Bin Laden gepakt??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Bin Laden gepakt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:28

Ik heb geen idee of het waar is, maar mijn vader kwam net thuis met de mededeling dat er geruchten gaan dat ze Osama Bin Laden te pakken hebben?!!
Hij zei dat hij het op de radio gehoord had.
Wie weet er meer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:29

Oh, dat is wel interessant, ik zap even naar CNN.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:30

ik denk dat als dat zo is, we het binnenkort vol trots uit buch z'n mond horen Knipoog Die zegt dat vast meteen!! Tong uitsteken

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:31

Het staat wel op de Belgische teletekst. Iran zegt dat ze hem een tijdje geleden hebben opgepakt, maar Bush wilde wachten met de bekendmaking ivm de presidentsverkiezingen. Andere landen, zoals Pakistan, spreken het bericht echter weer tegen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:31

Ja ik weet ook niet of het waar is hoor, maar mn vader had het er over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:31

Op CNN niks te vinden, op Nu.nl staat er wel iets over, maar het schijnt dan weer niet waar te zijn Verward.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:32

Hmm, nouja dan weet ik het ook niet..

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:33

we horen het denk ik binnenkort wel, vanavond op het nieuws?? maar die gaan natuurlijk geen dingen zeggen als ze niet zeker weten of het waar is... naja, ik zie het wel hoor!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:33

Jola schreef:
Het staat wel op de Belgische teletekst. Iran zegt dat ze hem een tijdje geleden hebben opgepakt, maar Bush wilde wachten met de bekendmaking ivm de presidentsverkiezingen. Andere landen, zoals Pakistan, spreken het bericht echter weer tegen.

Lekker vaag verhaal dan...
Nouja, als de geruchten nu beginnen uit te lekken zullen ze toch wel snel met een verklaring moeten komen!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:35

Het Iraanse staatspersbureau IRNA meldde zaterdagochtend dat de terroristenleider Osama bin Laden in een afgelegen gebied in Pakistan is opgepakt. De aanhouding zou hebben plaatsgevonden in de zogenoemde Tribal Area (stammengebied) aan de grens met Afghanistan.

In een uitzending in het Pashtun - een van de talen die ook in Afghanistan wordt gesproken - meldde de Iraanse staatsradio dat het bezoek van de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld aan Pakistan, donderdag, te maken had met de aanhouding. De aanhouding zou 'geruime tijd geleden' hebben plaatsgevonden, maar de Amerikaanse president Bush zou die willen onthullen 'als de Amerikaanse verkiezingen worden gehouden'.

Een functionaris van de staatsradio vertelde aan het persbureau IRNA dat de aanhouding van de terroristenleider was bevestigd door een 'zeer betrouwbare bron in Peshawar'.

Osama bin Laden is volgens de Verenigde Staten en hun bondgenoten het brein achter de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft gezegd dat het bericht van de radiozender niet klopt. Een woordvoerder van de Pakistaanse strijdkrachten heeft volgens het Japanse persbureau Kyodo ontkend dat er van een aanhouding sprake is.

www.telegraaf.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:36

Ik hoop maar dat het waar is! OK dan!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:36

Dat zou mooi zijn!!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:39

Het zou mooi zijn als het waar is maar ik denk van niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:40

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-04 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:40

Vanmiddag en vanavond even goed het nieuws kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:41

staat op wat op teletekst....iraanse staatsradio zegt dat het zo is, maar amerika spreekt het tegen....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:44

Ik heb hier direct toegang tot de database van het ANP.
En daar staat nog niets op over het tegenspreken. En alle officiële Nederlandse nieuwsberichten lopen via het ANP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:50

hmm op www.nosteletekst.nl staat wel dat pakistaanse en amerikaanse autoriteiten het tegen spreken....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:50

Aan de ene kant hoop ik natuurlijk dat hij gepakt is, maar aan de andere kant ... als Bush het echt bij de verkiezingen in de strijd gooit zitten we zodadelijk nog 4 jaar aan hem vast. Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:56

Bron: NOS teletekst

Afbeelding

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:10

Eén van de bronnen heeft inmiddels al ontkend dat Bin Laden opgepakt is. De andere bron hebben ze niet geïdentificeerd. Ik ben benieuwd.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:25

Als hij werkelijk gepakt is, zou dan niet de enige reden van Bush zijn om
dit te verzwijgen dat hij eerst even wil regelen dat de credit hiervoor voor
de VS is en niet voor een andere natie?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:30

Of hij nou gepakt is of niet....als hij er niet meer is dan stapt een ander in zijn plaats. Dus of je uiteindelijk het terrorisme daarmee de das omdoet?

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:31

dat ze hem maar zsm opknopen aan de hoogste boom! Boos!

en laten we eerlijk zijn, over die bush kan je ook je vraagtekend wel plaatsen, als hij dit nieuws achter wil houden ivm de verkiezingen, dat amerikaanse poppenkast gedoe, vindt dit toch wereldnieuws 1ste klas, wie maakt zich dan nog druk om die maffe verkiezingen?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:42

Botervlieg schreef:
Als hij werkelijk gepakt is, zou dan niet de enige reden van Bush zijn om dit te verzwijgen dat hij eerst even wil regelen dat de credit hiervoor voor de VS is en niet voor een andere natie?

Als het goed is is het inderdaad de VS die hem gevangen genomen heeft (even aannemend dat hij daadwerkelijk opgepakt is). Op het moment zijn hier de verkiezingen voor president's kandidaat. Het is voor Bush dus gunstiger om te wachten met het bekend maken tot een tijdstip dichterbij de verkiezingen.