paard weg en meteen een ander?? wat vinden jullie er va

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:06

Tja, ik heb nog nooit in die situatie gezeten met mijn eigen pony maar wel met mijn verzorgpony, ze werd verkocht en ik had daarna de kans om een andere pony te verzorgen, juist daarna en dat kon ik ook niet!!

En ik kan me niet voorstellen dat ik dat wel zou kunnen in jouw geval! Dat is me veel te snel.
Maarja, er zijn blijkbaar veel mensen die dat wel kunnen...


CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:08

toen ik mijn vorige pony nog had ben ik al een paar nieuwen gaan bekijken, ik werd te groot voor hem
maar pas 2 weken nadat mijn vorige pony weg was had ik een leuke nieuwe gevonden
ik wilde heel graag snel een nieuwe pony
jij had dan de pony van de buren nog, maar heel veel hebben ook nix

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:08

Ik wilde eerst ook een paar maandjes rustig aan gaan doen. Maar ik ben toch blij dat ik nu Riona heb. Zij helpt mij toch wel een beetje met mijn verdriet te verwerken. Maar Robin blijf ik missen en hij zal altijd in mijn hart blijven. Verdrietig

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:09

Misschien slaat dit topic ook wel op mij. Brando hebben we in laten slapen en ik wilde het liefst zo snel mogelijk weer een andere. Kan het rijden enzo echt niet missen! Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:21

ik heb dat soort dingen nooit gehad.. gelukkig.. ik heb geen eigen paard gehad terwijl ik dat wel graag wil.
hier kan ik trouwens wel mij mening over geven:
een paard is meer dan alleen iets dat je kan poetsen en rijden etc. het kan ook als een vriend voor je zijn dat moet je in dit soort situaties ECHT NIET vergeten. dit is misschien een dom voorbeeld maar ik weet het ff niet anders te brengen: mijn kat was overreden ik had er heel veel verdriet door. daarna wou ik niet gelijk een nieuwe kat omdat ik me dan tegenover mijn vorige mij 'schuldig' voelde. niet letterlijk maar toch zo'n gevoel van dat hij "vervangen" zou worden. nu nog steeds heb ik geen nieuwe. ja we hebben zijn zusje nog wel maar toch.. ik snap gewoon niet dat sommige mensen zomaar een andere 'er voor in de plaats' kunnen nemen. ik zou dat nooit over mijn hart kunnen verkrijgen en dat meen ik!!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:45

Alleen Margot en geen andere!!! Misshien over een jaar, maar als ik Margot kwijt zou raken of een een of andere manier! Neee zeker weten, daar gaat wel een jaar overheen hoor bij mij!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:58

mwah ieder zijn keus hoe die het wil, de een wil wachten en de ander vind het makkelijker om meteen een ander te habben om de ander te kunnen vergeten...

kelsey

Be My Hero Paul

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:05

Ik denk dat het er inderdaad aan ligt hoe je zelf bent. Als Jerai dood gaat wil ik ook zo snel mogelijk een ander, niet omdat ik haar wil vergeten, maat er gaat ook veel tijd in een eigen paard zitten en ik denk dat je in een enorm gat valt als je niet meer naar je paard hoeft. Ook denk ik dat het makkelijker is om over het verdriet heen te komen, omdat je ook iets anders hebt. Je moet alleen heel goed opletten dat je het ene paard dan niet met het andere gaat vergelijken.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:24

ik zou het zelf denk ik ook niet kunnen...
maar zoals nathalie zou ik het ook wel willen... in dit geval kan haar paard haar nu zoveel troosten en dat had ze ook altijd met robin....
maar als queen ooit weg zou gaan zou ik niet weten wat ik zou moeten doen dat dier is eg mijn alles.... en als dat weg zou vallen zou ik ook weg vallen denk ik...

