'Mijn pony's houden van prut'

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

'Mijn pony's houden van prut'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 00:23

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Noord Hollands Dagblad

'Mijn pony's houden van prut: dat kan ik niet helpen'

wieringen-Diefstal, noemt B. Ooms uit Hippolytushoef de inbeslagname van haar zes pony's uit een prutweide in Westerland door de Algemene Inspectiedienst (AID). Onzin, zegt de AID en de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID).

,,Die pony's werden niet goed verzorgd. Ze stonden soms tot hun knieën in de modder.'' Stapelgek is Ooms van dieren. Een hond, twee katten, tientallen woestijnratten en goudvissen houdt ze thuis. Tot 8 februari ook zes pony's op een gehuurde weide in Westerland. Maar die zijn tot haar schrik op de bewuste zondag in beslag genomen. ,,Op beestachtige wijze'', herinnert Ooms zich. ,,Ze kregen een touwhalster om hun hoofd die als een strop op de snuit werd gebonden. De hals van een pony zou onmiddellijk worden afgeknepen als het te wild zou bewegen.'' Ooms is nijdig, maar tegelijkertijd verdrietig. ,,Ik mis ze vreselijk en zwalk een beetje door de dagen.''

Waarom de pony's zijn meegenomen, is haar een raadsel. ,,Ik weet het echt niet. De Algemene Inspectiedienst beweert dat ik de pony's te weinig eten zou geven. En dat het weiland in een te slechte conditie verkeerde om pony's op te houden. Dat is allemaal niet waar. Als het komt omdat er te veel prut lag en te weinig gras dan zou heel Wieringen geen dieren meer mogen houden.''

De dierenbescherming en de inspectiedienst vertellen een ander verhaal. Beide organisaties waren afzonderlijk van elkaar sinds september vorig jaar met Ooms in gesprek. ,,We hebben meerdere keren klachten binnen gekregen en zijn toen gaan kijken bij de dieren. We hebben de eigenares meermalen uitgelegd dat ze iets aan de leefomstandigheden van de dieren moest veranderen. En dan komt er een moment dat we maatregelen moeten nemen'', aldus L. Steens van de AID. LID-woordvoerder N. Dorland benadrukt dat de dieren niet waren uitgehongerd en evenmin in slechte condities verkeerden. ,,Het probleem is in dit soort gevallen dat de eigenaar van de dieren meestal erg gek is op de beesten en dan niet inziet wat er allemaal mis gaat.''

Hele artikel op site

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 03:55

Vraag me af wat er hiervan zal worden ... lijkt me een welles/nietes geval te zijn

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 07:20

Nou dat vind ik een goede smoes: de ponys houden van prut....... zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord! Maar de vrouw in kwestie zal psych wel niet helemaal in orde zijn zoals ik lees. Tja en dan moet je toch oppassen! Vooral als ze gek is van die dieren....

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 08:10

sonjabelgium schreef:
Vraag me af wat er hiervan zal worden ... lijkt me een welles/nietes geval te zijn


Hetzelfde

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 08:20

ALS die vrouw de waarheid spreekt is het voor de paardjes zielig geweest dat ze zo werden behandeld, maar voor de vrouw is dit ook heel erg. Als ik het zo lees, houd ze heel veel van de paardjes, ik vind het dan heel zielig dat ze zijn meegenomen... ze wilde, als ze de waarheid spreekt, het waarschijnlijk alleen maar goed doen.

Ikke ---> Lovers <--- Robin

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 08:41

Aan de andere kant kent de dierenarts de situatie en die snapt er niks van
Eerlijk gezegd geloof ik daar meer van dan van die overijverige beestjesknuffelaars van de dierenbescherming.
Als er echt wat aan de hand is geven ze niet thuis, maar in andere gevallen weten ze niet hoe snel ze moeten handelen terwijl er niet veel aan de hand is.
De DB krijgt geen rooie cent van mij, ik vind het een misse organisatie

Goedgekeurd onderschrift :)

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:37

Heb het artikel nog even op de website van de krant gelezen maar als ik dan het verhaal van de dierenarts lees komt me dit meer over als "zieltjes winnen"van de DB.
Als er paarden gewoon verwaarloosd zijn moet je vechten om er iets aan gedaan te krijgen maar als het om zoiets gaat dan kan ineens alles want dit is groot nieuws uiteraard.
Dit haalt de landelijke kranten natuurlijk Boos!
Bah van mij krijgen ze dus geen rooie rotcent .

