de teugel, en daarna in draf.
Toen begon het feest.
Telkens rug wegdrukken, steeds hoestte ze (of liever gezegd een grote proest) waarbij ze haar neus ver naar voren bracht en de teugels uit mijn hand schoten.
Terug naar Desiree en Jippie, die me hielpen met andere handschoenen (stroeve) aan te trekken en aansingelen nog eens...
Toen weer rijden, maar telkens bleef ze proesten en als ik wat vroeg (achterhand eronder) protest.
Zolang je niets vraagt blijft ze lief en braaf, kan er een klein kind op.
Wie weet had ze last van het zadel of was haar rug overgevoelig, in elk geval proeste ze nog een keer, werd ik voorover getrokken half scheef uit het zadel.
Doordat ik half scheef schuin voorin het zadel zat, uit balans hing naar links, gaf ze er nog een flinke bok bij en ik zweefde in een prachtige boog, salto en kwam terecht op billen/onderrug.
Ik rolde door naar rechterzij, en Peter stond een seconde later bij me: reiki geven, zoveel als hij nog nooit gedaan had de lieverd Lovers .
Ik zei dat alles goed was (ook al crepeerde ik van de pijn haha) maar ik wist dat er verder niets gebroken was enzo. Met wat moeite overeind gekomen.
Toen ging Desiree haar maar ff aanpakken, want ik was stijf, voornamelijk op mijn billen...
Desiree heeft geprobeerd wat ze kon, maar als het paard 'aan het werk' moest met de achterhand dan probeerde ze regelmatig te bokken.
Verder changeerde ze in galop regelmatig van achteren, en Jippie en ik zagen dat ze in draf met haar achterbenen te kleine maar ook onregelmatige passen maakte. Soort krabbelig lopen.
Verder liep ze voor soms ook onregelmatig.
Na een tijdje probeerde Desiree een balkje, kijken hoe ze er overheen stapt.
Paard had waarschijnlijk nog nooit gesprongen.
Er stond een klein kruisje, dus toen het galopperen over een balkje goed ging, probeerde ze het kruisje.
Meteen na neerkomen van de sprong gaf het paard weer zo'n behoorlijke bok, en doordat ze al 'vierkant' had gesprongen zat Desiree niet in balans en vloog uit het zadel.
Ze had haar knie geschaafd, maar verder niets gelukkig.
Ze klom er weer op, en de volgende sprongetjes gingen goed, tenminste beter onder controle enzo, doordat Desiree het hoofd van het paard hoog hield vlak na het neerkomen, dan kon het paard geen bok nageven.
Daarna ging ze het paard uitstappen.
Het paard was dus niks voor mij.
Ik wil geen paard dat onregelmatig loopt, en al helemaal geen paard dat, als je even onregelmatig zit, al een behoorlijke bok uit protest geeft.
Toen we na het paard weer op stal gezet te hebben weer met de auto bij de stal van de handelaar aankwamen, was die handelaar inmiddels thuis.
Hij stond met z'n oren te klapperen van verbazing bij dit hele verhaal. Paard zou nooit gebokt hebben?
"Er rijdt altijd een meisje van 14 jr. op, kan nog niet goed rijden, maar paard doet niks bij haar."
Nee waarschijnlijk niet, omdat volgens Desiree dat meisje nooit het paard 'aan het werk heeft gezet', dus de achterhand eronder, buiging, etc.
Onvoorstelbaar, maar ja, de handelaar moest ons wel geloven, zijn vrouw had er zelf bij gestaan dus...
Daarna zijn we daar weggegaan, op naar de stal waar de paarden van Desiree stonden.
Op die stal kwam ook al snel de man van Jippie, Fred.
Met z'n allen heerlijk wat gedronken in de kantine, met zere billen kon ik gelukkig nog wel zitten haha.
Daarna gingen Desiree en ik haar paarden uit de wei halen, en ze werden losgegooid in de binnenbak.
Wij stonden er met z'n allen bij te kleppen en vooral Jippie kan heel goed kleppen haha.
We hebben wat foto's gemaakt, van de paarden Iones en Paddy, en ook van de kleppers *LOL* .
Iones en Paddy waren in het begin zo heerlijk aan het dollen in de bak, net spelende kinderen.
Peter moest op een gegeven moment ff een paard vasthouden en ik dacht: stel dat het paard ietsje steigerd, zich losrukt of weet ik veel.
Maar bij Peter schijnen ze altijd stil te willen staan Verward
In ieder geval mochten Iones en Paddy naderhand op stal met eten, en vlak daarna namen we afscheid.
Jippie reed in de auto van haar man terug naar huis, Peter en ik in onze auto.
Ik kon niet slapen onderweg. Was vol emoties.
Niet dat ik zo verdrietig was dat het paard niks was geworden, zo'n paard had ik toch niet gewild.
Maar toch.
Ik had graag gewild dat ik 'het' paard had gevonden.
Logisch eigenlijk dat ik pissig was op die handelaar ook, want hij was me vergeten en de dag voordat wij kwamen had de merrie niets gedaan, dus was ze nog frisser.
De stal waar ze naar was verhuisd, was een buitenstal, dus geen binnenstal zoals bij de handelaar zelf, en dus werd haar verkoudheid alleen maar erger.
Toen ik er nog eens op, en Desiree, met een zadel dat niet pastte...
Een merrie die wat overgevoelig is lijkt dan al gauw een kreng van een beestje haha.
Maar ook al was ze lief, ik had haar toch niet gewild omdat ze niet zuiver liep.
Verder ben ik haar toch wel dankbaar voor de les in Bungy jumpen zonder elastiekje.... zo kom ik tenminste op de grond haha.
Dat op en neer zwiepen met elastiek is toch ook niks? *LOL*
Desiree en Jippie:
Bedankt voor de heerlijke gezellige middag en alle hulp die jullie me gaven. Echt super.
Ik had nu tenminste een 'veilig' gevoel van tevoren, omdat jullie er waren om me te helpen bij het beoordelen van het paard.
Op naar de volgende }> !


