rusthuis voor jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nic_ole_b
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-02-04

rusthuis voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 14:00

Mijn pony van 7 jaar oud is afgekeurd op zijn achterknie. Verder is hij kerngezond. Ik ben op zoek naar mogelijkheden om hem toch nog een goede oude dag te bezorgen. Hij kan echter niet zomaar het hele jaar door in de wei omdat hij niet zijn knie mag belasten in b.v. modder of bevroren ondergrond. Wie of wie, heeft een oplossing?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 14:49

Kun je je pony niet aanbieden als gezelschapspony? Als het een beetje een braaf dier is, zullen er toch wel mensen zijn die hem willen overnemen? Zo ben ik ook aan mijn Vienna gekomen!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 02:33

imker schreef:
Kun je je pony niet aanbieden als gezelschapspony? Als het een beetje een braaf dier is, zullen er toch wel mensen zijn die hem willen overnemen? Zo ben ik ook aan mijn Vienna gekomen!

daar dacht ik ook gelijk aan Lachen

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:35

Bel eens met Paardenrusthuis de Sint Anna Hoeve in Rockanje. Wellicht hebben zij een fijn plekje voor hem.
In de winter op stal en om de dag een paar uurtjes buiten en in de zomer lekker op het land in veilige weitjes met voldoende gras en een paar leuke paardevriendjes...
tel. 0181-401258

Aremi

Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:04

maar als hij zo gauw zijn knie belast, heeft hij er dan niet erg veel last van? Is er kans dat het minder wordt, of wordt het alleen erger? Bij ons thuis is ook een rusthuis voor pony's, maar we hebben geleerd goed op te passen met het opnemen van geblesseerde dieren (we gaan ons er ook aan hechten en dan moeten ze bijvoorbeeld heel snel inslapen omdat ze pijn blijken te hebben, ze moeten wel een goede oude dag hebben).