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:42

Wat een getrut weer zeg............ er staan een paar ponys in de modder??? zielugggg........ alsof het zo een dier wat intresseert!

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:06

nou ik denk dat het die beesjes echt wel wat intereseerd of ze nu in een lekker gras landje staan of tot hun knieen in de drek!!!

i love sjoukje 4ever!!!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:13

eerlijk gezegt denk ik niet dat zo'n touwhalster de pony's pijn heeft gedaan. En idd in de weide zal niet veel voedsel meer gestaan hebben, ze zou ze moeten bijvoeren in de winter maar hier is ook geen sprake van echte dierenmishandeling

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:16

ik denk ook niet dat touwhalster pijn gedaan heeft want die mensen weten wel wat ze doen. en ik denk dat die vrouw hel goed weet dat ze fout zat met die pony's en dat het goed voor die pony's is dat ze bij iemand zijn die hun wel goed verzorgd

i love sjoukje 4ever!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:35

Moet eerlijk zeggen dat onze paardjes nu in een paddock staan, de voorkant is modder door al het geploeg van die beestjes, de achterkant is lekker droog.

En toch staan ze steevast aan de voorkant.
Dus zo raar vind ik het niet dat die van haar ook de kant van de "prut" verkiezen.

Misschien is ze niet 100% maar een dierenarts zou dat wel moeten zijn, en die snapt er niets van.

Vreemd dat je paarden uitgemergeld, met te lange hoeven enz. ziet staan en daar niets aan gedaan wordt en dat een beetje modder blijkbaar ernstiger is, of zou het gewoon het feit zijn dat dit 6 paarden zijn en dat 1ne zielige beestje maar alleen staat?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:38

Desiree ik raad je aan om het hele krantenartikel te lezen.........

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:45

ik heb dat hele artikel ook gelezen maar als je pony's er slecht aan toe zijn dan valt je dat toch egt wel op denk ik

i love sjoukje 4ever!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:48

desiree13 schreef:
ik heb dat hele artikel ook gelezen maar als je pony's er slecht aan toe zijn dan valt je dat toch egt wel op denk ik


Ja maar zijn ze er echt wel zo slecht aan toe?
Ik bedoel als het om de modder gaat kunnen ze de mijne binnenkort ook wel komen innen Haha!

Volgens de DB waren ze niet uitgehongert ofzo, en de VA snapt niet waarom ze weggehaalt zijn....dus eigenlijk zie ik het probleem niet, vind het wel jammer dat er geen foto bij staat....normaal staat dat er toch bij om te laten zien hoe sjielug die beestjes wel niet zijn...dat ze er nu niet bij staan vind ik dan eigenlijk tsja...hypocriet Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:50

ja das waar ik zou die foto dan ook wel wille zien

i love sjoukje 4ever!!!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:59

Help, mijn verzorgpony's houden ook al van prut! En met deze sneeuw hebben ze maar 2 vierkante meter buiten de stal om rond te lopen, sielugh.. Knipoog Haha! Effe zonder gekheid; ik snap ook niet helemaal waarom die beesten zijn weggehaald. Die mensen hadden die tijd en kosten beter aan een écht verwaarloost paard kunnen steken. Jammer... Er zal nou ook wel een reden zijn dat er geen foto is...best verdacht, vinden jullie niet? Scheve mond

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:01

ja maar jah ik denk dat je verzorg pony niet zo erg is dat ie word weggehaald want ze haluh ook nie zomaar diere weg

i love sjoukje 4ever!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:03

Ben het dus met Juut eens Haha! We moeten wel goed op gaan letten dat onze paardjes straks nog in hun stal/paddock staan Tong uitsteken

Desiree, ik kan nergens een echt goede reden vinden in dat krantenartikel waarom ze die beesten hebben weggehaald....alleen die modder.