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:21

He, jammer dat het niks was! Maar zoals je al zegt; Op naar de volgende! Lachen Ik ook. We komen op hetzelfde moment hier op Bokt aan met een paard! *LOL*

_________________
Na regen komt inderdaad snel weer zonneschijn! Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joleen op 2001-12-02 19:22 ]</font>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 19:25

Ja hopelijk krijgen we allebei een mooi kerstcadeautje haha.
Succes met zoeken!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:35

aaah wat jammer Dorine....maar er zijn nog genoeg paarden die wel graag jou als baasje willen hebben! Jammer joh, maar er komt vast een paard wat helemaal bij je past. veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:36

Ik vind het vreselijk sneu voor je dat het allemaal zo is gelopen. Een illusie armer en een ervaring rijker zeggen ze dan.

Ik vond het toch een heel leuk dagje en ook super dat ik Peter en Desiree eens live heb kunnen meemaken. En eidenlijk heb ik dan Paddy en Iones mogen bewonderen want daar was ik behoorlijk nieuwsgierig naar! Nou allemaal waren ze even leuk, Lief en aardig hoor, Desiree, Peter, Paddy en Iones *LOL* Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:47

Heel erg leuk dat je zo uitvoerig hebt bericht over je ervaringen van de dag. Ga er maar van uit dat de tijd nog niet rijp is voor een eigen paard. Ik vind dat je heel goed naar je innerlijke stem hebt geluisterd, en hebt besloten dit paard niet te doen, en ik ben er zeker van dat je het paard van je dromen vindt als de tijd er rijp voor is- en reken maar dat hij er komt. Dat was bij mij ook zo!
Intussen, blijf vertrouwen hebben dat hij/zij er komt. En blijf intussen goed naar je innerlijke stem luisteren...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:51

sjit man dat t zo gegaan is!!! echt zonde...
maar zoals je zelf al zei, op naar de volgende!! ooit zul je je ideale paardje vinden

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:07

He jammer zeg Frusty maar goed dat je goede hulp meehad. *LOL* .

