jemig, ik wordt echt niet goed van die kat!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

jemig, ik wordt echt niet goed van die kat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 00:36

Sjonge jonge.. Ik kan echt veel hebben en ik zou zielsveel van mijn poezen, maar af en toe kan ik 1 van de 2 wel schieten!!! Dat die ondertussen niet eens een stembandverlamming opgelopen heeft zeg.. Wordt gewoon echt even niet goed van dat gejengel.. En dat is niet zachtjes hoor.. neeee! Wij hebben een kruising siamees, nog wat (en een 'volbloed', maar die is wél stil) en die staan erom bekend dat ze nogal wat geluid kunnen produceren.. Ze erg zelfs dat de buren hier last van kunnen ondervinden..
Ben wel heel blij dat we maar een half siameesje hebben.. Zou niet eens willen weten hoeveel geluid er uit dat strotje kon komen als ze wél een raskat was..
Naar binnen, naar buiten, naar boven, meteen weer naar beneden.. En dat alles uiteraard met veel geluid.. En dan kan je schreeuwen wat je wil (misschien bedoelen de onderzoekers dát met het 'burenprobleem:D) maar mervouw wil áltijd het laatste woord hebben, dus komen er steevast nog even 2 miauwtjes achteraan.. En dan na 5 minuten begint t weer van voren af aan..
Nou is t ook nogal een stresskat, gezien de kale rug, onrustige ogen en het nerveuze geren door het huis (trap op, trap af, bank op, bank af, door de keuken en weer hup, op naar de trap!)

Pfff.. kan echt veel hebben van ze, maar af en toe!!!

Iemand misschien wat tips? Schijnheilig Of iemand die haar even kan komen vertellen dat ze nu écht eens een keer op moet houden... Of iemand met wie ik mijn frustraties kan delen, dat is ook altijd mooi meegenomen!! Haha!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:41

Prozac? Haha! Haha!

Nee serieus...weet hier geen antwoord op.....maar lijkt me superberoerd.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:42

Ohhhh daar zou ik ook helemaal gestoord van worden....

Heb je geen idee waarom ze het doet? Komt ze buiten?

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:51

Clown Duidelijk geval van : op de voet naar buiten Haha!

LOL , vooral die 2 mauwtjes er nog even achteraan , hihihi.

Ik zou een superfijn slaapplaatsje maken , een echt wegkruip-nestje , en wat leuke speeltjes om flink mee aan te haal te gaan , hebben liggen.

Lekker hapje en drankje...dat poeslief alles heeft wat zijn hartje begeert.

Dan nog zaniken ?

*hop* naar buiten en *ksssjt* scheer maar even weg , straks mag je weer naar binnen maar ga je nu maar even vermaken Cool

Buiten voor de deur zitten klagen en daar ook niet weg te jagen ?

Mja dan toch maar binnen houden Boos!

Goed geluid-dempende kast opzoeken Clown

Of in een kamertje met weinig zuurstof ? Schijnheilig

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:07

Tja, siamezen (in jouw geval half siamees).... weet er alles van. Ben opgegroeid met siamezen en heb er nu zelf ook eentje (thai siamees). Maar er is gewoon niks aan te doen. Wel tegen dat stressen trouwens. Er is inderdaad een soort van prozac, maar dan voor dieren. Ben alleen de naam ff kwijt. Wij hadden een siamees en die krabte de oren tot bloedens aan toe stuk op niks af eigenlijk. Een zo'n pil per dag en het ging goed. Niet teveel, want dan heb je een kat die een soort van stoned is.... Ben ondertussen op de naam van die pil gekomen: clomicalm.

