Stomme vrachtwagenschauffeurs!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 13:05

Ja sorry hoor maar ik schrik me altijd het apelazerus als ze weer beginnen te seinen! Ik rijd een heel oud autootje die wel een swat mankementen vertoond, dus ik raak dan gelijk in de stress (lekke band? uitlaat half eronder weg?) Verward Nou heeft iemand me wel eens uitgelegd dat vrachtwagenschauffeurs gewoon toeteren als ze iets vrouwelijks voorbij zien komen ( Frusty ), a la. Niet dat ik snap wat ze ermee willen bereiken maar misschien is het een variant op het fluiten van bouwvakkers? Gister was er weer eentje aan het knipperen met de lichten dus ik denk: ach, die denkt 'vrouwtje' Kwijl ...maar later haal ik er eentje en en die toetert terwijl ik naast hem reed..ik schrok me lam! Boos! En knipperen, niet normaal meer. Dus ik toch weer in de stress, afrit genomen, uitlaatje gecheckt, bandjes gecheckt, lampen gecheckt en ja hoor, alles in orde. Boos! Ik vind dit echt zulk enorm irritant gedrag!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:10

dat is zekerz irri
als ik naar queen moet ook dan moet ik langs de snelweg en dan toeteren ze de hele tijd en dan schrik ik me eg dood
wordt een beetje Gaaaap van die lui

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:18

Vrachtwagenchauffeurs zijn kaffers: als je aan het paardrijden bent toeteren ze ook. Nu reageren mijn paarden gelukkig niet, maar wat als ze er vandoorgaan? IS dat echt zo lollig? Nope, ik moet ze ook niet. Ik zit ook niet om hun aandacht te springen, ik vraag er niet om, ik wil gewoon met rust gelaten worden.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 13:58

nou ff een andere reactie, mijn vader is vrachtwagenchauffeur en die gedraagt zich altijd netjes hoor. remt altijd af bij paarden, zet soms zelfs zijn vrachtwagen uit als het niet wil. onze buren hebben een vrachtwagenbedrijf en die toeteren ook nooit als er een paard is, de meesten remmen altijd netjes af en sommigen zetten de auto stil. Zo dat moest ik ff kwijt, niet alle vrachtwagenchauffeurs zijn eikels...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:33

ik heb ooit voor een bruiloft moeten rijden, we reden met een stoet, echt heel leuk...
door Aalst heen, niet heel breed daar, we waren op weg naar het stadhuis. Komt er een vrachtwagen aan, en die stampt vol op zijn claxon !! onder het motto van " Leuk een paardenstoet, laat ik even toeteren" !!!! niemand eraf gevallen, maar jullie kunnen de rest wel invullen he ?
Ik vervloek ze !!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:51

De meeste vrachtwagenchauffeurs zijn hele goede kerels. Ik werk in het weekend bij een MAN-dealer, en de meeste vrachtwagenchauffeurs zijn hele aardige en grappige mannen. Maar er zitten inderdaad sommigen tussen die echte klootzakken zijn (hoe zit het eigenlijk op dit forum met censuur?).

Gaaaap (vindt ik zo'n leuke smile Haha!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbus op 2001-11-30 15:41 ]</font>

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:54

Hey Robbus, Nieuw hier ?
nou, ik vervloek ze natuurlijk niet allemaal..
Ik zou alleen willen dat sommige automobilisten en vrachtwagenchauffeurs beter na zouden denken.
Haha! (vind hem ook leuk, Prodent gebitje)

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:58

yes, i am new here Lachen

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:00

Ha ha ha, je hebt van je favoriete smilie je usericon gemaakt!

Ik vind het wel grappig, jammer dat ie een beetje vaag is Haha!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: puma op 2001-11-30 14:01 ]</font>

