Paardenkliniek Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Paardenkliniek Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 22:26

Hallo,

op PP heb ik een verhaaltje getypt, en mijn pony moet dus naar Utrecht. Nou zou ik graag wat informatie, en/of ervaringen met Utrecht willen te weten komen. Wie kan mij wat vertellen?

'The readiness is all'


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:45

Ik ben er vaker geweest dan mij lief was! Een aantal keren met mijn NRPS-er die problemen met zijn linkervoorbeen had. Hij is helemaal binnenstebuiten gekeerd en toen het echt duidelijk werd dat hij nooit meer goed zou gaan lopen, is me dat ook eerlijk en duidelijk verteld. Niet alleen ik had er moeite mee maar ook de arts (Wim Back) had zoiets van 'oliebol, dit heeft hij niet verdiend'. Zijn betrokkenheid was groot en gemeend.
Ik ben er prima tevreden over. Je krijgt royaal de tijd van alle artsen en ze doen echt hun best om je goed te informeren, mee laten denken en uitleg te geven.

Daarna heb ik mijn ezels daar laten castreren en zijn ze nogmaals teruggeweest omdat 1 van de ezels problemen had met zijn kootgewricht.
Mijn ezel heeft in de tijd dat hij er stond met zijn pijnlijke kootgewricht verschillende studenten een rotschop gegeven. Ik vond dat heel genant, de artsen hadden zo iets van: kan jij niets aan doen, wij moeten ook met moeilijke dieren kunnen omgaan.
De ezel is echt helemaal onderzocht, ze konden niet vinden wat hij mankeerde en overlegden steeds wanneer er een nieuw onderzoek gedaan moest worden. Want 'het kost geld en we willen je niet op kosten jagen'. Ik vond dat heel netjes van ze.
Dus wat mij betreft: als er iets is met mijn dieren, ga ik naar Utrecht!
Laatst bijgewerkt door Jasper op 27-02-04 22:49, in het totaal 3 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:46

Ik zit ook bij utrecht. Heb geen klachten, zijn super daar, komen ook snel als je ze nodig hebt!! Tot nu toe nog super..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:46

Ik heb geen 'oliebol' getypt! Er stond 'sh*t'

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:04

Mijn eerste pony is er ingeslapen. Ik heb er dus nogal slechte ervaringen mee hoewel ze erg hun best voor je doen. Ik vond wel dat ik heel erg weinig te beslissen had als eigenaar van de pony (ik mocht hem bijvoorbeeld niet nog even mee naar buiten nemen de zon in en het gras op voordat ie werd ingeslapen). Bovendien waren we wel meteen 475 euro kwijt aan een nachtje in de kliniek met een paar onderzoeken aan een diagnose die eigenlijk al thuis gesteld was ,maar ja, je wil het ook niet op je geweten hebben dat ie nog had kunnen leven

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:25

Ik ben er helaas ook al meer geweest dan me lief is, maar ik ben er wel zeer goed over te spreken Goede, deskundige verzorging van de paarden, veel toezicht en fijne artsen. Ze nemen inderdaad vaak goed te tijd voor jou en je paard en geven duidelijk antwoord op je vragen. Ik ben er echt tevreden over OK dan!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:19

Ik ben er vier keer geweest met verschillende paarden.
Je wordt er snel geholpen, studenten zijn erg aardig en luisteren goed naar je verhaal.
Wat ik jammer vind is dat we eigenlijk meer contact hadden met de studenten dan met de behandelend arts zelf.
Al met al zijn 3 van de 4 keren dat we er geweest zijn goed bevallen en hebben ze onze paarden weer helemaal op de been gekregen, een was er erg hoefbevangen en had een paar jaar eerder ook een bronchscopie gehad omdat ze hoesste en daar waren we net op tijd bij, en de andere ging voor artrose en ook dat heeft goed uitgepakt.
Maar...in oktober 2003 ben ik er met mijn hengst geweest, die ervaring was niet zo fijn.
Hij werd ongeneesbaar verklaard, ik heb zijn behandelend arts nooit gesproken, altijd was hij bezig of niet aanwezig, terwijl we er tien dagen elke dag kwamen.
Ik heb met 2 verschillende artsen gesproken, en 1 daarvan vond ik erg bot en hard, hij boorde alles wat ik vroeg of voorstelde in de grond en het zag er hopeloos uit, meneer was volgens mij nog verbaasd ook dat ik mijn paard nog mee naar huis nam.
Eenmaal thuis ben ik gaan bellen en mailen en toen bleek dat er wel artsen zijn die de operatie willen uitvoeren.
Uiteindelijk heb ik iemand gevonden die mijn paard nu behandeld, een ex-dierenarts, en mijn paard is op dit moment super goed, ik had dit niet durven dromen.
Maar volgens de arts in Utrecht kan hij zomaar ineens neervallen binnen nu en uiterlijk 3,5 jaar, dus laat ik niet te hard juigen.