En normaal halen ze idd niet zo snel een dier weg, dus als dit alles is snap ik niet waarom ze dat nu opeens wel doen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:06

ik zeg ook nie dat ik het goed vind dat ze die beesjes weggehaald hebben maar ja ik weet het ook niet.
ik ken ook een man en die zijn friezen staan tot de knieen in de mest en broodmager nou ik heb er wel over gedacht om de dierenbescherming te bellen want dat vind ik echt niet normaal die paarden zitten onder de plekken zijn echt zielig. maar dan zal er ook wel iemand zegguh dat het niet terecht is.

i love sjoukje 4ever!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:12

desiree13 schreef:
ik zeg ook nie dat ik het goed vind dat ze die beesjes weggehaald hebben maar ja ik weet het ook niet.
ik ken ook een man en die zijn friezen staan tot de knieen in de mest en broodmager nou ik heb er wel over gedacht om de dierenbescherming te bellen want dat vind ik echt niet normaal die paarden zitten onder de plekken zijn echt zielig. maar dan zal er ook wel iemand zegguh dat het niet terecht is.


Tsja waarom niet bellen?
Of naar die man gaan om te vragen waarom ze broodmager zijn *want in de prut staan vind ik niet zo'n ramp*
Misschien is er wel een hele goede reden voor, en misschien ook wel niet.

Paarden in de pruts overleven het wel, paarden onder de plekken, broodmager *en met mok?* hebben gewoon hulp nodig.

Alleen zal je net zien dat hier dan niets aan gedaan wordt Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:15

ik durf eigenlijk nie naar die man toe want ik heb eerst een shetje daar verzorgd en toen was het was het ook al zo en toen mestte wij het altijd uit maar toen hebben we te horen gekrege dat die man nie van meisjes kan afblijve dus ik denk dat als ik een nummer van de dierebescherming heb dat ik wel ga belluh

i love sjoukje 4ever!!!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:28

Als een dierenarts dit zegt:

Dierenarts J. Schoonhoven uit Hippolytushoef vindt de inbeslagname op zijn minst 'merkwaardig'. ,,De dieren werden niet verwaarloosd. Ideaal is de weide niet, maar ook absoluut niet heel slecht. Bovendien kregen de beesten goed te eten. Vreemd dus. Zeker omdat ik ook niet bij de inbeslagname aanwezig was.'' Ooms erkent dat het weiland in Westerland drassig is. ,,Maar de dieren konden ook droog staan. Ze kozen echter voor de prut. Daar kan ik toch ook niks aan doen?'' De pony's worden nu verzorgd in Bunnik. Een rechter zal bepalen wat er met de dieren gebeurt.

Dan geloof ik niet dat de pony's terecht in beslag zijn genomen.
OK< ze stonden n de prut, maar er was ook een stuk droge wei en ze werden blijkbaar prima bijgevoerd.
Dan is het meer een stunt van de dierenbescgherming dan een terechte inbeslagname.

Desiree, als het echt zo is als jij zegt, moet je gewoon bellen. Dan worden die dieren iig verwaarloods, en dan snap ik niet dat je niet eerder gebeld hebt.

Zou je trouwens normaal Nederlands willen typen?
nie, belluh afblijve etc is MSN taal en daarom niet toegestaan op Bokt.
Verder staat het ontzettend dom, waardoor je nou niet bepaald een positieve indruk maakt in je berichtjes.

Goedgekeurd onderschrift :)

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:32

afblijve was ik perongeluk de n vergeten hoor.
maar ik moet dat nummer even opzoeken en mijn ouders willen niet dat ik bel dus moet ik even bij een vriendin bellen.

i love sjoukje 4ever!!!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:45

gijsenkim schreef:
Wat een getrut weer zeg............ er staan een paar ponys in de modder??? zielugggg........ alsof het zo een dier wat intresseert!

Nou, die van mij die wilt zelf absoluut niet in een modderweide of modderbak. Ze is vorig jaar een keer in de sloot gesprongen omdat ze op een modderland stond en daar vanaf wou, en ze is meerdere malen uit de paddock ontsnapt die te modderig was.

Naar mijn mening is die vrouw ook niet helemaal 100%, ik bedoel hoe kan je nou weten of je pony van 'prut' houd?

'The readiness is all'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bytespider en 7 bezoekers