Nog even over die 2 miauwtjes....tja, ze moeten en zullen altijd het laatste woord hebben. En nog maar te zweigen over als je iets tegen ze gezegd hebt wat hun niet aan staat...
Maar ben wel verkocht aan het ras!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 02:04

whaahaha ja ranja, zo is het helemaal!! En idd, ook ik ben dol op t ras en ondanks dat gemekker ook op onze 2.. Maar af en toe..

en pmarena, mevrouw heft al alles wat haar hartje begeert.. Ze heeft een knus mandje naast de kachel, overal speeltjes (die ze alleen zelf altijd kwijtraken...) altijd brokjes en 2 maal per dag blikvoer. En luxe he, want als het geen merkvoer is.. nou keel openzetten en net zolang brullen totdat ze het voer hebben dat ze willen!! haha ze lijken wel verwende pubers!! Ken je die reclame van die jongen met zijn kat die naar de winkel gaat voor blikvoer en er geen whiskas of zo meer is? Kat haalt zijn neus op en loopt weg, nou, zo zijn die van ons ook!! Haha!
Ow en buiten komt ze ook genoeg! JUIST!! Lekker rustig! Totdat er weer twee (snel bewegende) blauwe oogjes voor het raam verschijnen.. Tsja.. dan smelt t gekwelde hartje weer en gaat de deur tóch weer open voor madame..
Of 10 minuten voor de deur staan janken en vervolgens toch maar binnen blijven, omdat ze gezien heeft dat t niet zulk lekker weer is! En aangezien poezen niet echt bepaald een goed geheugen hebben, zijn ze na 5 minnuten weer vergeten dat ze niet naar buiten wilden vanwege het weer en staat ze doodleuk wéér te janken...

Overigens slaapt ze nu lekker op mijn bed en is het al een half uur stil!!! Mijn bed is de enige plek waar ze graag zijn.. maar ook net de enige plek waar ze van mijn ouders niet mogen komen.. Maar laten die nou nét week lang op vakantie zijn! Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 02:06

ow en ranja, dat is misschien niet eens zo'n slecht plan!! Alleen zitten er bijwerkingen aan die pil? Want aan de poezenpil kunnen ze ook iets van kanker of zo krijgen.. Weet niet meer pcies hoe dat zat, weet alleen dat t niet goed is om dat jarenlang te geven... Maar misschien wordt t dan eindelijk eens een mooie harige poes ipv een met een kale rug!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:29

Dat deed onze vorige kat ook.
Helaas heeft mij vader besloten dat hij weg moest dus die "schreeuwerd" zit nu op een boerderij. Heb nu een andere kat en dat gaat wel goed, maar je helpen kan ik jammer genoeg niet.

Duhelo

Berichten: 28545
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:35

ik heb dat met mijn pers
de hele dag miauwen, en alleen als ze mij ziet, k heb nu voer in zon kleine versheidszakjes van de aldi, z at ook enkel wiskas, die zakjes eet ze liever Haha!
en iedere keer als ze komt miauwen geefik haar voer of jaag ze weg, het helpt niet echt,
want ik moet ze om de 5 minuten wegjagen, maarja, tot daar
veel succes de komende jaren!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:43

Breek me de bek niet open Lips are sealed
Wij hebben hier ook 3 stuks gespuis rondlopen, en die zijn de laatste weken ook niet te pruimen.
Ruzie maken, spullen kapot maken, naar binnen, naar buiten.... nee, toch maar weer naar binnen.
Helaas heb ik er geen oplossing voor, maar ik wil je wel veel sterkte wensen.
Hopelijk wordt het beter zodra het voorjaar in zicht komt Ach gut

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:45

We hebben er momenteel 1 lopen die wordt 15 en oud maar nooit afhankelijk en nu wel. En wil naar binnen en naar buiten en naar binnen en naar buiten. kan niet meer mauwen want hij is schor

ARGHHHHHHHH

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:55

Die 3 van mij maken niet zoveel herrie gelukkig.
Wel slopen ze alles in huis.
Hele boekenplanken gooien ze leeg.
Kijken hoe een glas van het aanrecht rolt is hobby no. 1.
Prullenbakken omgooien (liefst die in de keuken natuurlijk) en met de inhoud gaan spelen.
Kattebak leeggraven, alles ligt dan dus vóór de kattebak. Wat overigens ook leuk is voor de hond, die weet daar wel raad mee...
Verder lopen ze hier soms zo door het huis te raggen dat de eetkamerstoelen omver liggen en 1x hebben ze zelfs de 2zitsbank op zijn kant gekregen Scheve mond

En toch... Als ze dan weer zo lief kijken, lekker op schoot liggen te spinnen, dan kan ik nooit echt lang boos op ze zijn...