Deze laatste ervaring blijft mij helaas het meeste bij.
Maar het zijn en blijven mensen en ook die maken fouten.
Ik zou niet zeggen ga er niet heen, want over het algemeen zijn ze goed in hun werk, en je paard staat er daar netjes bij als hij moet blijven en wordt goed in de gaten gehouden!
Maar als de diagnose slecht is, en je hebt nog tijd om een second opinion te halen, zou ik dat absoluut doen!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:21

Met de ervaringen die ik daar heb is dat ze daar wel vrij vlot tot de conclusie komen een paard in te laten slapen, wat tot 2 keer toe onnodig bleek te zijn omdat ik (gelukkig) te koppig was. Ik ga daar dus nooit meer met een paard naar toe.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:32

Ook ik ben zeer te spreken over Utrecht.
Kim heeft daar een koliekoperatie gehad.Zij en ik werden super begeleid zowel voor als na de oparatie.
Toen ze 3 maanden later weer koliek kreeg en we weer terug kwamen,werd ze op de gang opgewacht en meteen werd daar bloed geprikt,om geen tijd te verliezen.Gelukkig viel het mee.
Als Kim nog eens wat krijgt,ga ik zeker weer daar heen.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 08:38

Ook ik ben zeer tevreden over Utrecht!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 09:35

Ik heb ook goede ervaringen met Utrecht. Ben er ondertussen met 4 paarden geweest en drie ervan zijn goed geholpen. Vooral de afdeling Voortplanting heeft wonderen verricht OK dan! . Met alle behandelend artsen heb ik tot nu toe goed contact gehad en ik ben altijd netjes behandeld. Met een van mijn merries ben ik voor een second opinion naar Utrecht gegaan, maar ik had er spijt van dat ik niet eerder bij ze gekomen ben. De merrie was niet meer te genezen en dat had het dier flink wat pijn kunnen besparen.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:04

wat de behandeling betreft heb ik er niet echt iets op aan te merken, maar ze vinden het niet echt leuk als je elke dag voor hun neus staat.
ik heb een ijslander en die is het niet gewend om in een box te staan, dus ging ik elke dag langs om met hem naar buiten te gaan.
daar heb ik geen vrienden mee gemaakt, zeker niet toen de ene arts voor het weekend had gezegd dat er na het weekend wel een landje zou zijn waar ik hem op mocht zetten, en na het weekend een andere arts zei dat dat geen sprake van kon zijn....
ik wilde hem er zelf opzetten en afhalen, ook bijblijven, dus ze hadden er geen werk aan.
die tweede arts heeft mij uiteindelijk op donderdag te kennen gegeven dat hij wel naar huis kon, terwijl hij op maandag geopereerd was en 10 dagen zou moeten blijven...
ik voelde me echt weggestuurd, en onmachtig, ook omdat ik het gevoel had dat dat mijn schuld was, en het hele zeur verhaal van mij alleen maar was omdat ik het beste voor mijn paard wil, en ik dus het tegenovergestelde bereikt had.
ik liep daar te huilen, en ik ben 36, geen 13, dus wat dat betreft ben ik niet zo blij geweest, maar toch zou ik terug gaan, en hopen dat ik niets meer met deze dame te maken zal krijgen, en zo ja, dan toch maar weggaan ofzoiets...
maar ik denk dat je dat overal kunt hebben, dat je tegen iemand aanloopt die op het moment dat ze je aankijken gelijk iets hebben van 'jou moet ik niet', ik heb dat weleens vaker met vrouwen, volgens mij is dat jalouzie.
ik denk dat wat utrecht betreft het het beste is als je ver weg woont en je paard afleverd en weer op komt halen als hij weer goed is.
dat vinden ze het fijnst.
maar ik ben nou eenmaal zo'n bezorgde moeder die het niet los kan laten, ik hoefde ook 'maar' een half uur te rijden, dus stond ik elke dag voor hun neus te springen...

