Is het normaal dat ze op school dieren mogen......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Is het normaal dat ze op school dieren mogen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 16:51

slachten???????
Ik ben zelf vegetarisch en ik vind het niet prettig als we daar filmpjes of een of ander praat op school over slachten hebben.
Ik heb landbouw gekozen omdat ik dierenarts-assistente wil worden, maar dan lijkt mij niet dat de leerlingen op school dieren moeten slachten van de leraren.
Ik ben er al achteraan geweest en heb het er al over gehad dat Ik niet een van die dieren zou slachten (kippen enz.) en dat ik dan ook al is het een filmpje of word er uitleg gegeven over hoe een beest geslacht word dat ik dan de les uitga en dat ik dan naar huis mag.
Zo hebben wij het afgesproken, maar we zijn al achter de Dieren bescherming geweest, maar die belt of mailt ons niet terug.
Echt rot, maar hebben/of hadden jullie dat ook bij jullie op school en mag dit wel?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:55

Bij mij op de middelbare school hebben ze voor zo ver ik weet geen levende beesten (van muis tot koe).
Maar ik had hetzelfde gedaan als jou, zou daar niet bij willen zijn

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:02

Ik denk dat het toch bij de opleiding hoort, en zolang het volgens de richtlijnen gebeurt zal de Dierenbescherming zich daarmee niet bezig houden, verwacht ik.

* To Belg, or not to Belg *

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:10

Voor een meisje van 14 lijkt me dat niet erg normaal Wij moesten toen een varkensoog ontleden Misselijk

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:11

Als je dierenarts-assistente wilt worden is het toch wel belangrijk dat je weet hoe de binnenkant van bv een konijn eruit ziet en weet waar alles ziet.
Wij hebben laatst ook een konijn ontleed, moet zeggen dat ik het heel intressant vond.
Het hoort bij je opleiding,dus is het dan normaal, zo denk ik erover. Lachen

Brabantse Fries ;)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:16

Ja maar toch hun gaat het erover HOE JE EEN BEEST MOET SLACHTEN en hoe gruwelijk het kan zijn...en dat wil ik niet.
En toch lijkt mij het natuurlijk wel normaal hoe de binnekant van een konijn eruit...dat hoort erbij, maar je redt de beesten meestal en als het niet meer kan dan ga je ze niet op een gruwelijke manier laten eindigen met het leven, maar dan wel met een spuitje.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:18

ja wij moesten een varkenshard ontleden en een eendagskip met biologie

een jongen uit mn klas kon niet tegen bloed enzo, en heeft toen alles uitge Misselijk
maar hij moest weer terug naar het lokaal daarna en verder onleden Verward tsjong dat doe je toch niet als dat kind er niet tegen kan, dan laat je 'm toch niet verder snijden!!
Ik kan er wel tegen, tjsah moet gebeuren he!
maar echt slachten??

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:19

Volgens mij mag er nergens anders geslacht worden dan in het Slachthuis.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:25

x4you schreef:
ja wij moesten een varkenshard ontleden en een eendagskip met biologie

een jongen uit mn klas kon niet tegen bloed enzo, en heeft toen alles uitge Misselijk
maar hij moest weer terug naar het lokaal daarna en verder onleden Verward tsjong dat doe je toch niet als dat kind er niet tegen kan, dan laat je 'm toch niet verder snijden!!
Ik kan er wel tegen, tjsah moet gebeuren he!
maar echt slachten??


Ja ik kan er ook wel tegen, maar ik vind het echt geen prettig gezicht hoor...daarom wil ik het ook niet doen gatver moet er niet aan denken.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:39

gijsenkim schreef:
Volgens mij mag er nergens anders geslacht worden dan in het Slachthuis.


Volgens mij wel, maar dan moet je een vergunning hebben ...
Ik ben niet zeker ... Scheve mond

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:40

Loolapelooza"]
[quote="gijsenkim schreef:
Volgens mij mag er nergens anders geslacht worden dan in het Slachthuis.


