Eindelijk de goede kant uit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Eindelijk de goede kant uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 17:49

Hoihoi, even een verslagje van mijn 50-minuten-ritje van vandaag. Sinds augustus heb ik een paard (nou ja, voor de helft). Hij is alleen ontzettend druk en vooral de laatste tijd is het gewoon 1 en al ellende geweest. Ik vond het echt niet meer leuk om te rijden, hij kan zoveel, maar hij deed het gewoon niet. Wat deed ie wel? Er vandoor gaan, kop omhoog, of juist in mijn handen hangen, en niet reageren op mijn been, maar daarna wel sterk worden en keihard draven. Frustrerend, als je weet dat je paard het kan, en jij het kan, maar dat het dan gewoon een periode NIET lukt. Maar sinds kort gaat het goed! We rijden nou met Thiedemann, waar ik dus eigenlijk helemaal niet van hou. Het is natuurlijk voor verbetering, dus je moet het afbouwen. We zaten eerst op het strakste gaatje. Als je m dan 1 losser doet, krijg je dus gelijk het halve gewicht van je paard in je hand. Heel frustrerend! Vandaag had hij een uur gelopen bij mijn vader, en toen ging ik erop. Hij was lekker los in zn hals, maar nog niet goed voor mn been. 3x drijven ---> nog geen reactie. Dus daar heel hard aan gewerkt, en in een klein kwartier kon ik hem aan laten drijven op een minuscule druk van mijn kuit, en voor de overgang stap - galop hoefde ik alleen maar even mijn benen op de goede plek te leggen en een beetje aan te spannen, en het was goed. En ook aan de lange teugel draven en op je zit terug naar stap ging goed!! Ik ben dus nou wel weer erg blij met hem Haha!. Sorry voor het boeiloze verhaal, maarja...

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:09

Ik vind het wel een boeiend verhaal hoor, een keer leuk rijden is altijd leuk om te horen Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:10

Hartstikke mooi dat het zo goed ging!