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:03

Vrachtwagenchauffeurs zijn eng. Vooral van die bieten-auto's. Vorig jaar hadden wij een onderlinge wedstrijd bij iemand thuis. Iedereen moest langs de weg parkeren en kon dan zo met je paard de oprit op. Er stonden dus aan 2 kanten auto's en trailers, en ik stond het verste van de oprit. Ik met Nozem naar de oprit toe, maar Nozem was erg bang, dus dat ging niet heel soepel. (hij liep wel hoor, maar heel voorzichtig en hij moest natuurlijk extra veel kijken Haha! ) Een vriendin van me liep voor me, zodat Nozem zag dat het niet eng was. Toen kwam er van de andere kant een bietenauto aan (ik moest nog 10 meter of zo, was er bijna) die vol gas op ons af kwam. Mijn vriendin dacht nog: nou, die stopt wel. Nee hoor. Ik zag hem al komen (reed wel 70 of zo, tussen de auto's en trailers (met overal kinderen ertussen..) door. Ik dus in omdraaien en in uitgestrekte draf terug naar een andere oprit bij onze trailer. Iedereen gillen man en die vent ook nog toeteren. Levensgevaarlijk dus!! Ik had geluk dat ik terug naar de trailer kon, maar ik weet niet wat er anders had gebeurd... Boos! Boos!

Die middag hebben de organisatoren en mijn vader nog eens naar die transporteur gebeld over het gedrag van die chauffeur. LEVENSGEVAARLIJK! Ik ga dus niet meer buitenrijden als het bietencampagne is...

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:06

zo dan maar, een duidelijker plaatje :0

Scheve mond\ is ook leuk Lachen

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 15:49

Ai ai, sorry, niet subtiel. Natuurlijk zijn de meeste vrachtwagenschauffeurs aardige mensen, als ik zeg 'stomme vrachtwagenschauffeurs' doel ik op diegenen die ook echt stom zijn. Haha!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:51

Al die stomme Lot's (degenen die stom zijn dan hé) Knipoog

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 17:05

jajaja, ik snap m, zit al in een hoekje met mijn hoofd naar de muur, beloof zo een half uur te blijven zitten....goed? Haha!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:53

Braaf meisje Haha!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:26

da hadden wij ook een keer
waren met een paar naar hypoweert geweest Haha!
en op de terugweg alle vrachtwagens die voorbij kwamen knipperen toeteren enz.
dus na de zoveelste vrachtwagen toch maar ff de auto aan de kant gezet, eromheen gelopen alles gecheckt
nix te zien
rijden we weer aan komt er een vrachtwagen voorbij breed lachend Schijnheilig
toen hadden e het pas door Frusty
het is echt irri
tot bokt greetz jennifer Party!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 17:55

Zo gooien ze op een rotonde ook vaak opeens de vrachtwagen ervoor. Moet ik dus plat op de rem.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:07

Wat zijn jullie een stelletje ONTEZETTENDE MUTSEN

Eerlijk waar, waarom zijn ALLE vrachtwagenchauffeurs slecht als je er 1of 2 slechte ervaringen mee hebt gehad? Leer mij vrachtwagenchauffeurs kennen!

Per dag kom je misschien wel honderd vrachtwagens tegen, en dat iedere dag, en als er dan 1x eentje tussen zit die zich misdraagd, dan hebben meteen alle vrachtwagenchauffeurs t stempel "Evil" ??

Er zijn heel, heel veel goede, vriendelijke en meedenkende chauffeurs, zeker bij ons ronde manege, en de manege ligt langs de enige toerijweg vvanaf de westkant van de A2 maa rik heb zelden tot nooit problemen met vrachtwagens.

En Yootha: Je hebt volkomen gelijk! laat hem de volgende keer er maar gewoon tussen, zeker als hij al langer staat te wachtern, die jongens moeten gewoon door, die zijn daar bezig met hun werk, en iedereen denkt "lompe vrachtwagen, jou laat ik er neit tussen" en omdat idereen dat denkt krijg je dat soort dingen. Ik gooi zelf ook altijd mijn vrachtwagen rotondes en kruizingen op, en ik druk ook door als ik ergens in moet, waarom? Omdat mensen absoluut geen rekening met je houden.

Veel chauffeurs weten vaak niet eens dat de paarden ervan kunnen schrikken, t is ook meer onwetendheid. En toeteren naar mooie vrouwen: Guilty!, heel veel vinden dat ook leuk, zeker in bijv. A'-dam. Maar naar auto's toeter ik niet, zinloos, tenzij t collega PTT, TNT of AH chauffeurs zijn.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:48

Quote:En Yootha: Je hebt volkomen gelijk! laat hem de volgende keer er maar gewoon tussen, zeker als hij al langer staat te wachtern, die jongens moeten gewoon door, die zijn daar bezig met hun werk, en iedereen denkt "lompe vrachtwagen, jou laat ik er neit tussen" en omdat idereen dat denkt krijg je dat soort dingen. Ik gooi zelf ook altijd mijn vrachtwagen rotondes en kruizingen op, en ik druk ook door als ik ergens in moet, waarom? Omdat mensen absoluut geen rekening met je houden

Ja, maar er bestaat ook nog zoiets als netjes wachten hoor, zoals ik altijd doe.

