het spookt hier op kantoor....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 12:58

Ik snap er niets meer van. Verward Het kantoor waar ik nu werk bestaat sinds een jaar. Ik zit hier helemaal alleen zonder collega's, die zitten namelijk op de hoofdvestiging. Een half jaar geleden hoorde ik steeds rare geluiden door de telefoon. Lips are sealed Als ik hem op handsfree zetten dan hoorde ik ook vreemde golvende geluiden. Ik ben helemaal niet bijgelovig maar toch vond ik het een beetje eng op de een of andere manier, ik weet niet waarom. Ik denk omdat ik echt niet kon traceren waar die geluiden vandaan konden komen. Soms is het zo dat de telefoon helemaal niets meer doet, zonder enige aanleiding. Dan neem ik hem op om te gaan bellen en krijg ik niet eens een beltoon terwijl hij gewoon insteekt en het enkele minuten daarvoor wel nog gewoon deed. Mobiele telefoons hebben hier totaal geen bereik, terwijl het een gewoon huis is met ramen en alles, niks geen betonblok of zo. Een maand of twee kreeg ik plotseling een enorme schok door de telefoon toen ik aan het bellen was. }> Echt een stroomstoot door de hoorn mijn oor binnen. Ik schrok me te pletter en ben echt 5 minuten moeten bijkomen. De verbinding was toen ook direct verbroken. Ik heb er de hele middag hoofdpijn van over gehouden. Ik heb toen voor de zoveelste keer geklaagd bij mijn baas dat er iets niet klopt hier met de telefoon. KPN heeft de lijn al meerdere malen doorgemeten en ze kunnen niks vinden. Omdat ik 2 weken geleden weer een stroomstoot kreeg terwijl ik aan het bellen was heb ik kwaad mijn baas gebeld. Ik heb gezegd als je nu niet gauw voor een ander toestel zorgt dan gooi ik hem door het raam naar buiten en ben ik hier niet meer bereikbaar! Dus hij is het toestel komen ophalen om het te laten nakijken. Ik heb nu een vervangend toestel. Je raadt het al: vanmiddag krijg ik dat oude toestel weer terug, ze hebben het nagekeken en kunnen niks vinden... Frusty Het vervangende toestel van KPN wat dus nu nog hier staat doet ook zo vreemd... Ik was met een klant aan het bellen toen hij opeens ging kraken en de lijn gewoon wegviel. Ik weet het echt niet meer hoor! Volgens mij heb ik geesten in mijn telefoonlijn hier... Schijnheilig Gelukkig begin ik per 1 juli bij een andere werkgever en ben ik van deze wazige dingen verlost... Extreme duivel

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:01

Whaaaah! Wat eng!
En waarom werk je daar in je eentje? Dat is al niet zo prettig en dan helemaal als de telefoon zo raar doet. Bah!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:01

aktie man! Ik zou willen dat wij dat hier ook hadden! Dat brengt nog eens leven in de brouwerij!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:10

Je hoort wel eens wat over aardstralen, van die energiebanen die onder je huis doorlopen en waar je slecht van slaapt of ziek van wordt. Sommige mensen geloven er in, anderen vinden het onzin. Ik weet zelf niet goed wat ik ervan moet denken, maar ik heb een soortgelijk verhaal.

Ik heb 7 jaar in een studentenhuis gewoond, een groot oud hoekhuis uit 1916. Daar gebeurden ook gekke dingen als het op electrische apparaten aankwam.

Mijn oude computer (een 386) had altijd opstartproblemen: ik kreeg foutmeldingen en hij begon vaak als een gek te piepen. Toen ik een nieuwe pc kreeg, ging die oude naar mijn ouders en vanaf dat moment heeft-ie NOOIT meer problemen gegeven. Met mijn huidige pc heb ik in dat huis maar weinig problemen gehad, misschien was die iets 'steviger' of stond-ie op de juiste plek...