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:05

Wij zijn met beide paarden een keer naar Utrecht geweest, met die ene meer dan we hadden gewild helaas . Ik ben heel tevreden over de kliniek en de artsen. Geen onnodige wachttijden en ze nemen heel uitgebreid de tijd voor je. Ook doen zeer alles aan om erachter te komen wat het probleem precies is. Bij Givar zijn ze toen ruim 8 uur bezig geweest. Aan het eind van de dag bleek dat hij enkel aangepast beslag moest hebben, maar toen zijn er wel een aantal dingen waar ik bang voor was, uitgesloten. Al met al kies ik liever voor de kliniek in Utrecht dan voor het meervoudig laten komen van mijn eigen dierenarts. Niet dat daar van alles aan mankeert, maar die heeft veel spullen niet voor de hand en moet dus vaak meerdere keren terugkomen.
Nee, geef mij maar Utrecht!

...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:43

Ik ben ook zo'n bezorgde moeder en ging ook elke dag naar Kim toe.Zelfs op zondag,omdat Kim duidelijk heimwee naar mij had.Ze hebben er niets van gezegd en zeiden zelf kom zondag ook maar,dat is beter voor haar.Ik was dan wel zo goed als alleen,maar ik vond het erg fijn dat ik toch mocht komen.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:32

Toen Tequila er stond ging ik er 2 keer per dag naartoe Bloos , maar ik woon dan ook vrij dichtbij, met de fiets is het 20 minuutjes. Gewoon even lekker knuffelen, naar buiten mocht ze niet want ze stond in de isolatie.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:59

Helaas ben ik ook een paar keer vaste klant van Utrecht geweest.
Ik ben daar erg goed geholpen en mijn paard is zeer goed behandeld.
Ze belde me bijna iedere dag op hoe het ging en wat ze die dag gingen doen.
Ik ben ook zeer te spreken over de artsen daarzo.
Beide keren heb ik een behandelde arts gekregen en geen student.
Ik ben dus zeer te spreken over de kliniek.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:06

Heb er gelukkig nog nooit heen gehoeven....
Maar van de verhalen die ik heb gehoord, ben ik er wel over te spreken

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:38

Bravura schreef:
Met de ervaringen die ik daar heb is dat ze daar wel vrij vlot tot de conclusie komen een paard in te laten slapen, wat tot 2 keer toe onnodig bleek te zijn omdat ik (gelukkig) te koppig was. Ik ga daar dus nooit meer met een paard naar toe.


En ik heb nou juist weer precies het omgekeerde meegemaakt.

There is no reality, only perception.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:02

Ik ben ook zeer tevreden met Utrecht, als ik alles neerzet hier mag ik een hele waslijst maken, en daar heb ik geen zin in Tong uitsteken

Vorig wel iets minder, omdat ze dachten dat ons veulen niks had wat dus wel zo was, gelukkig weer goed gekomen Lachen

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:35

ik ben helemaal niet te spreken over Utrecht, mijn eigen paarden zou ik daar nooit naar toe brengen, dit komt door 3 slechte ervaringen.

1. op de manege waar ik werkte hadden ze op een gegeven moment hooi dan een te hoog gehalte aan B Lolitrem bevatte, paarden kregen verlammingsverschijnselen(GEEN koorts of neusuitvloeiiing!!!!), Utrecht ingeschakeld, ze kwamen met een heel team, hebben de stal in quarantaine gezet, er is een maand lang geen paard van de stal af mogen gaan.....alleen stonden daar paarden van mensen die op vakantie waren, en die TOCH hun paarden weghaalden... en die paarden knapten op! (ze kregen geen besmet hooi meer !) daarom begonnen wij (stalpersoneel) te twijfelen + het feit dat de paarden geen koorts hadden, alleen verlammingsverschijnselen (en niet konden urineren etc.) De paarden werden "behandeld" met ontstekingsremmers en vitaminespuiten. Wij hebben onze twijfels ook geuit aan utrecht, maar die werden bijna agressief bij de gedachte dat het GEEN rhino zou zijn. Uiteindelijk hebben wij (stalpersoneel) op eigen houtje een belgische DA ingeschakeld (Parmentier) die het gelijk door had !! terwijl we nog bezig waren (omdat management daar op stond) het bix, water grond, etc te testen op legionella, botulisme en dat soort dingen, knapte de overgebleven paarden op (uiteindelijk 15 paarden ONNODIG in moeten laten slapen).