En wat je zegt over dat met paarden klopt. Een paar jaar geleden is een veulen van ons onder het hek door gegeleden. Mijn vader stond dus na een tijdje met het veulen aan de weg en aan de andere kant stond de merrie die helemaal hysterisch werd. Had mijn vader net het veulen rustig, komt er zo'n vrachtwagen langs en die laat even de lucht glippen. En zo ken ik nog wel meer verhalen.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:44

En dat is toch zo'n broodje aap verhaal dat een vrachtwagenchauffeur dat zelf kan bepalen!

De compressor word aangedreven door de distributie, die pompt de luchtketels vol totdat deze helemaal vol zijn. Als deze vol zijn gaat er Automatisch een veiligheids ventiel open, dus daar heb je geen invloed op. Ook de versnellingsbak, remmen, motorrem zijn luchtbekrachtigd, als je deze gebruikt (om te remmen dus he) dan hoor je een sissend geluid, dat komt omdat alles zo zwaar is dat t neit zoals bij een auto door oliedruk of door een kabel kan worden bedient.(oliedruk zou niet kunnen, dan zou je als t koud is niet kunnen remmen).

Dus wat je nu zegt klopt echt niet, hij kan dat dus nauwelijks zelf regelen!!!

En netjes wachten heb ik al bestproken, niemand, echt niemand laat je er tussen. De enigen die dat doen zijn of zelf chauffeur, of hebben (in)direct wat te maken met vrachtveroer! Kijk, ik heb d emazzel dat ik voor een bedrijf werk waarvan iedereen t nut inziet, maar zelfs dan nog word je er zelden tussen gelaten!

En echt, veel chauffeurs doen t echt neit voor t pesten van de ruiters. Dan had ik dat echt wel opgevangen bij de vele bedrijven waar ik kom!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:53

Wat ik wel erg asociaal vind - en dat heeft niets met vrachtwagenchauffeurs te maken - is te hard rijden, terwijl jij met je paard over de weg gaat. En dan niet uitwijken. En helaas doen vrachtwagens dat ook. En nog helazer: mijn paard vindt het van auto's niet eng (die ziet hij genoeg), maar o wee als er een vrachtwagen komt. Die krengen zijn onwijs groot, en dus heel bedreigend. Tsja, dat je dan als paard bang wordt kan ik me voorstellen.
Ik denk dat ALLE (alle automobilisten, voetgangers, hondjesuitlaters, ruiters en ja hoor: ook vrachtwagenchauffeurs) een snelcursus: paard op de weg moeten volgen. Wat je al niet meemaakt, en dan heeft de Hoge Raad wel al tig keer gezegd dat het algemeen bekend mag worden verondersteld dat een paard een vluchtdier is, je moet als weggebruiker (dus ook als begeleider van een rij of trekdier) weten wat je voor je kiezen kunt krijgen. En daar moet je je dan ook naar gedragen! Dus: waar er twee kijven hebben er twee schuld!

Robbus

Berichten: 54
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Enschede & Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:45

Een vrachtauto kan niet te hard rijden Knipoog

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:16

Robbus: een vrachtwagen kan prima 80 rijden op een 50km/u weg hoor. En te hard schat je ook in aan de hand vaen de situatie!

En een vrachtwagen is begresd tussen de 85 en de 90 dus wel boven de 80!

En ik vind ook dat je bij je vrachtwagentheorie een deel "dieren en verkeer" moet krijgen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:10

Death Squad, oke, niet alle vrachtwagenchauffeurs zijn kaffers hoor! De vrouwlijke chauffeurs zijn dat namelijk niet, alleen de mannelijke (oeps!), grinnik.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:22

Mmz een vrouwelijke chauffeur is een chauffeuze! Tong uitsteken