Nog iets: in mijn oude huis begon mijn cd-speler ineens constant over te slaan. Vanaf het moment dat ik verhuisde, heeft ook mijn cd-speler NOOIT meer kuren gehad. En nog iets heel raars: als ik in mijn oude huis internet opstartte op mijn pc (via de telefoonlijn!) kreeg een van mijn huisgenootjes sneeuw op haar tv. Mijn vader is goed thuis in electrische zaken en volgens hem was dat absoluut onmogelijk en hij geloofde het ook niet, totdat hij het zelf zag. Maar hij heeft nooit kunnen vinden wat er nou precies verkeerd zat.

En het gekste verhaal: een ander huisgenootje had ineens een groene vlek in het beeldscherm van haar nieuwe monitor. Net of er een brandvlek in zat. Zij ermee terug, in de winkel niets aan de hand! Andere monitor meegekregen en daar zat binnen de kortste keren ook een groene vlek op! Ze heeft toen haar pc (met de derde monitor die ze meekreeg) maar aan de andere kant van de kamer neergezet, en daar had ze nergens last van.

Ik denk zelf toch dat het met electrische golven en energievelden te maken heeft, maar vraag me niet hoe... Verward

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:12

}> Krijg je ook weleens koude rillingen op vaste plekken? Gebeuren er weleens andere dingen met electriciteit?
Lachen Als het beetje boos geestje is dan geloven heksen (geloof ik) in om een straaltje zout om je zelf (en in dit geval) je werkplek te strooien, zal je baas blij mee zijn Knipoog
Ken je de geschiedenis van het pand?
Is er in gewoond, staat het dichtbij een begraafplaats en daardoor misschien op een gedeelte van een heeeeeeeel vroegere begraafplaats, neem een hond mee die merken veel meer dan mensen.
Pling Sterkte ik zou er niet graag willen zitten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:16

Over spookhuizen kan Cathy uit Nieuw-Zeeland nog hele spannende verhalen vertellen. Toen ze nog in Nederland woonde, heeft ze in een huis gewoond waar hele rare dingen gebeurden. Er was ooit iemand overleden en die geest waarde er nog rond, je kon die aanwezigheid ook voelen.

Jammer dat ze geen internet heeft, anders zou ze dat hier zelf kunnen vertellen... Maar de rillingen liepen over m'n rug toen ze me die verhalen vertelde!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:17

Vroeger ook meegemaakt in een oud pand dat er zomaar verbindignen onstonden etc. De PTT monteur heeft het uiteindelijk in het kastje in de kelder opgelost. Het had allemaal te maken met statische electriciteit. Laat de KPN maar wat harder zoeken naar dat soort zaken.
Waar die stat elec vandaan komt is een echte vraag aan Joost (mag het weten).

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:19

He jakkes wat eng!!

Ik heb ook iets raars met computers. Al jaren lang gebeuren er rare dingen met computers waar ik bij sta, bij vrienden, op school, werk, thuis etc. Op school gingen ze kapot, liepen spontaan vast, de harde schijf crashte etc...

Op school heette ik Miepje, want mijn beste vriend vond dat ik zo heet. Nu noemt ie me nog steeds zo. Ook alle leraren noemde zo en ik stond zo ook in alle computers. Maar goed, een keer zat ik achter een computer en toen verscheen er in het beeld een venster met "Miepje reageert niet" erop. Dat ging om een mapje met mijn naam!! Ik heb er een screencapture van gemaakt dus ik heb het nog steeds. Echt vaag. Maar ook bij iemand die een gloednieuwe computer had. Ik was op bezoek en alles liep vast. Mijn eigen computer is instabiel door alle keren dat hij is vastgelopen en is gecrasht. Ook de bios functioneert niet meer. En ik krijg altijd schokken!! De laatste tijd lijkt het ietsjes beter te gaan, vooral in de periode op school was het erg, leraren waren niet blij met me! Lachen