Ga gewoon veel paarden kijken zowel bij handelen als plarticulieren je leerd er een hoop van. Ene tip laat hun eerst rijden en dan zelf je weet maar nooit.
Ik ben namelijk 2x niet op een paard gestapt omdat hij levensgevaarlijk bokte onder de andere persoon en daar had ik geen zin in.

Succes ps ik hou ook nog mijn ogen open Party!! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:42

Jammer Dor, maar ga niet zoeken, dan vind je nix. Het paard kruist je weg. Ik ging naar een paard kijken en dat was 10 x nix en Bep stond daar ook, dus.......

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:02

Het goede paard komt vanzelf op je pad!

Zul je straks zien; als je 80 paarden bekeken hebt na een half jaar en je verwacht het niet meer, dan komt-ie! Ik zou er zeker de tijd & geduld voor nemen!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 21:03

Phia, er is een verschil.
Ik ga mijn eerste eigen paard uitzoeken, die wil ik wel graag binnen tien jaar vinden als dat zou kunnen *LOL* ...
Jij had al een paard toen je Bep tegenkwam.
Verder staan er erg veel paarden te koop rond deze tijd van het jaar, en zijn mijn eisen vrij ruim.
Standaard braaf paardje, tussen de bijna 4 en de 8 jaar, bouw ong. kwpn of zo, geen gelders, half of helemaal ingereden, lief, en ik wil er graag springwedstrijden mee gaan rijden, maar hoger dan de M hoeft echt niet hoor.
Verder lekker buitenritjes maken en genieten van elkaar.
Kleur maakt me niet uit en papieren hoeft niet/mag wel. Merrie of ruin, groen oranje of bruin... *LOL*
Maar die zijn er genoeg. Ik kijk dus nog ff lekker relaxed verder hihi.
Ben zeer benieuwd wat ik nog tegenkom...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:15

Tuurlijk kom je je paard tegen. Ik ging ook zoeken en overal kijken voor ik Bep voor het eerst zag. Je gaat naar iets kijken en je komt met iets anders terug. Verward Vaak is het zo, als je iets zoekt dan vind je het niet en als je iets heb dan raakt je het niet kwijt. Spreek uit ervaring *LOL* . Geduld hebben Dorientje!!!!!!! *LOL*

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:28

"Vaak is het zo, als je iets zoekt dan vind je het niet en als je iets hebt dan raakt je het niet kwijt"

Klopt ook niet altijd, maar wel heel vaak. Ik ging een keertje kijken naar mijn paard, en het was meteen raak! Dus de tijd was er rijp voor. Zo zie ik dat. Een paard komt op je pad als je er helemaal klaar voor bent.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:26

Jemig Dorine, pas je wel een beetje op met het rijden op die vreemde paarden. Voor geen goud stapte ik er zomaar op, als ik zo'n paard niet ken. Daar neem ik dan altijd mij man voor mee Haha! Clown

Succes met verder zoeken!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:33

wat jammer voor je dorine
maar aj er zijn nog genoeg paarden hier in nederland en er loop[t vast wel een geode voor jou tussen...
ik hou mijn oren en ogen voor je open
(ff offtopic) zijn de paarden van edith niks voor jou?

Love the life that you live, live the life that you love

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 07:32

Jemig wat rot zeg. Maar beter dat je er daar achterkomt dan thuis. Ja ze kunnen mooie verhalen hebben soms die handelaren.
Succes met verder zoeken.
Viv

