we vliegen erover

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

we vliegen erover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 16:26

Het is niet echt een probleem.
Maar zou wel graag tips krijgen Lachen

We hebben om de week springles.
En als we gaan losrijden is ze al wat heter als we tussen de hindernissen rijden.
Met springen kan ik haar tot voor de hindernis nog wel onder controle houden, maar daarna gaat ze zo hard!
met 3 in-uitjes gaat alles prima, maar daarna crossen we door de bocht!
En voor de volgende lange zijde heb ik haar niet terug in draf.

iemand tips om haar in de hindernis en vooral na de hindernis rustiger te houden?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:02

Misschien een beetje afgezaagde opmerking, maar kijk eens op [RT] FAQ: aan de teugel, hulpteugel, sporen en springen Lachen Daar staan écht handige tips hierover.

Beschouw springen als een dressuur oefening. Zorg dat je hem tijdens de dressuur geheel onder controle hebt en houdt. Neemt dan zo af en toe een sprongetje en probeer hem zo rustig mogelijk te houden. Ga niet lopen trekken, maar maak een bocht en begin weer opnieuw met de dressuur. Na een poosje (dit alles kan enige moeite kosten hoor!!) zal hij zich minder snel 'opfokken' na een hinderen zodat hij er minder hard 'vandoor zal schieten' nadat hij heeft gesprongen.

Maar aangezien je in een les waarschijnlijk niet voor jezelf kan gaan rijden zul je dit thuis moeten oefenen en in de les zoveel mogelijk moeten toepassen.

Succes in iig OK dan!

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 19:42

Oke, sorry Bloos had die nog geeneens gezien geloof ik..
Maar bedankt voor de tip!