Kliniek Utrecht (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Kliniek Utrecht (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 15:44

Zo!! Zijn er zoveel mensen bij de kliniek geweest??
Ik ook en ik vind het er heel eng! Niet echt eng maar ik voel me er niet op mijn gemak..

Mijn pony zat in stal te rollen enzo toen ik eraan kwam zat hij helemaal tegen de zijkanten van de stal te botsen en had wonden haast overal. Op de been, bij zijn ook zijn neusje was opengeschaafd.
Meteen de dierenarts er dus bij gehaald en hij zij dat we even moesten lopen hoe hij liep. Dat was al verkeerd en hij ging met zijn hand in zijn kont en me pony deukte helemaal in 1 !! De dierenarts zij meteen dat hij naar de kliniek moest. In Roosendaal of in Utrecht. We waren naar Utrecht gegaan. Daar gingen ze hem onderzoeken 2 uur lang en ze gingen bloed van zijn lijf halen, met een slang in zijn neus, ego maken en een stuk wegscheren en in zijn kont zitten.. Toen bleek hij ook nog is Salmonella te hebben. Ik weet nu ook niet wat het precies betekend maar ik zat er maar te huilen. Vol angst omdat ze zeiden dat hij niet veel kans had, Hij had koliek, darmverstopping en Salmonella. Hij ging in een gewone paardenstal staan en we moesten weg. De volgende dag ben ik er weer naartoe gedaan maar hij stond niet meer in de stal. Wij vragen waar hij stond en toen stond hij in een speciale grote stal! In die stal dat betekend dat het ernstig is en dat je hem niet met blote hand mocht aanraken. Ik dus in laarzen en speciale pak aan en zijn snoetje aaien. Hij ging echt lief zachtjes hinniken en stond echt te popelen om mij weer aan te raken.. Ik kon we huilen maar ik bleef lachen. Hij had 40% kans om te overleven, minden dan het gemiddelde en dat maakte me zo bang! Ze hebben me overal gesteund, stuurde brieven, mails en alles.. Maar mijn pony ging de volgende dag eindelijk poepen!! Ik was zo blij en ik was er nog wel bij want ze gingen nu heel speciaal er in zitten. en SPALSH al het poep schoot eruit, het was wel allemaal lek... Mijn pony kan het wel! Iedere dag ging het beter en ik mocht hem eindelijk even poetsen. Mijn pony werd nieuwschierig en kreeg veel actie! Ik hou van je lieve pony!
Toen was hij er weer bovenop.. Ik mocht hem eindelijk mee naar huis nemen na 3 weken.... Ik nam al die paardjes die naast Ranger stond ook afscheid want dat waren ook me vertrouwde paardjes geworden... Er waren zulke zielige paarden ook daar! Hier wat foto's van mijn pony:

Afbeelding
Hier is hij doodziek en mag ik alleen maar kijken!! En ik dacht dat hij wel gewoon in een gewone stal stond en dat ik hem gewoon mocht poetsen., Had al me spullen meegenomen Verdrietig Huilen
Afbeelding
Na 3 dagen mag ik er eindelijk in! meteen kroelen.. Hij was zo mager, heel wat kilo's minder want alles werd weggehaald.. Hij was zo slap Huilen
Afbeelding
Hier stond ik ook weer dolblij in zijn stal.. Ik hou van je pony!
Afbeelding
En hier is alles weer goed met hem, yeeeejjj!!!! OK dan!
Afbeelding
Hier gewoon wat actiever doen!!
Afbeelding
Hier ging ik hem net kopen!

Meschien beetje onduidelijk verhaal maar ik verheug op reacties!
Laatst bijgewerkt door Paardencopy op 28-02-04 15:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Paarden zijn mijn Liefde en mijn Leven!


Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 15:45

Bij de laaste foto ging ik ook weer wat egzonder eten, 3 weken had ik nauwlijks wat gegeten en ik meteen nieuwe spullen kopen voor me pony! Want de oudere borstels waren besmet van zijn ziekte enzo...

Paarden zijn mijn Liefde en mijn Leven!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:29

Crosspost....
Dat mag niet op Bokt...