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:31

Volgens mij heb jij Gremlins , Marije *LOL*

Die dikke plofkat van mij ligt de hele godganse dag te luieren en te eten , een beetje te rausen op de overloop , even naar buiten voor een plasje / poepje en dan weer naar binnen , is een echte rauwe polderkat maar nu is hij toch aan het overwinteren... 't is nu een flinke beer voor zijn doen.

Maar kan geen kwaad , van de zomer zie je er weinig van en wordt hij weer erg mager , dus een beetje winterspek kweken is niet onverstandig van hem Lachen

Voorheen kwam hij altijd mauwen voor m'n slaapkamer.

Liet je hem uiteindelijk maar binnen omdat je geen zin had in dat gezeik Haha!

Ging hij even voor het raam in de vensterbank zitten.*pof* op de grond *ren-spring-slide* op bed. Durfde je je bijna niet om te draaien want dan was 'ie weer beledigd en klaarwakker : *pof* *ren* *mauw* *spring* *pof* *tiktiktik tegen iets breekbaars op de vensterbank* *val* *pof* *ren* *mauuuuu-hauwwww* pffffffft

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:58

Ligt hier onder haar bureau van het lachen Haha!

Toevallig lopen hier 2 siamezen en een oosters korthaar rond.

Altijd het laatste woord, altijd even vanuit het niets een megamauw geven, mijn mama een hartverlamming daarmee gevend.
We hebben ene stille..die dus vanuit het niets zo 1 keer in de week even MAUWWWWWWWWWWWW moet doen....daar maak je geen vrienden mee.
En de andere 2 beginnen gewoon een heel gesprek met je.

Vooral niet beginnen met: want ben je toch ene lekker ding he...wat is die toch een mooie jongen...reacties hierop worden door medebewoners niet in dank afgenomen. Schijnheilig

Mijn ma heeft zelf ook een kat *arm ding wordt gek gemaakt door die van mij* en die had ook last van ene kale rug, compleet met wondjes en bultjes en jeuk, heel veel jeuk, de hele dag zat dat arme dier te krabbelen en te likken.
Maar bij haar heeft ander voer heel veel opgelost, toen ik in een DW ging werken en het er eens over had kwam de eigenaar emt Royal Canin aan, speciaal voor katten met een "slechte"gevoelige huid en vacht.
Binnen 3 weken was het ergste weg, en tegenwoordig kan je haar weer lekker aaien zonder dat je er een eng idee bij krijgt.
En die van mij krijgen van hetzelfde merk het siamezen voer.

Misschien heb je er wat aan, weet niet wat je nu voert, maar heb er ondertussen een heleboel dieren dusdanig van op zien knappen dat ik het extra geld er wel voor over heb.
Alleen blik moet je dan laten staan *nog meer gemauw Haha! *

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:24

Misschien helpt superlijm Haha! Haha nee hoor. Ik zou het eigenlijk niet weten. Heb zelf ook een kruising siamees-heilige burmaan gehad maar nooit last van gehad. Mijn Britse Korthaar zij is pas overleden, maar zij miauwde echt absurd veel. kon hele gesprekken met haar voeren. Als ik miauwde, miauwde ze terug...Verward

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:55

Als ik onze kat roep dan krijg ik gelijk MAUW terug. Hij heet namelijk Mauw Clown En ik ook weer Mauw. En weer een Mauw terug. Maar we hebben gisteren te veel gemauwd en vandaar dat hij geen stem meer over heeft Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 14:03

hahaah nadhir, dat doet mijn zusje ook altijd.. Zusje"MIAUW"Poes "MIAAAAAUW" etc etc.. Tot grote ergenis van de overige bewoners (inclusief mij)

Maar ik weet niet of voer helpt.. Ze plukt t ook nooit helemáál kaal en ook nooit tot bloedens aan toe.. Maar als je der ogen ziet.. die schieten altijd heel snel heen en weer.. en af en toe dus die ren neigingen..