Zit je in de buurt van electriciteitsbedrading? Daar heb ik ook vreemde ervaringen mee, ook met de paarden trouwens die op een stal stonden met zo'n ding er vlakbij. Ook schijnen er op bepaalde plaatsen aardstralen te zijn, bijv. ergens waar vroeger water (een slootje ofzo) heeft gezeten.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:21

Ik bedenk trouwens dat ik in mijn vorige huis ineens een radiozender op de telefoonlijn had... Ook zoiets vreemds! Maar volgens de PTT was dat volstrekt onmogelijk. En toch was het zo, en het was niet eens een zendpiraat!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 13:21

Kitty, ik zit hier in mijn eentje omdat het kantoor nog in opbouw is en er nog geen werk is voor meer mensen. Ik voer al geen fluit uit de hele dag, laat staan dat je hier met tweeen moet zitten. Kan natuurlijk wel lekker bokken de hele dag. Huhum, totdat de baas de telefoonrekening ziet...
Ik kom dus 's morgens binnen helemaal alleen, zielig he... Niemand die goedemorgen zegt. Als ik naar huis ga natuurlijk ook niet... Ik ben het na een jaar dus ook echt zat. Maar vanaf 1 juli ga ik bij een bedrijf werken waar ca. 5500 mensen werken. Dan heb ik collega's zat zullen we maar zeggen he.

Zou goed kunnen Karin. De baas heeft een hele tijd geleden ook al eens gekeken of er geen zendmast op het dak staat of ergens in de buurt. Dat is niet het geval. De vorige bewoners hebben hier misschien 2 maanden gewoond. Het is een woonhuis omgebouwd naar kantoor. Soms denk ik die zijn snel weer verhuisd door alle vreemde dingen hier. De vorige bewoner is al 2 keer met iemand hier geweest om te laten zien hoe hij gewoond heeft. Dan denk ik van wat interesseert dat iemand waar jij gewoond hebt? Is er zoiets speciaals hier? Ik snap het gewoon niet. Niemand snapt het hier. Eerst dachten ze geloof ik dat ik gek geworden was, maar nu zien ze inmiddels in dat er echt iets niet klopt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:22

Ik geloof nooit in die "geest/spook" verhalen (ik ben errug nuchter) maar als ik dit allemaal zo lees kan ik bijna niet meer onderuit Verward Vooral dat verhaal van Karin Verward
Ik snap er niets van...
succes ermee

_________________
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift.
That's why we call it the present.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-04-11 14:23 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:36

Ons huis is gebouwd in 1900 en eerlijk waar er is hier al van alles gebeurt......doden...mensen die onder gedoken hebben gezeten hier in de oorlog, maar ik heb nog nooit iets vreemds meegemaakt in dit huis.......vond het in het begin wel eng hoor.

Wij hebben een tijdje in een leegstaand hotel gewoont, toen we dit huis aan het verbouwen waren en daar waren wel hele enge dingen.......plafon begon zomaar ineens te kraken terwijl er helemaal niemand aanwezig was........alarm ging zomaar ineens af....brrrrrr......stond ook nog midden in het bos, bleef ook nooit alleen daar als mijn vriend wegmoest......bne over het algemeen helemaal geen schijtert, maar daar voelde ik me s'avonds echt niet heppie.
Snachts ineens ramen open......brrr was blij toen we daar weggingen. Verward

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 13:36

Hi Hi, misschien zijn het wel wraakacties omdat je zoveel bokt. Je zou maar een spookje zijn dat niet van paarden houd en dan zit daar zo'n mens de hele dag (wat overdreven) te bokken. Het is hem/haar trouwens wel gelukt, vanaf 1 juli is hij/zij eindelijk van dat paardengedoe af.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 14:17

Tja Irisje, wie weet he. Zou best wel eens kunnen. MAar ja, misschien komt Jackie hier wel werken, van onze les. En dan zal het bokken waarschijnlijk weer snel beginnen...

