Foto's van de kliniek in Utrecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Foto's van de kliniek in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:47

Meteeen een verhaaltje erbij Haha!

Zo begon het... Mijn pony zat in stal te rollen enzo toen ik eraan kwam zat hij helemaal tegen de zijkanten van de stal te botsen en had wonden haast overal. Op de been, bij zijn ook zijn neusje was opengeschaafd.
Meteen de dierenarts er dus bij gehaald en hij zij dat we even moesten lopen hoe hij liep. Dat was al verkeerd en hij ging met zijn hand in zijn kont en me pony deukte helemaal in 1 !! De dierenarts zij meteen dat hij naar de kliniek moest. In Roosendaal of in Utrecht. We waren naar Utrecht gegaan. Daar gingen ze hem onderzoeken 2 uur lang en ze gingen bloed van zijn lijf halen, met een slang in zijn neus, ego maken en een stuk wegscheren en in zijn kont zitten.. Toen bleek hij ook nog is Salmonella te hebben. Ik weet nu ook niet wat het precies betekend maar ik zat er maar te huilen. Vol angst omdat ze zeiden dat hij niet veel kans had, Hij had koliek, darmverstopping en Salmonella. Hij ging in een gewone paardenstal staan en we moesten weg. De volgende dag ben ik er weer naartoe gedaan maar hij stond niet meer in de stal. Wij vragen waar hij stond en toen stond hij in een speciale grote stal! In die stal dat betekend dat het ernstig is en dat je hem niet met blote hand mocht aanraken. Ik dus in laarzen en speciale pak aan en zijn snoetje aaien. Hij ging echt lief zachtjes hinniken en stond echt te popelen om mij weer aan te raken.. Ik kon we huilen maar ik bleef lachen. Hij had 40% kans om te overleven, minden dan het gemiddelde en dat maakte me zo bang! Ze hebben me overal gesteund, stuurde brieven, mails en alles.. Maar mijn pony ging de volgende dag eindelijk poepen!! Ik was zo blij en ik was er nog wel bij want ze gingen nu heel speciaal er in zitten. en SPALSH al het poep schoot eruit, het was wel allemaal lek... Mijn pony kan het wel! Iedere dag ging het beter en ik mocht hem eindelijk even poetsen. Mijn pony werd nieuwschierig en kreeg veel actie! Ik hou van je lieve pony!
Toen was hij er weer bovenop.. Ik mocht hem eindelijk mee naar huis nemen na 3 weken.... Ik nam al die paardjes die naast Ranger stond ook afscheid want dat waren ook me vertrouwde paardjes geworden... Er waren zulke zielige paarden ook daar! Hier wat foto's van mijn pony:

Afbeelding
Hier is hij doodziek en mag ik alleen maar kijken!! En ik dacht dat hij wel gewoon in een gewone stal stond en dat ik hem gewoon mocht poetsen., Had al me spullen meegenomen Verdrietig Huilen
Afbeelding
Na 3 dagen mag ik er eindelijk in! meteen kroelen.. Hij was zo mager, heel wat kilo's minder want alles werd weggehaald.. Hij was zo slap Huilen
Afbeelding
Hier stond ik ook weer dolblij in zijn stal.. Ik hou van je pony!
Afbeelding
En hier is alles weer goed met hem, yeeeejjj!!!! OK dan!

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:47

Ranger meteen allemaal nieuwe spullen!! Nieuwe halster en halstertouw nieuwe borstels en allemaal!!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:51

jeetje wat een verhaal!
gelukkig heeft ie het overleefd! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:53

Gelukkig dat het nu weer allemaal goed met hem is

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:54

SUPER zo'n verhaal!!!
Als je pony maar 40 % kans heeft, en hij komt er toch door!!
Dan moet je toch supergelukkig zijn!!! OK dan!
Eigenlijk een rare vraag maar van wat heeft hij die koliek en salmonella gekregen? en die darmverstopping?
Clown
(Darmverstopping is toch grotendeels hetzelfde dan koliek?)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:56

runningkawa schreef:
Gelukkig dat het nu weer allemaal goed met hem is



Idd, en het is een erg mooie pony, dat ook nog!! OK dan!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:59

ik ben blij dat hij er weer boven op is maar mag ik vragen hoe hij eraan kwam?aan die slamonella enzo?verwen m maar lekker en geef m n appeltje vnas mij

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:59

FunkyMirko schreef:
SUPER zo'n verhaal!!!
Als je pony maar 40 % kans heeft, en hij komt er toch door!!
Dan moet je toch supergelukkig zijn!!! OK dan!
Eigenlijk een rare vraag maar van wat heeft hij die koliek en salmonella gekregen? en die darmverstopping?
Clown
(Darmverstopping is toch grotendeels hetzelfde dan koliek?)


Jah ik zeg het verkeerd denk ik.. Ze legde het nog goed uit, hij kreeg Salmonella en had onstekingen bij zijn blindedarm hoewel die voor zijn eten zorgde en als die niet werkte was de kans groot dat hij het niet zou overleven en zou uitdrogen... Maar alleen een wonder laat hem verder leven! Het is zo'n lieve pony!
Best veel ziektes tegelijkertijd ik weet het ook niet precies ik lette niet echt goed op bij hun verhaal hoe het om Ranger ging.. Ik kon alleen nog maar huilen als ze zeiden dat het heel slecht ging...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:01

maar hoe kwam hij eraan?

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 16:01

sorayalover schreef:
ik ben blij dat hij er weer boven op is maar mag ik vragen hoe hij eraan kwam?aan die slamonella enzo?verwen m maar lekker en geef m n appeltje vnas mij


Hihihih zal ik doen! Lachen Ik weet ook niet hoe hij aan Salmonella komt en ik weet ook niet wat het is. Ik weet alleen dat het een besmette ziekte was en hij mocht het beslist niet doorgeven dus daarom moest ik een pak aan enzo...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:03

Gelukkig dat ie nu weer beter is OK dan!
Mooie pony trouwens

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 16:06

Jah het is een prachtpony he!! Ik vind hem zo lief!! Ik vind ook zo leuk dat hij telkens hinnikt als ik naar stal komt en dat hij alleen bij mij erg braaf is en bij andere maar ondeugend!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:10

ik ken alleen salmonella bij kippen,had ie kippenvlees gegeten ofzow?

bloempjuh
Berichten: 68
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:14

wat een naar verhaal!! gelukkig heeft ie het overleeft!!! mooi ponytje !

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 16:17

Dankje Bloempjuhh Lachen

En Soraya.. Nee, zo te zien komt Salmonella ook bij
paarden voor... Maarjah

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:19

mm maar nu weetik nog neit hoe ze eraan komen..................wet iemand dat heir?

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 16:31

Achja zo belanrijk is eht niet.. Ik ben blij dat me toppiepony nog leeft!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:32

jawel maar als je weet waar het van komt ik ik mijnpony er tegen beschermem en jij de jouwe ook voor de volgende keer

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 17:05

Maarjah

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:18

Gelukkig dat je pony weer beter is zeg!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:19

sorayalover schreef:
ik ken alleen salmonella bij kippen,had ie kippenvlees gegeten ofzow?


Salmonella bestaat zelfs bij mensen...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:21