Wat nu doen?? (jong paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Wat nu doen?? (jong paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:47

Hoi,

Ik heb een haflinger ruin, van nu 1 jaar en 10 maanden (12-05-2002). Hij staat nu op stal met een maatje van zn eigen leeftijd. Maar omdat we nu teveel paarden op stal hebben, loopt 1 pony altijd los, en er is vanmorgen dus een ongelukje gebeurd. Paard was gevallen, doordat ie liep te vervelen met die shetlander die altijd losloopt, en ranger loopt dus ook altijd met m te vervelen. De paddock is te drasserig, zakken ze tot aan de knieen weg in de blub, en nu ook bevroren. Weiland kunnen ze natuurlijk ook niet op..... En aangezien ik ranger minimaal 5 uur per dag buiten wil hebben word dat lastig... Die shetlander mag wel de wei op, en had ie gister ook de hele dag gelopen. Dus ik had hem vandaag ff dr op, zodat ranger ff los kon lopen, begint die staleigenaar in ene van hij vreet zn eigen zo helemaal kapot, en als je wilt dat ie buiten komt ga je maar met m wandelen... (terwijl ie dus nog niet genoeg verkeersmak is, om in je uppie te wandelen). En zo zijn er wel vaker irritaties geweest.... En ik ben nu dus een btje verder aan t kijken, naar andere mogelijkheden, behalve opfok.... Dus als je oplossing hebt, of een weitje in de buurt van hhw weet ofzo, geef gerust een gil...... (ben nog lang niet zeker of ie daar weggaat, maar ben gewoon eens aan t kijken.... want die andere jaarling die staat dus soms gewoon dagen achter elkaar binnen... Bloos! )

Alvast bedankt...

Groetjes Barbara


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:56

Citaat:
behalve opfok

het meest natuurlijk en paardvriendelijke mag niet?

Ik zal wel heel blond zijn vrees ik, ga verder ook niet verder in op dit bericht, maar als ik lees hele dag stal enx, staan mijn tenen heel erg krom Boos!

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:56

Ja de mijne dus ook en ben ook erg boos..... en behalve opfok, bedoel ik gewoon andere mogelijkheden, omdat ik opfok zelf ook had bedacht;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:59

Dan tot die tijd vlug een andere stal zoeken, want zoiets kan natuurlijk niet.
En dan van de lente lekker dag en nacht naar buiten met vriendjes Haha!

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 18:02

Ja nou ja, ik verzon altijd wel mogelijkheden enz, dat ie toch buiten kwam, en t word mij gewoon bijna onmogelijk gemaakt nu..... en wil idd gewoon lekker laten spelen op de wei met vriendjes:D (beetje gerustgesteld??:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:05

Ja beetje wel, gelukkig Haha!
Maar toch moet je een oplossing gaan zoeken, want daar is nu toch geen optie?

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 18:08

Neej dat vind ik dus ook....... Ik erger mn eigen dood daar, maak mij alleen maar kwaad, en ben het er al helemaal niet mee eens dat ie nu bijna niet meer buiten kan......

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:58

elgar staat echt niet dagen achter elkaar binnen hoor... hij komt elke dag wel ffies buiten nu..!! en Black kun je ook bij meike daar zetten met dat uitloopje dat hij dat mini weitje opkan naast de mesthoop..!! of zoals vandaag ffies een touwtje spannen gaat ook prima, en ja er kan altijd wat gebeuren met (jonge) ponys samen, en met black had hij ook de grootste lol nu buiten, maar al wil je hem dat ontnemen dan doe je toch een klein touwtje dat ze apart staan?

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:52

Ik sluit me bij Anne aan, Elgar is een jonge pony, die veel streken uithaalt, en het is een zenuwachtige pony, dus dan kan je dat verwachten, ongelukjes gebeuren nouw eenmaal * sjucht*

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:09

Annuh eventjes naar buiten vind ik sowieso te weinig voor ene jong paard, en dus kan ik me het voorstellen dat ze dan verder zoekt naar een plek waar haar paard wel lekker de hele dag of het grootste gedeelte van de dag naar buiten kan.

Ongelukjes kunnen gebeuren, maar die kan je dan vooral zoveel mogelijk proberen uit te sluiten en dat doe je niet door elk paard effies achter touwtjes te zetten, maar door gewoon een leuke groep in een goed afgezette paddock of wat dan ook te houden.

Maar Delft is sowieso te ver weg neem ik aan Haha!
Zou wel lekker op je gemak verder zoeken..als ik de laatste 2 reacties zo lees is de sfeer ook niet al te begripvol en hartelijk Schijnheilig

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:57

jah, maar, Elgar is niet van ons..
we mogen hem poetsen,uitmesten,los laten enz.
maar, de eigenaar komt HAAST nooit!!
wees blij dat WIJ um naar buiten doen.. anders staat ie de hele maand binnen en dan komt de eigenaar kijken of hij nog leeft in zijn stal en dan voert ze hem en dan gaat ze in de kantine zitten en dan weer weg.. :S en dan doet ze hem alsnog NIET naar, buiten!
nou, ik vindt dat Elgar nu al VEEL meer buitenkomt..
~xXx~ Chelsea.
*ps, ik sluit me ook bij Anne aan!!*

[i

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:05

Ja klopt, nu jullie er zijn komt ie idd nog af en toe even buiten, maar daarvoor?? En dat ongelukje had niet hoeven gebeuren, want ik had daarvoor Ranger uit zn stal gehaald om te mesten en die heb ik vast gezet zodat ie niet kon gaan kloten. (er lag ook sneeuw, dus was ook glad) en ik vind 1 uur gewoon te weinig voor een jong paard.... Nou ja, das mijn mening:P

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:48

nouja daar heb je eigelijk eerlijk gezegd wel gelijk in.. kw ilde alleen zeggen dat het niet waar is dat hij dagen lang binnen staat... maar je hebt verder wel gelijk dat ze amper naar buiten kunnen en dat de sfeer op stal volledig weg is

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:07

Er zijn toch zeker stallen genoeg in je omgeving? Bel er eens een paar op en kijk of er ergens wel de mogelijkheid is om je paardje dagelijks buiten te zetten.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sassycas en 33 bezoekers