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 14:20

Hoooh als ik allemaal die enge verhalen hoor... Ik ben eigenlijk helemaal niet bang aangelegd, vreemd dat dit me wel iets doet. Wij wonen thuis in een bovenwoning, boven de zaak. We hebben dan ook geen voordeur. Als ik 's avonds laat alleen thuis kom dan moet ik een garage door van zeker 30 meter lang in het donker. Ik weet precies waar alles staat en loop dan ook op het gevoel naar de trap naar boven. Dat doet me echt niks. Heb er nog nooit bij nagedacht verder. Ik denk er niet bij na dat er iemand voor me de garage kan zijn ingegaan en dat ik hem in het donker tegemoet loop. Dat doet me helemaal niks, maar van die wazige dingen krijg ik toch wel rillingen, vooral die enge verhalen van jullie...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 18:34

pffff ik kan je zoveel verhalen vertellen waar ik niets van snap.
Ben een tijdje terug met mijn oma gaan praten omdat ik behoorlijk in de knoop raakte met mezelf ik voel dingen,zie dingen maar vooral dat voelen.
mijn overovergrootmoeder was paranormaal en mijn oudoom (broer van oma) ook. Hij kan aan een foto zien hoe jouw jeugd was hoe jij je voelde op dat moment en ook hoe je je nu voelt enzo.
Over het algemeen verklaren mensen mij voor gek als ik over zoiets begin dus heb ik in de loop der jaren m'n mond weten te houden.

Zal 2 voorbeelden van mezelf geven.
Ik reed samen met iemand van stal buiten. we waren aan het stappen en ineens kreeg ik het heel koud begon gewoon te klappertanden midden in de zomer.
terwijl het echt warm was. dus dat meisje met wie ik was vroeg of ik ziek was want ik was helemaal wit geworden.
Het paard waar ik op zat werd heel zenuwachtig terwijl ze normaal nergens van schrikt.
steeds willen omdraaien enzo. Ik kan het gevoel wat ik had nog steeds niet uitleggen maar het was heel onheilspellend. Ineens stond mijn paard zomaar stil... we waren midden in het bos en ineens viel het me op dat er geen 1 vogel meer zong.......
Ineens draaide mijn paard om en sloeg op hol wat er ook was zij heeft het ook gevoeld. diegene die mee was heeft niet veel gemerkt behalve dan dat alle vogels ineens stil werden.

het 2de voorbeeld is een aantal maanden geleden gebeurd. Ik ben al nooit graag alleen op mijn kamer had, daar ook altijd een raar gevoel maar het was ook een veilig gevoel.Vroeger speelde ik altijd alleen op mijn kamer maar de laaste tijd ben ik er zo min mogelijk.
Ik heb iemand gezien op het uiteinde van mijn bed misschien kwam het omdat ik nogal moe was maar ik weet het bijna zeker.
Ik had toen ook nog een for ever friends ballon aan het plafon hangen en toen heb ik m'n zusje gevraagd om er bij te komen zitten.
Het was zo raar maar als ik heel sterk dacht aan die balon dat ie van voor naar achter moest bewegen deed ie dat als ik sterk dacht aan stil hangen deed ie dat ook.
Dat is voor het eerst dat ik het tegen iemand heb gezegd en mijn zussie vond het ook heel eng.
we zijn toen samen naar mijn moeder gegaan om te vragen van wie ze dit huis hadden etc. Op mijn kamer is het zoontje van de vorige eigenaar gestorven........
Ik speelde altijd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 19:13

Mijn oma (geboren in 1908) heeft de eerste 50 jaar van haar leven in Indiƫ (= Indonesiƫ toen het nog een kolonie van Nederland was) doorgebracht en van haar heb ik een aantal vreemde verhalen over geesten enzo gehoord, zwaarden waar letterlijk bloed aankleefde, voorwerpen die ineens op een andere plek lagen dan waar ze eerst lagen. Wie het boek (of de film) 'Stille kracht' van Louis Couperus kent, weet wel wat ik bedoel.

