Bewakingssysteem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Bewakingssysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 19:49

Wij willen voor onze een stal een bewakingssysteem, maar ja welke is de vraag Verward

Het gaat om een camera in de zadelkamer, stal, kantine en pakeerplaats. In een stallendeel wil ik er ook een, voor de drachtige merries. Die moet dan eigenlijk ook zichtbaar zijn in het huis, dus moet haast wel draadloos zijn. Het liefst allemaal op 1 aansluiting, maar wel bijvoorbeeld met 2 of 3 monitors op de verschillende plaatsen.

Leuk meegenomen is ook dat ik de camera in de veulenstal op internet kan zetten.

Wat raden jullie aan? En wat ook een beetje leuk geprijsd is?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:50

Gewone beveiligingscamera nemen...en dan een TV kaart in je pc kopen..en dan de Camera voor de veulen via je pc laten gaan. Net zoals MarijeR ook doet.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 19:55

Ja ok, snap ik, internet moet dan ook gewoon aan zijn he? (Ben er een echte leek in Tong uitsteken)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:58

Ik had al wat links gestuurd van wat ik in de stallen gebruik en wat mij tot nu toe erg goed bevalt.
In de vrachtwagen heb ik ook een Trust maar dan niet draadloos.
We waren bang dat het ontvangst teveel verstoord zou worden omdat er tussen het paardengedeelte en de cabine (los) nogal wat hout en metaal zit.

Bij de draadloze systemen van Trust moet je wel een beetje kijken naar de afstand en het aantal muren. Hier in huis is alles nogal geisoleerd en dat merk ik wel.
Maar ik denk dat je dat ook wel houdt bij deze prijsklasse...

Om de stallen op internet te krijgen moet je idd een vaste verbinding hebben (lang leve adsl Knipoog ), om het in huis op verschillende pc's te bekijken kan ook zonder internet maar via een gewoon netwerk.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:24

Ok, dan is Trust tot nu toe wel een van de beste die ik gevonden heb. Ik heb kabel, dus dat is het probleem niet (wel de vompu even laten maken, want helemaal lekker is ie niet Tong uitsteken)

De stal is wel zo'n 55 meter verder, waar 1 de manege zeker 2 dikke muren zitten, van die betonnen, zal dat een probleem zijn?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:43

liberty schreef:
Ok, dan is Trust tot nu toe wel een van de beste die ik gevonden heb. Ik heb kabel, dus dat is het probleem niet (wel de vompu even laten maken, want helemaal lekker is ie niet Tong uitsteken)

De stal is wel zo'n 55 meter verder, waar 1 de manege zeker 2 dikke muren zitten, van die betonnen, zal dat een probleem zijn?



kabel? Mwao dan moet je wel je frames per seconde lager dan marijeR zetten...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:47

Dat zou hij qua afstand zeker wel moeten redden. Betonnen muren zal ook wel gaan denk ik. Het probleem bij mij is vooral de isolatie, daar zit op 2 verschillende lagen een aluminium laag over...

Om het op de pc te krijgen gebruik ik een PCI kaartje van Trust. Was simpel te instaleren en de software ook.
Probleem was de router, die werkte wat tegen toen ik het online wilde zetten.
(maar daar kan Sundancer goed bij helpen Lachen )

Ik heb idd wel een lekkere uploadsnelheid hier en kan dus een streaming cam laten lopen.
Ligt een beetje aan je snelheid of je streaming of plaatjes om de zoveel sec. kan doen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:50

Nou, die kabel via wanadoo is niet zo'n probleem, hij is best snel omdat wij de enigste zijn in deze buurt die dat hebben.

Denk dat ik maar eens iemand in de buurt ga zoeken die me kan helpen Haha! Instaleren gaat bij mij altijd mis Clown

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:03

liberty schreef:
Nou, die kabel via wanadoo is niet zo'n probleem, hij is best snel omdat wij de enigste zijn in deze buurt die dat hebben.

Denk dat ik maar eens iemand in de buurt ga zoeken die me kan helpen Haha! Instaleren gaat bij mij altijd mis Clown

Het gaat niet om de Download...maar om de upload..dat is bij kabel maximaal maar 16 kb...en dat is erg weinig...wou het zelf ook proberen...maar helaas heb ik zelf ook 16 kb...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 21:16

ow zo, hmmm dan maar eens mams lief aankijken of er ADSL in de manege mag Haha!
Laatst bijgewerkt door liberty op 29-02-04 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:17

Jep ADSL is zelfs nog goedkoper Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 21:19

Sundancer schreef:
Jep ADSL is zelfs nog goedkoper Haha!

nou, volgens mij was deze internetverbinding die we nu hebben ook niet zo duur... Eens navragen van de week

enne, welke ADSL is het beste? Pfff heb denk alle mogelijk providers gehad, tiscali of hetnet is mogelijk via onze postcode, de rest bijna allemaal niet

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:12

Nou als Tiscalli en Hetnet mogelijk is, dan zijn andere providers die ook via kpn ook mogelijk...

Je hebt maar 2 providers....BBNED en KPN...de rest verkoopt het alleen, en heeft de helpdesk en de services

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:00

Overal waar ik aanklikte was het niet beschikbaar, maar ja, we wonen ook in het buitengebied Haha!

Ach, het gaat ons in eerste instantie gewoon over een bewakingssysteem, dat andere kan later ook nog Lachen