[VD] Snel afgeleid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

[VD] Snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 15:23

Ik wou graag met Ushi wat VD gaan doen, dus ging met haar naar de paddock.
(In de binnepiste gaat niet, daar zijn altijd mensen aan het rijden of longeren.)
Maar ze kan zich dus echt niet op mij consentreren, zit heel de tijd rond te kijken,
en begint dan vervelend te doen en rond mij te trippellen om toch maar los te mogen.
Ik wou bijvoorbeeld het halthouden oefenen, wat ze wel kent van bij het longeren enzo,
maar nu bleef ze rondjes rond mij stappen en dan elke keer op de zelfde plaats blijven staan om naar iets te kijken.
Iemand tips om te zorgen dat ik toch een beetje aandacht krijg en fatsoenlijk aan vd te beginnen?

PS: ik doe in combinatie met clickeren om het juiste moment te belonen, weet niet of dit iets uitmaakt?

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:29

Komt ze wel regelmatig buiten?
Misschien anders eerst een half uurtje in de paddock zetten zodat ze haar energie kwijt kan en een beetje kan bewegen. Ik denk dat de aandacht dan wat eerder bij jou blijft als ze eerst haar eigen ding kan doen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:38

he, ik heb hetzelfde probleem met mijn pony. die concentreert zich ook niet op mij, maar altijd zoekt ze wel iets om maar niet op mij te hoeven letten,
ik ben ook heel erg benieuwd naar wat ik hier aan kan doen. mijn pony komt trouwens dagelijks los te staan....

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:20

Misschien jezelf wat interessanter maken? Haha!

Veel afwisseling denk ik, stukje lopen, beetje VD oefenen, pasje achteruit, weer stukje lopen, beetje VD oefenen. Dat lijkt mij het voor de hand liggendst, en niet langer dan 5 minuten per keer oefenen. Zeker als je een paard hebt wat slecht de aandacht erbij kan houden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:31

veel afwisselingen doe ik al. maar ze concentreert zich nooit (echt nooit) op me Verward ook als ik op het terrein van de manege ga wandelen word ze helemaal panisch en 'ziet' ze me gewoon niet meer....

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:38

Wat ben je precies aan het oefenen op gebied van VD dan?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:24

eigenlijk meer VD en NH

bij NH doe ik momenteel dit.
vertrouwen winnen van mijn pony als ze niets ziet (dit doe ik nu gewoon op stal en dat lukt aardig).
dus gewoon met een dekje, die leg ik op haar rug en ga wat wapperen (zo leert ze dat ze niet bang hoeft te zijn voor wapperende dingen op haar rug) langzaam aan schuif ik dat dekje steeds iets meer over haar hoofd heen tot ze niets meer ziet. en laat haar dan mij volgen in de stal en dat ze niet bang hoeft te zijn.

het volgen: VD
-gewoon het volgen bij het wandelen. halthouden, draven halthouden.
wel met veel beloningen als ze het goed doet en gepraat tegen haar. maar ze heeft haar concentratie er dus niet bij en loopt me zo voorbij, omver en noem maar op.
ik ben ook bezig met de back.. het achteruit lopen.. maar weer die concentratie.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:23

ik gooi mijn haffie eerst los in de bak (of ik rijd eerst ff)
en dan is een paard vaak wel op je gefocusd en wil het een stuk beter Haha!

'In het land der blinden is eenoog koning'

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:10

Summertje schreef:
Komt ze wel regelmatig buiten?
Misschien anders eerst een half uurtje in de paddock zetten zodat ze haar energie kwijt kan en een beetje kan bewegen. Ik denk dat de aandacht dan wat eerder bij jou blijft als ze eerst haar eigen ding kan doen.

Dat doet ze ook Knipoog
Ze staat volgens mij telkens voor ze rijdt in de paddock? 's Zaterdags toch Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:47

Laat ze een zeer intensieve opvoedingsstage volgen bij Marengo, maar zorg dat ze dan niet in contact komt met Texas. :-D

Euh nee, tja ik zou ze misschien ook eerst werken/longeren/laten uitrazen en dan zorgen dat er niet veel andere paarden (liefst geen) in de piste zijn, waardoor ze kan afgeleid worden?

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:21

Ushi is nogal geïntresseerd in pauwen Tong uitsteken

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:57

Hmm, ik gebruik altijd stukjes wortel als ik VD oefenen met Primula, en geloof mij, dan is ze wel totaal op mij geconcentreerd Haha! , en dan krijg ik meestal ook heel van haar gedaan hoor...

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:20

Die van mij houden echt wel hun aandacht erbij als ik een zakje met brokjes heb hoor! Haha! Tong uitsteken

En is er niet iemand anders op stal die VD oefent? Misschien zou je eens samen kunnen oefenen, mijn ervaring is dat als je met 2 tegelijk VD't, ze stukken beter hun best doen en het beter oppikken. En anders zou je zo'n iemand eens kunnen vragen te kijken wat er nou verkeerd gaat met die aandacht, want zo van achter de PC kunnen wij wel van alles zeggen, maar als je erbij bent gaat het vaak een stukje makkelijker

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:56

Ik was er al een paar keer bij.
Ushi trekt gewoon aan het halstertouw, en kijkt gewoon helemaal de andere kant uit ...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 42 bezoekers