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:21


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:10

Mijn paard heeft in oktober ook in Utrecht gestaan, in de grote paardenstal achter de gangen waar jouw pony heeft gestaan. Leuk is het er niet,nee, en het is er zeker niet zoals thuis. Maar ik was zo blij dat er goed voor mijn paard gezorgd werd! Iedereen daar (artsen, studenten en verzorgers) was zo verschrikkelijk aardig en behulpzaam dat ik me er toch een klein beetje thuis ging voelen! Maar ik begrijp heel goed dat je je daar niet prettig voelde en dat je ongelukkig was je pony daar zo te zien staan. Ik had precies hetzelfde! Gelukkig is mijn paard ook weer helemaal gezond!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:14

Jeetje, gelukkig is het nu weer helemaal beter met je pony!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:33

Wat sneu voor je pony en wat super dat het nu weer goed met hem gaat. Het zijn toch nog wel leuke foto's geworden en vind dat jij er ook leuk op staat met je te grote jas.
Vind ook dat jij je verhaal leuk geschreven hebt en met heel weinig foutjes.....dat doet menig bokker je hier NIET na. Mag ik vragen hoe oud je bent?

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 22:59

Ik ben 12 en jah Utrecht is heel goed en ze zorgen er perfect voor maar ik hou er toch niet van.. Altijd die zielige paarden daar die worden ingeslapen of pijnlijke paarden en mijn pony bijna dood.....

Paarden zijn mijn Liefde en mijn Leven!

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 18:51

maarjah.. Ik krijg telkens een traan als ik de fotos zie!!

Paarden zijn mijn Liefde en mijn Leven!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:02

Wat een mooi verhaal heb jij geschreven zeg!

Ik vidn dat jij een hele leuke pony hebt, zo met die mooie witte bles!
Fijn dat hij er weer bovenop is gekomen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:03

Het is idd heel eng om daar rond te lopen en die sfeer op te vangen...heb er zelf ook gezeten met mijn kat.
Moet er niet aan denken er elke dag te zitten voor mijn paard maar ja..als die maar beter word he

Tip voor jou: als het ooit nog gebeurt wel blijven eten hoor, beessie heeft er niets aan dat zijn baasje ook ziek word en op de laatste foto in Utrecht zie je eruit alsof je een spookje bent Knipoog

Veel plezier met je pony.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 14:18

Dank jullie wel!! Lachen

Paarden zijn mijn Liefde en mijn Leven!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:26

Wat fijn dat ze er weer bovenop is gekomen!
Schattige pony!
Lijkt me een goede kliniek!

Paardencopy
Berichten: 42
Geregistreerd: 11-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 20:02

Is het ook!

Paarden zijn mijn Liefde en mijn Leven!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:06

Dit is zeker niet fijn om mee te maken! Je hebt een heel duidelijk en aangrijpend verhaal geschreven!
(en zonder veel foutjes of msn-taal!) heel goed, daar mogen veel mensen een voorbeeld aannemen.

Die eerste foto vind ik een "mooie" foto. Niet dat ik hem leuk vind maar het zegt zoveel.
Gelukkig is je pony nu weer opgeknapt!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:09

Ik heb ook mijn paardje 3 weken in de kliniek gehad. Niet in Utrecht maar in lienden. Inderdaad geen lueke sfeer, maar wel het vertrouwen dat ze alles aan mijn paardje deden wat ze konden en het is ook weer allemaal goed gekomen. Maar ik ben ook 3 weken verdrietig geweest hoor. Ging elke dag als ik kon met mijn fietsje in de trein naar kesteren en fietste dan naar Lienden. Ze kenden me allemaal( dachten ws wat een zeik mens, maar kon me niet schelen haha. )
maar leuk is het niet En inderdaad al die andere zielige paarden die er nog veel slechter aan toe waren.. en sommigen die het zelfs niet redden,... best ingrijpend inderdaad.

fijn dat je paardje weer toppi is. Geniet maar van hem

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:32

Pas maar op, je mag daar helemaal niet fotograveren of filmen zonder toestemming.
Ik had ook mijn camera mee omdat ik de arts een film wilde laten zien van mijn paard een paar dagen eerder, kreeg ik meteen een waarschuwing dat ik niks mocht filmen ofzo daar, was ik ook helemaal niet van plan maar ja.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:00

Zo dat is schrikken zeg gelukkig is het weer goed gekomen. Nu weer aansterken he.
Mijn laatste paard heeft er ook een aantel weken gestaan. Toen bleek dat ze haar toch niet meer konden helpen hadden ze haar in een klein weiland/uitloopje gezet. Ook was ik wel blij dat ik buiten bezoektijden mocht komen. Baal er nog steeds van dat ik niet vaak kon komen omdat mijn ouders mij niet iedere dag konden brengen

He toppie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charat, Cowgirl83, criollo_yess, femkepien, jokesonyou, lizy29, Lynnepinny, rover_, Sas75, xRaisin, xxPaige en 91 bezoekers