Love the life that you live, live the life that you love

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:31

Ik weet niet of het zielig is voor die pony, de meesten zullen zolang ze bij hun nieuwe baas hun voer, beweging en een schone stal hebben er geen problemen mee hebben. Mijn pony gaat alleen weg als ze overlijdt, ik wil haar tot haar dood houden. Ik heb voor haar gekozen en wil dan ook dat ze tot het einde bij me blijft, ik zou het denk ik niet kunnen verdragen als ze van een ander is, maar ik rij dan ook geen wedstrijden. ik zou het zelf niet doen, maar als een ander daar wel vrede mee heeft, is dat zijn keus. Ik vind wel dat je dan een zo goed mogelijk tehuis moet vinden voor je pony, anders is het wel een stinkmodder streek.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:14

Ik heb er een jaar over gedaan om een ander paard te vinden en te kopen.
Ik heb in 2000 twee paarden verloren, een aan hoefbevangenheid door Cushing (dit paard had ik al 18 jaar) en een door blindheid.
Ik moet zeggen dat ik zeker wist dat er weer een paard zou komen maar ik moest even bijkomen en wilde er de tijd voor nemen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:32

ik ben nu al iets van een maand opzoek, nog nix gevonden, dus het zal wel ff duren.
maar ik heb ook in het begin gewoon ff gewacht, geen haast..

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:38

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:40

ik heb sun nog geeneens verkocht en ik heb al een ander (wordt zodrekt gehaald) maar in principe heb ik er niet zo heel erg veel moeite mee.dat andere paard helpt je toch,en je kan toch geen maanden blijven treuren? Je moet jezelf ook wat gunnen hoor.Je paardje krijgt toch een goed tehuis?


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:55

Ik heb het ook gedaan.
ik verkocht goof daar had ik zo veel verdreit van.
Als ik dan op stal was gekomen en er was een lege stal geweest ,was ik goof zo weer gaan halen.
Door mn twee nieuwe beestjes ben ik goof vergeten.
Helemaal vergeten doe ik toch niet.
Maar wat is daar erg aan?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Levita

Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:11

Ik ben ook pas op zoek gegaan naar een ander paard toen mijn eerste paard was verkocht. En nog niet eens gelijk. Eerst een maandje gewacht en toen rustig beginnen met zoeken. En na driekwart jaar vonden we pas weer een ander paard.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:15

ik had mijn paard al toen ik mijn pony nog had, ik vond dat voor mezelf makkelijker want dan kon ik me meer op mijn paardje concentreren toen mijn pony verkocht was

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 15:37

Toen ik Julius moest laten inslapen ben ik ook redelijk vlug naar een ander paardje gaan kijken. Wel een jong paardje want rijden hoefde ik meteen niet.

Ik had Barley na anderhalve maand gekocht.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Femmie
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: NIEUWEGEIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 15:49

toen mijn huurpaard overleed, toen wou ik ff niet naar een ander paard kijken, maar nu heb ik verzorgpaarden.

iedereen verwerkt het op een andere mannier,denk ik.
-x- femmie

~~~~~*FuMm€L*~~~~~

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:19

ik had nadat mijn Bammie weg moest ook twee weken erna Sya gekregen en ik vond het veel beter zo.

anders zit je thuis te zitten en dan kan je alleen maar nadenken over: ik had nu lekker met Bammie kunnen rijden enz. maar inplaats daar van was ik lekker met Sya aan het rijden dat vond ik echt beter en ben erg blij dat ik Sya heb gekeregen Lovers

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:43

Ik heb mijn pony gehouden todat ik een nieuwe had, en die dan thuis kwam die dag!!!! Scheve mond\

Bliep

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:22

Ik ben dus één van de gevoelloze mensen die dat wel kan Haha! Mijn pony is half augustus verkocht en zouop 1 september op de levde gehaald worden. In de tussentijd ben ik gaan kijken naar een nieuw paard(en die had ik in één week gevonden Haha!). We hebben toen afgesproken om die op de tterugweg van de levade op te halen.
Het was dus echt de een weg, de ander komt. Maar daar had ik eigenlijk niet zoveel problemen mee Bloos
(sorry voor de typfouten, ik krijg steeds geen letters op mijn scherm Boos! 0

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gomir op 2001-12-02 20:23 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Dartel, Frieke84, Googlebot, Hobbyhorse, josien_m_, Loretta, Mark0919, sterregoud, Xyris en 44 bezoekers