Jan Pubben

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Jan Pubben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 22:17

Wie kent Jan Pubben uit Sevenum...de oude trainer van mijn volbloed?

Wie weet er een paar leuke sites waar ik dingen over deze volbloedtrainer kan lezen? Ik zoek me zelf al helemaal suf via Google, maar helaas...zonder resultaat. Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:15

Ik ken hem niet, maar heb je wel goed gezocht met Google ?
'k Krijg hier nl. een flink aantal hits op deze naam, en dat gaat inderdaad over een trainer van volbloedpaarden !

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:22

Dat klopt, alleen het zijn allemaal tekstberichten over zijn "overwinningen'" en niet meer over zijn trainingsvisie en zijn renstal in Sevenum....vandaar

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:24

Sorry, ik had niet begrepen dat je naar deze specifieke informatie op zoek was.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:25

Dat geeft niet...ik ben al blij dat je meedenkt Lachen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:03

Jan Pubben is toch een hele bekende? Er stond in de laatste BIT nog een paard van hem "op de bouwplaat".
Misschien kun je eens kijken op een site van Duindigt of zo. Daar staan vast wel links op

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:07

Ok, t gaat niet echt over Jan Pubben, maar op www.huybers.com staan wel veel foto's enzo van Duindigt, misschien dat daar iets gelinkt staat????
Weet t verder ook niet...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:25

Hij heeft geen internet site, ik heb het adres en telefoonnummer naar je ge-pbt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:29

Ik ken hem wel persoonlijk. Maar ik maar ik ken geen websites ofzo over hem.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 16:30

Hoe is hij dan? Wat is zijn trainersmentaliteit....pb me maar als je wilt. Ik wil graag meer over die man te weten komen. Hoe ken je hem persoonlijk dan?

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:13

Jan Pubben is een sympathieke en integere man van weinig woorden. Ik ben bang dat als je contact met hem opneemt hij geen lang verhaal zal houden. Hij is de grootste trainer van renpaarden in Nederland en heeft zijn entrainement in het zuiden van het land. Daar staan soms meer dan 100 paarden. Gezien de leeftijd van Jan heeft hij laatste jaren de dagelijkse leiding van de stallen overgedragen aan een bedrijfsleider. Als je paard niet zo lang geleden daar heeft gestaan, kun je beter contact met hem opnemen. Ook deze bedrijfsleider is een sympathieke persoon, maar niet iemand die lange verhalen zal houden.

Ik begrijp ik het goed dat je een ex-renpaard aan het trainen bent. Hoe gaat dit dusverre?

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 14:37

Nou.....eerst hebben we een dilemma moeten overwinnen dat hij elke keer zijn ijzers er voor af trapt. Maar hij had niet veel hoef meer door dit aftrappen en renijzers geschiedenis...dus nu loopt hij op hoefschoenen. Gaat perfect. Hij wil alleen maar heel erg hard. Is hierin ook ongeduldig en heeft wel wat correctie hierin nodig, maar zonder zweep...want dan wordt hij helemaal neurotisch! Hij is lekker jong in de kop en geniet er met volle teugen van dat hij elke dag kan stoeien met zijn grootste maatje....alleen snapt nog niet dat hij dit niet met mij kan!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:38

wat al werd gezegd: laatst stond er een paard van hem in de bit. Weet alleen niet of hij zelf geinterviewd is of iemand anders.. En volgens mij komt er over een poosje weer een paard van pubben in de bit te staan. Maar weet ook niet meer zeker of t een paard van hem is.. ging iig om een renpaard..

Moortje; wat bedoel je met zijn renijzers geschiedenis?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:48

Renijzers zijn een stuk lichter en ook scherper. Je kunt er 's winters bijv. wel mee over een gladde weg rijden. Je moet idd heel veel geduld hebben. Zo'n paardje loopt de eerste paar maanden als een kip zonder kop. Maar er komt een moment dat de schakel in hun koppie zeg maar omgaat en dan heb je echt een superpaard om te rijden. Blijf heel kalm en wordt niet boos. Dwingen zal je zeker niet lukken. Je kunt alleen alles heel vriendelijk aan hem vragen en als je geluk hebt wil hij het doen.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:41

een collega van mij heeft bij jan pubben gewerkt...hoe heet jouw paard misschien dat zij er nog mee gewerkt heeft..

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:22

nou geloof Hercules, een ruin van inmiddels 6 jaar oud..

En ik weet wat renijzers zijn, maar snap niet zo goed wat dit voor gevolgen voor de hoeven kan hebben? (rijd zelf een ex-renpaard en op stal staat nog een 5 jarig arabisch renpaard...)

kibbeling

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:46

Bitwise schreef:
Jan Pubben is een sympathieke en integere man van weinig woorden. Ik ben bang dat als je contact met hem opneemt hij geen lang verhaal zal houden. Hij is de grootste trainer van renpaarden in Nederland en heeft zijn entrainement in het zuiden van het land. Daar staan soms meer dan 100 paarden. Gezien de leeftijd van Jan heeft hij laatste jaren de dagelijkse leiding van de stallen overgedragen aan een bedrijfsleider. Als je paard niet zo lang geleden daar heeft gestaan, kun je beter contact met hem opnemen. Ook deze bedrijfsleider is een sympathieke persoon, maar niet iemand die lange verhalen zal houden.