Ik sta wel open voor dit soort verschijnselen, ben niet iemand die zegt: 'wat je niet ziet, dat is er niet'. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde...

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-11 20:14 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 19:16

er is absoluut meer tussen hemel en aarde, maar wat??
griezelig soms hoor.
Volgens mij hebben veel 'paardenmensen' toch een hoger ontwikkeld gevoel op een of andere manier. Niet allemaal hoor, maar wel veel. Misschien is dat wel nodig om met paarden om te gaan???

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 19:57

Brrrrr......krijg er een beetje kippevel van, vooral van dat verhaal van Kim...brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 20:52

Ik wil de romantische enge gedachten niet echt verstoren hoor, maar zo te horen zit er "gewoon" een sterk electrisch veld. Wist je dat er (half-)edelstenen zijn die je daar tegen kunnen beschermen? Je zou een kettinkje met Zwarte Tourmalijn eraan kunnen proberen. Kun je vaak op markten en braderien enzo kopen. Zwarte Tourmalijn beschermt je tegen electrische straling van onder meer je computer, telefooncentrales etc. Als de steen "verzadigd" is, komt er een scheur in en barst 'ie uit elkaar, dan ben je aan een nieuwe toe.

Succes en griezel-ze *LOL*
Sonja.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 21:14

Dit verhaal dot me denken aan een boek dat ik heb: de heks in elke vrouw. *LOL* Is een errug leuk boek om te lezen, ook voor mensen die een beetje sceptisch zijn wat dit soort singen betreft...zoals ik zelf...hihihi...maar eh, denk toch dat het wel zo is dat er meer is tussen hemel en aarde dan alleen....maar wat... Verward Verward Verward hihihi...maar eh, goed boek, dus voor de leesliefhebbers onder ons...DE HEKS IN ELKE VROUW! Party!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 21:22

gatsie kim, ik ben supernuchter maar begin nu toch te bibberen....Vooral van dat verhaal van jou.
brrrr en ik mijn zusje maar uitlachten dat ze nog steeds niet alleen naar boven durft (misschien heeft ze wel netzoiets al jij).. Ik zal eens vragen.

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 21:36

wat een enge verhalen allemaal!!!
Maar wordt die telefoon niet afgeluisterd? Daar dacht ik nl. als eerste aan.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 22:40

Citaat:
Op 2001-04-11 19:34, schreef Nimber:

Ik had toen ook nog een for ever friends ballon aan het plafon hangen en toen heb ik m'n zusje gevraagd om er bij te komen zitten.
Het was zo raar maar als ik heel sterk dacht aan die balon dat ie van voor naar achter moest bewegen deed ie dat als ik sterk dacht aan stil hangen deed ie dat ook.



Ik heb dat met kaarsenvlammen. Ook al zitten de kaarsen in een bokaal waar het niet kan tochten. Als ik er sterk aan denk dan gaat ie bewegen. Ik dacht eerst altijd dat ik 't me verbeelde, maar toen heb ik er iemand bijgeroepen en zag precies wat ik deed en zag dus ook de kaarsenvlam 'reageren'. Echt vaag is dat.

Knuf Mayo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 00:37

Sonja, ik heb een witte tourmalijnkwarts, gaat het daar ook mee??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, _Nadia_, AhrefsBot, AmberG, BarbaravdW, Berdien, Bo_Y, Century, Froukje, Googlebot, GrapeshotBot, Guusje17, History_, Jade91, JeaDH, JesdaJinn, Keizerinnnn, kreekie, leonietje, lina1998, Majestic-12, Miez, miezelke, MightyMike, MissMarije, Mrskiwi, Nymphe, OmgiliBot, Pardoesje, pinto_1, Renkle, Saaams, Selina, SennaS, Summerfly, Suusw, Tsplendid, Unoo, ViveChopin07, Winged, xPabloBokt, xSwanHeart, Yipee en 64 bezoekers