En marije; wat heb jij voor katten zeg!! een 2 zits bank omver!! Klasse hoor!:D

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:45

ohw ik word ook helemaal gek van een kat hier in de buurt, maar die is gewoon krols!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAh daar wordt je echt gek van!!!!!!!!

Mijn oom heeft ook een kat die blijft maar tegen je mauwen, echt hele verhalen, ik vind het wel schattig maar daar ben ik dan ook maar 1 keer per maand!! Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:59

mss denkt ie dat het voorjaar is en gaat ie op zoek naar een hot-siameesje?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 16:11

haha nou het is nog altijd een vrouwtje en zou dan dus op zoek moeten naar een mannetje, tenzij ze misschien wel eens van de andere kant is, maar dan heeft ze haar stiefmoeder nog!! Haha!

En DANIenVLIEG, ik vind het ook af en toe schattig jah, maar als dit dag in dag uit hetzelfde liedje is.. word je het al snel zat!!

en onze overburen hebben ook een lief poesje.. Maar poesje mag 's nachts niet meer binnen omdat ze alles sloopt, maar laat ik nu net altijd met open raam slapen en dus de hele nacht "miauw, miauw miauw' hoor.. GRRRR!!! Doe die poes dan gewoon weg! Overdag zit ze ook meer dan buiten, omdat ze nogal eens weg zijn en poes dan niet alleen thuis mag blijven.. Geef er dan een plekje in de schuur of zo! Vind het nog zielig ook...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:23

pmarena schreef:
Volgens mij heb jij Gremlins , Marije *LOL*

Ik denk het ook...

Met visite moet ik ze trouwens ook opsluiten. Voordat je het weet hebben ze alle kopjes of glazen van de tafel gegooid of slaan ze de koekjes uit de handen van de mensen.
Wat ze niet meer lukt bij mij omdat ik er goed op let, alleen als ik tv zit te kijken dan wil ik het nog wel eens vergeten... @&@#$ KATTEN!!!!

Gelukkig vinden de 2 jongsten het ook helemaal niet erg om in de badkamer opgesloten te worden. 1 Laat zich zelfs regelmatig insluiten.
Het is natuurlijk ook heel leuk om een rol wcpapier te slopen, zeepjes kapot te kauwen en een handdoek van de verwarming te trekken en daar lekker op te gaan liggen slapen.
Wel nadat je met natte pootjes (douchecabine) door de badkamer bent gelopen...

*zucht...*
Iemand nog 2 katten???
(ze zijn wel aardig stil als ze kattekwaad uithalen )

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:06

GELUKKIG! lotgenoten!!
Die poes van ons is ook zo verschrikkelijk! Hoe ze die geluiden maakt, het is me een raadsel, maar wat een ergernis!
Ze sproeit zelfs om haar geur af te zetten! >Bah!
Michiel gaat morgen de pil voor haar halen, maar dat is dan ook weer zoiets waar risico aan zit.
Volgende zomer een nestje en dan maar naar meneer de DA voor een sterilisatie... die by the way 94 Euro kost!

Verder is ze lief Knipoog

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 19:06

ahahah, nou dat kattekwaad is misschien minder erg dan constant geschreeuw.. MAAR daar kan ik niet echt over mee spreken, aangezien die van ons dat niet doen.. De hond wil nog wel eens wat slopen en de katten springen ogal eens op t aanrecht om eens even lekker aan de versgebakken boterkoek te likken..
Of gooien een plant op de grond, omdat ze gezien hebben dat er een andere kat in HUN tuin, HUN territorium loopt..

GRRR ik ga er even een naar buiten schoppen, in de sneeuw! GNAGNAGNA!! Haha!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:16

Is ze niet gewoon krols? Als je er geen nestje mee wilt, gewoon sterilisren die poes!
Ik heb twee katten die allebei "geholpen" zijn en die zijn heerlijk rustig in huis Knipoog
Dus misschien een ideetje

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:17

Plant in huis? Wat is dat?
Ik heb hier en daar wat groens van kunststof staan. Dat is gewoon weer rechtop te zetten na een nachtje spelen