Ik begrijp ik het goed dat je een ex-renpaard aan het trainen bent. Hoe gaat dit dusverre?


ik ben erg bekend met jan pubben en vraag me dan ook af wie die zogenaamde bedrijfsleider is??????? gezien zijn leeftijd maakt hij mischien meer gebruik van mensen om zich heen, maar dat hij de dagelijkse leiding overgedragen heeft?!! ik kan je verzekeren dat dat niet zo is en meer dan 81 paarden kunnen er niet gestald worden! maar inderdaad wil je iets over hercules weten, dan zal je van jan geen uitgebreide informatie krijgen. waarom bel je diana dorenberg ( oude eigenaresse van hercules) zij heeft immers jaren bij hem gewerkt.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:39

moortje: vertelde de eigenaresse van mijn volbloed dat t paard hercules heette en zij kende dat paard idd heel goed! Ze hadden t er toevallig die week nog over.
Is hij toevallig ook gekeurd of zo? Want wat ik hoorde, was dat hij niet supergeweldige benen had?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:26

kibbeling schreef:
ik ben erg bekend met jan pubben en vraag me dan ook af wie die zogenaamde bedrijfsleider is??????? gezien zijn leeftijd maakt hij mischien meer gebruik van mensen om zich heen, maar dat hij de dagelijkse leiding overgedragen heeft?!! ik kan je verzekeren dat dat niet zo is en meer dan 81 paarden kunnen er niet gestald worden! maar inderdaad wil je iets over hercules weten, dan zal je van jan geen uitgebreide informatie krijgen. waarom bel je diana dorenberg ( oude eigenaresse van hercules) zij heeft immers jaren bij hem gewerkt


Vraag me nu ook af wie die zogenaamde bedrijfsleider is Verward

Ik denk dat de statistieken genoeg zeggen,de stal heeft een goede naam en de paarden presteren goed,ook in duitsland.
Ik ben blij dat ik soms met m n paard daar mag trainen.
Zaterdag geef ik diana je telnr, dan kun je alles vragen wat je wilt weten als ze je belt.
Er wordt al snel iets geroepen of gezegd, je kunt t idd beter aan de oude eigenaar vragen hoe t zit.
Ik geloof zelfs dat haar vriend hoefsmid is,misschien dat hij naar z n hoeven wil komen kijken? of advies kan geven.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:36

Ik ben er wel eens geweest en ik heb er toen gesproken met ene mr. Linders. Volgens mij regelt hij daar de dagelijkse gang van zaken hoor.

kibbeling

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:39

Scum schreef:
Ik ben er wel eens geweest en ik heb er toen gesproken met ene mr. Linders. Volgens mij regelt hij daar de dagelijkse gang van zaken hoor.


ja samen met de rest van het personeel regelt henk linders vast wel wat.
maar jan pubben blijft de baas en is daar dagelijks vanaf 6 uur 's ochtends te vinden. henk mest samen met 2 andere (waaronder jan zelf) dagelijks de boxen uit en doet de paarden aan de molen. de dagelijkse indeling van het werk voor de paarden doet jan, het inschrijven voor de koersen doet jan, 's middags werken doet jan en 9 van de 10 keer is jan zelf op de koers te vinden. henk linders is vast een grote hulp maar hij met vele anderen. jan is en blijft tot op de dag van vandaag de baas van het bedrijf en heeft het echt nog niet uit handen gegeven!!

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:42

Hercules is gekeurd en zijn benen en pezen daar is niets mis mee, gelukkig! Momenteel loopt, zeg maar paradeert, meneer rond op echte hoefschoenen, om ze de hoeven gelegenheid te geven om weer aan te groeien. Hercules gaat redelijk met omscholen. Hij is behoorlijk stijf, vooral rechts, maar hij wil graag leren. Hij loopt in stap al keurig aan de teugel maar daarna is zijn omgeving weer belangrijker. Hij is erg braaf en nuchter buiten. Kan alleen niet goed stilstaan. Met opstijgen is dit nog best moeilijk, want hij wil meteen weg! Hij beseft dan later dat hij niet meer op de renbaan zit! Wie heeft een goede tip? Hij is erg lief, aanhankelijk en is inderdaad liever lui dan moe Lachen

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:42

Wie weet het adres van die trainingstal?

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 21:43

Hercules heeft sinds drie dagen ontdekt dat er merries zijn. Hij staat nu bij mijn merrie in de wei, die alleen maar chagarijnig reageert op zijn onderzoeksdriften......Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:27

Moortje schreef:
Kan alleen niet goed stilstaan. Met opstijgen is dit nog best moeilijk, want hij wil meteen weg! Hij beseft dan later dat hij niet meer op de renbaan zit! Wie heeft een goede tip? Hij is erg lief, aanhankelijk en is inderdaad liever lui dan moe Lachen


haha 1 tip: eraan wennen! Die van mij is ondertussen 20 en heeft dat nog stees niet afgeleerd! Ooit wel eens op een galopperend paard opgestegen? MOet je namelijk vooral eens opstijgen als je tijdens een buitenrit onderweg naar huis bent! Haha! LOL
Maar ff serieus: juist dat soort dingen zijn erg leerzaam. Ik heb zo veel geleerd van dit paard. En dan bedoel ik niet de dressuurfiguurtjes en zo, want die interesseren ons beide niet, maar t rijden zelf! Het durven en kunnen rijden!
Volbloeds zijn echt geweldig en zeker de volbloeds die een ren carierre achter de rug hebben! Lovers