Buitenba(d)k, wie rijdt daarin???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 23:50

Wij hebben nog steeds geen plassen in onze buitenbak. In de grote paddock lag wel wat water. Het was een uurtje droog en de paddock was ook droog. De kleine paddock was helemaal droog.

Er is heel veel water gevallen. Ik vraag me af waarom er zoveel op een goede bodem wordt bezuinigd door maneges/pensionstallen?? Verward
Een goede loonwerker en drainage doet wonderen. *LOL*

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:52

ja dat snap ik ook nie
als je een buitenbak aanlegt of hebt doe het dan gelijk gode dan heb je er ook wat aan

achja ik heb helemaal geen buitenbak Verdrietig

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:53

Onze buitenbak is normaal nog wel goed in te rijden, alleen op het moment is het een waterballet. onze tractorman is nl. ziek dus zowel de bak als de baan worden niet gesleept Boos!
Maar als je een buitenbak goed bijhoudt is er inderdaad prima te rijden in deze natte tijden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:07

wij hebben een zwembad met 3 meter vrij bij de hoefslag. Ik longeer op het maisland en ik rijd in het bos. Alletwee 3 x nix maar ik meot wat..

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:20

Wij hebben ook gedraineerde buitenbakken. Maar met dit weer rijd ik toch liever binnen in de 20x60! Pling

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:22

Wij hebben ook een zwembadje....gelukkig hoef ik daar voorlopig niet in te rijden hehe }>

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:32

Onze bak is super om te rijden en drie van de vier paddocks zijn super om in los te laten. De vierde was vandaag wat nattig, maar even losgewerkt met de tractor en nu is die ook weer droog. Ik ben zo blij met deze pensionstalling, volgens mij kan ik de hele winter met Marlou met droge voeten door het leven gaan Lachen . Hoe het wordt als het ijzelt of vriest dat zien we dan wel weer, maar nu zijn de wind en harde regen mijn enige spelbreker. Als het stormt ziet Marlou vanalles en dan heb ik erg veel moeite haar aandacht bij mij te houden, maar dat zal ook nog wel goed komen...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:35

kan je op een vlak, Droog maisveld (natuurlijk helemaal leeg...!) eigenlijk rijden?
Want de bak is een bad!
Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:44

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 01:23

In het water/veengebied rond Zaandam is ook een buitenbak aangelegd door onze loonwerker. De drainage ligt om de 80 cm. Er is een geul omheen gegraven om het water op te vangen dat uit de bak komt. Dat water gaat de sloot weer in. Deze bak is droog.
De investering valt mee, het ligt er aan door wie je het laat doen. Onze 20 x 40 bak koste 4 jaar geleden alles bijelkaar, uitgraven, zand, drainage, omheining, houtchips en arbeidsloon, 17000 piek. De bak is aangelegd door loonwerker hier uit het dorp. Dus die kosten vallen errug mee als je bedenkt dat onze bak al 4 jaar echt TOP is.

Wij wonen midden in een polder met heel veel sloten en met zware klei grond!!

_________________
Hoe minder je op Bokt zet, hoe veiliger je bent!! Dus zet niet te veel neer, alles kan tegen je gebruikt worden. Maar eerlijkheid duurt het langst!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-12-02 00:26 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 01:32

Bij ons op de manege hebben ze sinds een week of 3 ook een gedraineerde buitenbak. Jippie! Ik ben er heel blij mee want dat betekent dat ik niet meer hoef te wachten tot de binnenbak eindelijk eenseventjes vrij is,nee ik kan nu altijd rijden (mits mijn paard niet kreupel is natturlijk)
Op mijn oude manege (in de polder) hadden ze ook zo'n bak: ideaal!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 02:59

onze bak kan de hoeveel heid regen ook niet in 1x weg werken. Vandaar dat ie donderdag op de volte bij C dus ook compleet blank stond.
Wij hebben puur alleen zand in de bak, wordt dus niet glad.
Als het zo nat is wordt ie voor hon wel wat zwaar, omdat ze vast zuigt.
Verder rijden we nu wel gewoon, er staan allemaal kleine plasjes in de hoef afdrukken zeg maar, en that's it.
Als het een paar uur droog is, is de bak trouwens ook weer droog. Heb dus weinig tot geen klagen

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:44

Afgezien van een paar kleine plassen is de bak bij Shadow prima te rijden, op de manege grrr daar praat ik maar niet meer over Boos! Frusty

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:46

wij hebben ook een buitenbak, en das nu een zwembad hij is wel gedraineerd maar daar is weinig van te merken. Straks als het gaat vriezen word het een ijsbaan *LOL* *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:58

Ik rijd liever in een natte buitenbak dan in een buitenbak met allemaal ongelijke stukken en gaten erin ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:18

Een bak die nat is is geen probleem, zolang de bodem niet zuigt kun je er best in rijden. Je paard krijgt wel natte voeten, maar dat is dan ook het enige.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:20

De buitenbak houdt zich hier nog steeds erg goed, geen plassen en mooi gelijk. Het zand is wel nat maar je loopt niet te soppen Lachen
In de paddock ligt alleen voorin, waar sommige paarden de neiging hebben heen en weer te lopen, een plas water. Maar ook die zakt snel weg zodra het weer eens droog is.
Het natst is eigenlijk het pad naar de bak toe Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:31

wij hebben meestal ook een redlijk goede bak. als t regent is er een hoek nat maar de bak is groot genoeg om er geen last van te hebben. hij is alleen nu onbegaanbaar ze hebben de bak nog nooit zo nat gehad, hoorde van iemand anders al dat de eb en vloed bak van hun buren ook vol stond en er geen beginnen aan was. ach als t weer een dagje droog is is onze bak ook zo weer begaanbaar. achja t pad naar de bak toe is dit jaar eindelijk een keer droog kom ik tenminste met droge voeten aan.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 11:52

Onze bak is over het algemeen goed!onze losgooibakjes zijn meestal vrij nat maar de rijbak is perfect!!!!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:23

wij hebbenook alleen een buitenbak hij is geloof ikook gedraineerd..geloof ik? ik weet het eigenlijk wel bijna zeker..
de laatste 2 dagen was de bak wel nat maar niet dat je er niet in kon rijden de bak was dus nog steeds te rijden Lachen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:25

wij hebben een achterberg bodem buiten

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:31

Het buitenbad.. ja dat ken ik maar al te goed Haha! tja je moet toch voldoende blijven rijden ookal vielen de spetters je om de oren Frusty
Op zich hebben we wel een redelijke bodem, maar de bak is niet gedraineerd en loopt niet schuin af naar de zijkanten..gevolg: zwembadje in het midden, ik heb m'n eigen oefensloot.. *LOL*
Bovendien sleept de eigenaar niet iedere dag de hoefslag, dus vaak hebben we ook nog een grachtje *LOL*
Een paar jaar geleden wou de pension eigennaar er een binnenbak neerzetten, iedereen was helemaal blij, maarja toen bleek dat het hem toch teveel geld zou gaan kosten.. Huilen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:28

vroeger was de buitenbak best slecht af en toe, niet dat het echt een bad was maar in het midden lagen wel eens wat plassen. Sinds vorig jaar is hij heel erg goed, ze hebben er van alles aan verandert en een nieuwe bodem, hij is nog geen 1 keer te nat geweest! echt super