Volgens mij wel, maar dan moet je een vergunning hebben ...
Ik ben niet zeker ... Scheve mond
[/quote]

Ja dat klopt je hoeft niet alleen in een slachthuis te slachten want als je een vergunning hebt dan mag het ook bij je thuis....of bedrijf hoe je het ook wil noemen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:41

Ik weet ook niet zeker hoe het zit.......... maar ik dacht dat je niet zomaar ergens mocht slachten en dat ze die wetgeving aangepast hebben om slachten op balkonnetjes tegen te gaan

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:49

Ja oke dat lijkt mij ook een beetje te ver gaan...en dat zorgt ook voor overlast, maar als je bijvoorbeeld een eigen bedrijf hebt waarvan een boerderij en je hebt een kalvermesterij ofzoiets en je hebt vergunning om ze te slachten dan mag het wel.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:50

Ik vind het ook niet normaal..
Maar een vriend van mij moest het op school ook..
Was hij aan het vertellen ze kregen de dag voordat ze dat moesten doen een "handleiding" mee naar huis en die moesten ze goed doorlezen dat ze het kenden:
- draai de kip zijn nek om
- hak zijn kop eraf
- begin dan zijn veren eraf te trekken
Misselijk
Zoiets was het geloof ik maar toen hij het aan het vertellen was kon ik het al niet aanhoren.. bahbah hij heeft het niet gedaan vond hij echt zo vies en gelijk geef ik hem..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:55

Alle mensen wat komt dat grof over zeg gatver....ik kreeg zelf even kippenvel.
IK moet er echt niet aan denken..ik vind het ook niet normaal.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:27

Ik kan wel voorstellen dat ze je vertellen hoe een dier geslacht moet worden, maar om dat de leerlingen te laten doen vind ik belachelijk en niet mogen kunnen.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:30

Weet niet of het wel of niet mag
Maar op mijn oude school zouden we het dit jaar ook moeten doen. Nu weet ik niet of dat door is gegaan omdat ik van school af ben gegaan.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:33

Ik zit op het VWO en wij ontleden zelfs beesten met Biologie, het mag waarschijnlijk wel. Kun je niet gewoon zeggen dat je hier niet bij wilt zijn??

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:33

Ik weet dat ze op meerdere scholen kippenslachten, maar bij ons op school heb ik geen idee. Toen ik nog op de MAVO zat gingen we wel kippen harten ontleden, dat was best wel kick!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:36

Dieren afmaken mag overal. Slachten (dus vlees uitsnijden voor consumptie) mag alleen in het slachthuis. Dit soort dingen mogen gewoon, mits er toestemming is van de ethische commisie die hierover gaat.
Sorry dat ik het zeg, maar waarom kies je dan landbouw??? Alle landbouwdieren komen bij de slager, en het produceren van een goed lapje vlees is een van de belangrijkste dingen in de landbouw. Misschien de verkeerde richting / opleiding gekozen???

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:50

slachten en ontleden...2 verschillende dingen...
mischien idiote en/of stomme vraag:
opleiding dierenarts ass. met 14 jaar

maar DA ass en niet tegen het feit kunnen dat dieren gedood worden...
daarnaast kan ik me niet voorstellen dat dieren geslacht worden tijden s die opleiding..ontleed OK, maar geslacht?
een dagje kijken bij een slachthuis lijkt me ook niet meer dan normaal, er mee eens zijn of niet, vegetariër of niet.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:49

carola schreef:
Dieren afmaken mag overal. Slachten (dus vlees uitsnijden voor consumptie) mag alleen in het slachthuis. Dit soort dingen mogen gewoon, mits er toestemming is van de ethische commisie die hierover gaat.
Sorry dat ik het zeg, maar waarom kies je dan landbouw??? Alle landbouwdieren komen bij de slager, en het produceren van een goed lapje vlees is een van de belangrijkste dingen in de landbouw. Misschien de verkeerde richting / opleiding gekozen???

Carola, ik neem aan dat ze een VMBO opleiding doet en daarin gekozen heeft voor de richting landbouw huisdieren. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je moet weten hoe je dieren moets slachten? En ze heeft landbouw gegozen omdat ze da-assistent wil worden, heeft dus niets te maken met het slachten van dieren
Animals: netjes opgelost bij jullie op school OK dan!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:52

ja, dat is bij ons op school ook

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 06:31

Ik zie er het nut ook niet van in: slachten op school. Als je dat had willen weten, dan was je toch wel aan de opleiding voor slager/slachter begonnen? Ontleden is een ander verhaal, hoe moet je anders weten hoe een dier er van binnen uitziet? En dan weet je meteen of je niet van je stokje gaat bij bijvoorbeeld een operatie.....

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 09:04

Ik ben het er ook niet mee eens.
Ik vindt dat leerlingen niet een dier moeten slachten om het daarna te ontleden.
Lever dan dode dieren.
(al zou ik daar ook niet zo goed tegen kunnen hoor)

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy, Vagabondo en 103 bezoekers