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:27

Ik ken die merrie wel een beetje. Dat meisje dat er normaal op rijdt, vraagt er inderdaad niets van. Maar deze merrie was nu zo fris, dat als je er nu niets van vroeg en er afwachtend op ging zitten, dan had ze je er ZEKER van af gebokt. Dat meisje dat er normaal op rijdt, zou ze er nu ook van af hebben gebokt hoor. Jan, iemand die ik goed ken zei nog dat het zo'n braaf dier was. In dit opzicht geloof ik iedereen. Meerdere mensen hebben het onafhankelijk van elkaar gezegd, en ik heb zelf dat meisje geregeld op het paard zien rijden en toen was ze ook braaf. Wat mij het meeste tegenviel:
Het paard stond niet op de afgesproken plaats;'
was de vorige dag niet gereden (slordig hoor);
ze liep onregelmatig (als ik dat had geweten had ik Dorine nooit geattendeerd op dit paard;
dat zadel dat was eigenlijk nog de klap op de vuurpijl, dat was niet nodig geweest. Ik had nog zo gezegd "zal ik mijn eigen zadel meenemen" maar nee, dat was niet nodig! Nou, we hebben het gezien hoor! Die KN van mij past op ieder paard. Ik zal dit Cor wel rustig laten weten, dat ik zo geen mensen meer van ver laat komen als hij zijn zaakjes niet op orde heeft.
Intussen heeft de merrie zich wat uit de markt geprijst, want waar Dorine gereden heeft, waren mensen die ook evt. belangstelling hadden maar die hebben nu af laten weten. En wie weet kwam het alleen maar door dat stinkmodder zadel dat je van links naar rechts voelde schuiven als je er op zat. En dat hoesten he......

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:30

banketstaaflig voor je hoor Dorine maarja paarden genoeg en je moet gewoon advertenties afgaan die jou aanspreken.
BTW ook al is een paard 1 dag voordat er mensen komen kijken niet gereden dan hoort hij nog wel braaf te zijn hoor, heeft niks met slordigheid te maken.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:55

Tjee, wat een tijd hebben jullie nog aan het paard besteed. Heb het al gouw bekeken hoor als het er zo an toe gaat! Voor de beleefdheid stap ik er nog wel ff op maar dan snel weer naar huis toe! Hahhahaha.........hoop dat je snel wat vindt. Ben ook aan het zoeken en nog niets gevonden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:08

Jammer dat het zo gelopen is. Maar je kan best op zoek gaan hoor, gewoon advertenties af en veel gaan kijken en uitproberen. Dan kom je er vanzelf een tegen. Het is met paarden niet zo als met mannen, dat je er niet naar moet gaan zoeken! *LOL*

Maar ik weet ook nog een paard te koop, het is een hele goede en een schat. Ik heb je een PB gestuurd...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:25

heeey jammeer... volgende keer beter toch? misschien toch maar een groninger }> Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 19:44

Haha Kim, ik zei al heel zeurderig tegen Peter:
Ik wil een dunne groninger!!! Hij lachen...
Nee ik stel niet zoveel eisen, tenminste het paard hoeft alleen maar braaf te zijn, het liefst verkeersmak, maar Z-dressuuur of z'n ouders die nationaal rijden, dat hoeft echt niet hoor.
Toevallig dat dit paard goede papieren had, maar verder was het dus echt niks voor mij. Liep al onregelmatig, en dan dat hoesten... dan gaan m'n antennes al recht overeind staan.
Maar ik heb al weer wat mailtjes en tel.nummers gekregen die ik zou kunnen bellen over een paard.
Wie weet.
Alleen die billen van mij na die val van gisteren...
Even nog een weekje wachten met rijden *LOL* !

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:34

Je vindt vast wel een leuk paard, Dorine. Ik zou als ik jou was alleen niet meer als eerste op een paard stappen, altijd eerst de verkopende partij erop! Je hebt nu zelf ervaren hoe vreemd sommige paarden kunnen reageren. Voor hetzelfde geld breek je je nek!

Succes met zoeken!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:07

Jammer datdit paardje niets is geworden! Maar wie weet hoe snel een ander paardje je pad kruist! Gewoon even afwachten. Gelukkig dat je zelf ook nog een beetje nuchter kunt denken ("zo'n paardje dat niet zuiver loopt wil ik niet, ook al is ze zo lief...")

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:18

Jammer voor je dat het zo gelopen is, Dorine.

Maar een bekende uitdrukking luidt: geen hand vol paarden maar een land vol paarden!
Je vindt vast op je zoektocht wel een leuk betrouwbaar paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Caoilfhinn, Geertema, Mark0919, NadjaNadja, sterregoud, tienus63, Vagabondo en 33 bezoekers