Moeilijk lopen door gave les :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Moeilijk lopen door gave les :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 02:04

Vandaag was het dagje manege weer aan de beurt!
Om half 2 met Misting binnen gereden dat ging wel lekker alleen de les was echt super saai ---> instructeur praat alleen met mensen aan de kant en niet met ons Boos!

Dus om 4 uur had ik eigenlijk niet super veel zin (zelfde instructeur) Maar nu zat ik op Shalan en dan is het egenlijk altijd wel goed (zo lief paardje! Lovers )

Het begon niet echt goed want blablabla instructeur aan het praten maar niet tegen ons. En toen in stap hield ik Shalan halt en vroeg of we neit eens iets leuks konden gaan doen. (veel moed voor nodig!!!)
En het werkte!
Hij werd enthousiast en we gingen stoelendans doen! En dat heb ik ook gedaan op spelletjes dag maar dan was het allemaal met kindjes. Maar nu was het dus met onze les van bijna 16+ en gemiddelde van zeker 17.
Er werden bordjes op de grond gelegd en dan reden we eromheen en dan bij de bel metteen afstappen en dan pony meevoeren en op bordje gaan staan.
Maar nu ging het niet in stap of draf maar in galop!
Dus in galop afstappen en dan gauw rennen.
Echt leuk was het maar het effect van 2 sleutels in het zakje van je rijbroek op je heupbot en dan afstappen in galop is niet zo fijn Clown
Merk het nogsteeds Tong uitsteken
Maar ik was 3e geworden Pling

Toen deden we suikerklontjesrace, lepel en suikerklontje drop en dan om een kruk heen en als ie viel moest je helemaal af en opstappen. Shioh en ik tegen elkaar eerst en konden goed met 1 hand sturen en waren bijna tegelijk terug (we gingen in snelle stap of zachte draf)
Toen iemand anders van mijn groepje maar die had een echt manegepaard als ik het zo mag zeggen dus die deed wat ie wil en die tegenhouden met 1 hand is moeilijk.
Wij hadden dus verloren maar het volgende was ook leuk.

We gingen oefenen met een hand te rijden dus voornamelijk met de benen.
We hadden nog paar minuten dus iedereen met 1 losse hand. Draven, galopperen en zwaaien met die hand.
Toen gingen we lettelrijk van handveranderen :p

Toen we nog draafden deden we onze ogen dicht en nogsteeds met 1 hand in de lucht. Daarna met 2 handen in de lucht en daarna reed ik en nog een paar volgens mij met:

Ogen dicht,
2 handen in de lucht,
voeten uit de beugels
in draf.

Geweldig! Ik voelde veel meer en ontdekte dat ik te scheef zit in de hoeken kan ik daar ook weer aan gaan werken!

Maar nu loop ik en voel ik..........die afsprong in galop Tong uitsteken

(en ik ben bijna 18 hoor Schijnheilig We waren gewoon vrolijk denk ik!)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 03:52

whahahaha jah fleur een super gezellige les....

Ik was bij de stoelendans 2de Tong uitsteken alleen in de finale tegen debbie rinkelde oscar die bel veel te snel Boos! had hem nog helemal niet verwacht. Tegen de tijd dat ik besefte dat die bel al gerinkeld had stond debbie al naast haar paard rennend naar de plaat, jah dat win ik nooit meer Verward .. maar goed..

estafette ging ook cool Tong uitsteken maar fleur volgens mij was ikke wel net iets sneller hoor Tong uitsteken:P

Ik heb alleen met 1 hand los en ogen dicht gedaan. HAd op een ander paard vast wel meer gedurfd. Maar goed die ogen dicht handen in de lucht, voeten uit de beugels in draf... reden ook op paardjes die toch wel de rest volgde.. ik reed voorop.. en dundee wil nog wel eens in bepaalde hoeken een draai van 180 graden maken en er kei hard vandoor racen.. Tong uitsteken doe toch maar niet dus..

dus goed excuse toch???

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:38

ow wat cool Haha!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:59

hej hej leuke les gehad dus Tong uitsteken
lolz wel grappig hoor en ja je evenwicht leer je goed bewaren en je gaat er ook meer mee ontdekken ook of je je paard recht naar de overkant stuurt of niet (als je met je ogen dichtrijdt he) en of je zelf recht zit en hoe je paard reageerd op je zit . het is best moeilijk en eng maar wel zeer leerzaam

ach en zo'n spelletje is ook wel eens een keertje leuk toch Lachen

groetjes fabske

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:10

hehe bij ons doen ze ook vaak van die dingen... soms ook tikkertje, maar daarbij gaan meestal de pony's/paarden op de vuist. Dus dat doen we bijna nooit haha Haha!

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:21

goed dat jullie het gevraagd hebbuh anders reed je tegen je zin das ook nie leuk

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:25

Fleury schreef:
Toen gingen we lettelrijk van handveranderen :p



Maar ook het figuur... tegelijk Tong uitsteken

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:30

wij deden en doen ook op deze manege vaak van die spelletjes.
ik ben zelf geen spelletjes mens maar de pony's vinden het vaak gaver dan ik. maar ik heb nog nooit met mijn ogen dicht gereden, dat lig ik er volgens mij gelijk naast.
wij moeten ons steeds omdraaien in het zadel, klaske gaat dan braaf stil staan, (de skat) als ik dan met de benen aan een kant hang, glij, plof, sta je er naast..
maar t blijft gaaf, spelletjes...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:12

nou zo makkelijk val je niet hoor Haha!.. tis vooral heel erg leuk omdat je echt heel goed leert voelen wat je paard doet. Je voelt dus ook wanneer de hoeken komen. Je valt niet als je jezelf gewoon loslaat, en jezelf gewoon met het paard mee laat gaan, dus niet zelf je gewicht gaan verplaatsen, maar gewoon voor bagage spelen. Super grappig...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:21

hehe fleur keiiii leuk *LOL*
Beter als wat hij doet bij ons in de les
Nou hopen dat hij volhgende week dat wel doet