gister de overijsselse gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

gister de overijsselse gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 14:45

Hij liep wel goed maar weer de linkerteugel giga blokkeren.
Ik vraag elke keer links en laat weer los maar hij blijft maar trekken en vasthouden. Er zat daarom ook geen nafeeflijkheid in. Wat kan ik nou doen om hem lichter op de linker teugel te krijgen. De rechterteugel is verder prima. Hoe kan ik hem nou beter van de hand af rijden zonder dat ik kilo's aan de teugels heb hangen. Moet ik links vragen en ontspannen en rechts erbij houden, niet zoveel mee doen? Of rechts vragen en ontspannen en links erbij houden, en niets mee doen.
Links zit vast maar als ik daar aan vraag is er geen verschil. Na een uur rijden nog geen verschil, hij blijft ontzettend sterk!!!! (punten waren dan ook 147 en 153, B dressuur) Op mijn protocol stond ook van als je paard meer aan de teugel loopt krijg je voor elk onderdeel een punt erbji. Maar hoe rij ik hem netjes aan de teugel als de boel geblokkeerd is?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:21

Ga lekker voltes rijden om hem goed los te rijden..
Jouw paard pakt die teugel vast omdat jij die teugel ook vast pakt. Hij vind het moeilijk om rechtsom te lopen en pakt dan links beet zodat jij niet aan de rechter teugel zit maar aan de linker.
Het klinkt heel onlogisch maar tis wel waar. Probeer je paard aan de teugel te vragen met je rechter teugel. De linker teugel laat je zo goed als het gaat met rust..... Af en toe een ophouding mag wel maar dan metteen weer los zodat je paard niet de kans krijgt die teugel vast te pakken! succes!

Nonnetje

Berichten: 175
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:29

INkie schreef:
Ga lekker voltes rijden om hem goed los te rijden..
Jouw paard pakt die teugel vast omdat jij die teugel ook vast pakt. Hij vind het moeilijk om rechtsom te lopen en pakt dan links beet zodat jij niet aan de rechter teugel zit maar aan de linker.
Het klinkt heel onlogisch maar tis wel waar. Probeer je paard aan de teugel te vragen met je rechter teugel. De linker teugel laat je zo goed als het gaat met rust..... Af en toe een ophouding mag wel maar dan metteen weer los zodat je paard niet de kans krijgt die teugel vast te pakken! succes!


Je hebt gelijk!!! Haha! veel wendingen maken en juist niet zo druk met die linker teugel zijn!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:54

Goed les nemen Nagelbijten / Gniffelen
Vind wel dat je dan nog redelijke punten hebt gehaalt hoor!