2. Paard aan koliek geopereerd (manegepaard, trouwens voor punt 1.!) Ik ben daar een aantal keren bij geweest, aangezien ik de enige was die ooit op dat paard gereden had (4 jaar net door mij ingereden) paard was verschrikkelijk schuw, daar werd in de omgang (3x perdag 8 studenten erbij) geen rekening mee gehouden.

3. paard van een goede vriendin van mij, met onduidelijke klachten, werd na 1 week gewoon "opgegeven" en terug naar huis gestuurd, zo van " zie maar hoe lang hij het redt" 2 dagen later was hij dood. Terwijl mijn vriendin hem juist daar naartoe had gebracht om ALLES te onderzoeken. Ze nemen 1 week de tijd (want op het moment van opname wilde ze hem heel graag hebben als studie-object Boos! ) en dan wordt ze naar huis gestuurd, kom je paard maar halen want wij kunnen er niets mee!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:24

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt... Wat de een als positief ervaart, vindt de ander minder prettig...

Helaas heb ik vorig jaar oktober mijn paard drie weken in Utrecht gehad wegens een grote verwonding aan haar borst. Toen we aankwamen, stond het gehele team al klaar om ons op te vangen. Na de operatie (staand uitgevoerd), kreeg ik uitleg van de professor over het verloop van de genezing, de prognose en legde iemand anders mij de gang van zaken daar uit en vroeg naar bijzonderheden over mijn paard. De weken daarna zijn we iedere dag naar haar toegegaan en werden we door iedereen even vriendelijk behandeld. Alles wat ik vroeg of had aan wenzen ten aanzien van mijn paard was mogelijk mits in het belang van de genezing. Na twee weken moest de wond vier keer per dag worden gespoeld en lieten de verzorgers dat na twee dagen (uit zichzelf!) over aan ons: ´ja, we hadden in de gaten dat u het fijn vond iets extra´s voor haar te kunnen doen, dus u mag de wond zelf spoelen!´ OK dan!
Wat ze niet prettig vinden daar: op bezoek komen buiten de bezoektijden en bij ander paarden kijken dan je eigen paard (kortom: je niet aan de regels houden).

Minpuntjes: het revalidatieprogramma dat we meekregen (te algemeen en in mijn ogen niet goed doordacht, de openlijke twijfel ten aanzien van fysiotherapie en homeopathische ondersteuning van het genezingsproces.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:33

Ik heb hele goede ervaringen met Utrecht. Mijn paard is geopereerd aan een wond aan haar been waarbij de peesschede beschadigd was en heeft daar drie weken gestaan. Ze werd er goed verzorgd, kon aan de artsen altijd alles vragen wat ik wilde weten en toen ik met pinksteren een keer op de verkeerde rijd kwam om te bezoeken mocht ik zo naar binnen (''Wij sturen niet zomaar iemand weer weg"). Ook na een paar maanden werd er nog aandacht geschonken aan hoe ze genezen was.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:36

abby schreef:
Wat ze niet prettig vinden daar: op bezoek komen buiten de bezoektijden (kortom: je niet aan de regels houden).


Wij konden nooit op die bezoektijden, maar mochten altijd langskomen Lachen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:53

Over elke kliniek/arts zijn zowel goede als slechte verhalen te horen....waar de ene bij zweert wil de ander nog niet met een dood paard heen Knipoog

Bezoektijden zijn niet zo'n heel probleem hoor, als je je netjes gedraagt en de overlast beperkt.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:08

Mijn paard is er geweest om gecastreerd te worden. Hij was klophengst. Ik heb zelf de operatie gezien. Ze hebben het ook opgenomen en de video heb ik thuis. Ik vond de mensen erg aardig en ze legde ook alles netjes uit. De paarden mogen daar niet met een deken op staan. Maar na de operatie hebben we toch kunnen regelen dat hij een wollen deken op kreeg voor de nacht.
Ik vond er wel een zielig sfeertje hangen.

[O]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Josien_, laetitia98, Marjelle1992, OmgiliBot, Piekosjj en 127 bezoekers