Teen doet zo'n pijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 17:17

Mijn teen doet nu al meer dan 2 weken ontzettend pijn, sinds Razinda er bovenop is gesprongen. Ik ben vorige week naar de dokter geweest en die zei dat als het gebroken is, ze er toch niets aan kunnen doen. Het is mijn kleine teen en die kan je niet spalken ofzo. Het enige wat ik kon doen is vasttapen aan mijn andere teen. Mijn fysio had dit toen gedaan en toen ging het nog meer pijn doen. Met rijden is het bijna niet te doen, al is het de ene dag erger dan de andere. Ik heb ook ontstekingsremmers gekregen, maar die neem ik niet in want ik hou niet zo van medicijnen.

Maar nu heb ik dus gehoord, dat als je doorrijdt met een gebroken of zwaargeneusde teen, dat de pijn dan nooit meer over gaat. Dit wil ik natuurlijk niet, maar ik wil wel gewoon blijven rijden en alles kunnen doen. Heeft iemand ervaring met zoiets en wat zou je eraan kunnen doen zodat het minder pijn doet?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:41

Hihi toen ik nog klein was wilde ik even proberen of ik autopettend ook onder een auto door kon. Dat lukte dus niet en het resultaat was een hersenschudding en een gebroken teen.Dat
is nu al 48 jaar geleden en eigenlijk heb ik er nooit last van gehad.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:42

Mijn broertje heeft een keer een stuk of 3 tenen gebroken,
na een paar dagen zijn ze daarmee naar de dokter geweest,
die heeft ze vastgetaped en na een paar dagen liep hij alweer te voetballen.

Hij heeft er zover ik weet niets aan overgehouden,
kan het niet zijn dat je teentje zwaar gekneusd is,
meestal doet dat nog veel meer zeer dan gebroken.
Ik heb meerdere malen vingers gekneusd en daar blijf je maanden last van houden.
Dat heb ik nu ook met mijn gekneusde ribbetjes, het gaat steeds meer zeer doen...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 19:56

Dan zal het inderdaad wel gekneusd zijn, als ik dat zo hoor! Haha!
Ik zal maar gewoon wachten tot het weer vanzelf over gaat. Lachen

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:01

Wel erg vervelend zeg. Knapt het weer een beetje op kun je nog niet lekker rijden. Probeer toch een beetje rustig aan te doen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:16

Ik heb mijn teen gebroken gehad ongeveer een half jaar geleden denk ik. En heb er nu nog steeds last van. Ik heb wel een spalk gehad de eerste week en daarna een dakpanpleister of zo iets (zo noemt de dokter het) en nu doet het echt soms nog steeds best wel zeer. Ik heb de eerste week met krukken gelopen en daarna gewoon zonder krukken en na de eerste week ben ik dus ook weer gaan rijden..

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:37

Mijn kleine teentje is ook zwaargekneusd geweest nadat een paard er een draai van 90 graden op had gemaakt op beton. Na 5 maanden deed het nog hartstikke zeer, maar het ging weg toen ik er tabletjes vvor had gekregen en een (homeopatische) gelei van VSM. Dat was toen een blauwe tube, ik weet niet wat er in zat, maar ik zie ze nog steeds liggen bij de apotheek.
Nu gebruik ik meestal Arniflor-gelei, ook van VSM, in een groene tube. (Bij kneuzingen en verstuikingen.) Kun je ook bij de apotheek krijgen. Andere produkten met arnica erin zijn ook goed. *LOL*

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:15

karin je kan ook je kleine teen aan de teen er naast vast zetten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:46

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad. Verschrikkelijk, zoveel pijn als zo'n klein teentje kan doen! Ik was ermee achter het pootje van de bank blijven hangen. Mijn mams is met mij naar de EHBO gegaan (dokterspraktijk was namelijk al dicht), daar hebben ze foto's gemaakt en daarop was duidelijk te zien dat mijn kleine teen gebroken was. Auw.

Ze kunnen zo'n kleine teen inderdaad niet spalken of gipsen. Bij mij hebben ze 'm ook vastgetaped aan de teen ernaast. Ik moest wel met krukken lopen om die voet te ontlasten. Yeah right, ik en krukken... Ik heb het nog geen dag volgehouden, was het goed zat. Dan maar een beetje strompelen hoor, ging prima. En natuurlijk paardrijden, dat moest ook doorgaan.

Als je er helemaal niets aan doet, dan kan die teen scheef gaan groeien, met als gevolg dat je er last van kunt krijgen met lopen, en dat je schoenen niet meer passen (waardoor je nog meer last krijgt met lopen). Dus wees ff slim: tape 'm aan de teen ernaast vast. Bij mij was het na 3 weken helemaal over, nog wel wat gevoelig maar hij was wel weer heel.

Sterkte Maartje!