Na jaren het geboortekaartje van veulen gevonden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Na jaren het geboortekaartje van veulen gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 14:38

Hebben jullie ook weleens z'n opruimwoedeaanval????
Nee, nou ik ook bijna nooit maar toevallig gisteren wel.
Dus ben ik lekker bezig om foto's enzo uit te zoeken, kom ik in een oud plakboek een geboortekaartje van een veulen tegen.

Hoe ik aan het kaartje kwam zal ik ff snel uitleggen!!!
Toen ik 10 jaar was heeft een paard van een kennis van mij een veulen gekregen. (Volgen jullie me nog ???) Natuurlijk ging ik (als paardengekje) heel lang bedelen om een geboortekaartje *LOL*
Uiteindelijk heb ik die gekregen. Ik weet zoiezo niet of er veel mensen zijn die geboortekaartjes maken voor een veulen want dit is de enige die ik ooit heb gezien.

Het geboortekaartje is van 15 jaar geleden en ik ben benieuwd of iemand het paard kent of heeft gekend (ik weet namelijk niet of ie nog leeft)

De tekst op het kaartje is als volgt:

Mag ik me eventjes voorstellen:
Mijn roepnaam is GALANT.
Ik ben geboren op 13 januari 1988, 's morgens om +/- 9.00 uur in stal Molletjesveer en ik ben een hengst veulen.
Ik ben een vos en mijn aftekeningen zijn; onregelmatige bles, linksvoor een half wit been en beide achterbenen oplopend wit.

Mijn moeder heet Pastella en mijn vader Dakota.

(onder die tekst stond ook nog het adres van de trotse eigenaar. Naast de tekst stond ook nog een leuke foto van het veulen zelf).

Ik ben heel benieuwd of ie nog leeft, of ie nog hengst is en waar ie staat.
Ik weet van zijn moeder dat zij voor de kar liep.
We praten dus over 15 jaar terug en er kan veel zijn verandert.
Hopelijk weet iemand iets over dit 15 jarige beestje, want dat zou ik erg leuk vinden. Gewoon nieuwschierig dus

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:20

Wat leuk zo'n geboortkaartje. Ik zou er ook een hebben gemaakt.

Had wel een afscheidskaartje gemaakt toen Julius was overleden. Heb er trouwens nog. Dus als iemand intresse heeft?

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:44

Dankje voor je reactie, zelf denk ik dat die kennis speciaal voor mij (die toen 10jarig dramjurk) een kaartje heeft gemaakt.

Ik vind het heel bijzonder dat jij zelf een afscheidskaartje hebt gemaakt. Op je profiel is duidelijk te zien dat je heel erg creatief bent en wat goed dat je een deel van de opbrengsten naar een goed doel stuurt. Is dat afscheidskaartje hetzelfde als op je profiel???

Wat een leuke foto's staan er bij jou op het profiel. Door die foto's is mij heel duidelijk geworden waarom je een afscheidskaartje hebt gemaakt. Ik heb het gedichtje snel over geschreven. Vond het heel mooi.

Of je nu zelf een kaartje maakt of dat je er 1 ontvangt, ik hoop dat het een geboortekaartje zal zijn. Want een afscheidskaartje is niet leuk Ach gut

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:46

Is er nog iemand die iets over Galant weet?????

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:53

hoi

ik heb zelf 10 jaar geleden een paard gereden dat galant heete en ook wel een aan jou omschrijving voldoet.
ik weet dat ie geen hengst meer is en toen ie 6 jaar werd is ie verkocht aan een vrouw die er vooral recreatief mee ging rijden.
hij stond toen in rosmalen en de eigenaar was jan van crey die man is inmiddels overleden.
ik weet niet of het dezelfde is heb je mischien een fotootje.

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 16:03

Het fotootje is natuurlijk al 15 jaar oud en niet echt duidelijk (zwart/wit) Maar als het hem is dan is ie ver bij zijn geboorteplaats vandaan. Hier zie je zijn foto van 15 jaar geleden.

Afbeelding

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:11

tis niet echt duidelijk te zien nee ik zou de afstamming ook niet meer weten weet wel dat hij kwpn papieren had

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:11

Grappig, toen ik jouw topic zag, moets ik meteen denken aan het feit dat ik ooit een geboortekaartje heb ontworpen voor mensen die hun eerste Connamora veulen kregen.
Vond het heel leuk om te doen, ben eigenlijk heel nieuwschierig om het kaartje nog eens terug te zien..

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 23:22

Hoi Karina1977, helaas weet ik niet of ie kwpn papieren had. Verward
Want toen Galant werd geboren was ik zelf pas 10 jaar oud. Bloos
Weet alleen dat zijn moeder voor een karretje liep en ook aan men-wedstrijden meedeed.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:24

Ik had vroeger ook een geboortekaartje voor mijn veuletje gemaakt. Was een shetland merrie, maar ze is helaas na 3 dagen dood gegaan. Ze was een resus veulen. Ze heette Donja en ik had op de voorkant haar moeder staan en op de achterkant haar vader.

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 23:28

Wat verdrietig voor jou en Donja Huilen
Had je ook een foto van het veulentje gemaakt, want dan heb je net als ik nog iets tastbaars. Want een foto is toch een deel van een mooie herinnering Ach gut .

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 13:09

Zijn er nog mensen die Galant ook kennen of bij wie de leeftijd in combinatie met aftekeningen bekend voorkomen