Gisteren weer freestyle les gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 13:43

2 weken terug heb ik ook NH-grondwerkles gehad. dat was ontzettend leuk. Sarah doorstond de eerste parelli-games redelijk, en de obstakels (blok, wipwap, zeil, vlaggen) nam ze prima.
Gisteren hadden we weer NH-les. Deze keer werd Sarah erg vervelend bij het wijken voor druk, ze kwam echt in opstand. Proberen te steigeren enzo. Daarna gingen we er nog even op. Voor het eerst dat ik op haar met barebackpad én touwhalster reed, maar ze was zo braaf. Ze deed het wijken heel braaf, zelfs in draf, terwijl ze dit tot gisteren helemaal nog niet kende!
Nou ja kortom, het was een zeer geslaagde les, hopelijk doen we het vaker!

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 15:13

hoi
echt leuk dat je dit doet met je paard .
hoe meer ik er over tehoren krijg dat freestyle.
hoe meer intreze zit zelf al tedenken omdat met me eigen paardje ladouce tedoen.
nou veel plezier met het freestyle en tot hoorns hoop ik
gr engela en ladouce

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 23:20

Ik kan het je echt aanbevelen hoor! Je krijgt er een goede band van met je paard, je leert veel over zijn gedrag, en over hoe de verhoudingen liggen. Als je paard een loopje met je neemt, wordt dit heel snel duidelijk. Het is dus wel confronterend, je komt er achter hoe goed je paard aan de hulpen staat, en hoe hij/zij tegenover jou staat.
En dan hoef je echt niet blindelings de methode van 1 bepaalde "natural horseman" te volgen, maar pik van alle methodes datgene mee waar jij zelf ook achter staat. Veel plezier!

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:33

ik ga bij me in de buurt kijken of het er is.
en er gaat bij ons een manege open om de hoek.
hopen dat ze het daar gaan geven dan sta ik met me neus voor op.
gr engela en ladouce