jaloezie probleem op stal!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 00:20

Zoals misschien wel enkele het weten..... ik heb sinds een paar maanden een verzorgpaard die net aan het genezen is van een blessure! Vorig jaar benik op deze stal terecht gekomen via via.... maar toen ben ik begonnen met 3 paarden van de staleigenaar (2 van 4 en 1 van 5 jaar), ik heb die paarden vrijwel iedere dag gelongeerd en ''getut'' (ze werden gereden door mijn instruktrice), toen in mei kreeg ik een verzorgpaard op diezelfde stal, het is eigenlijk een beetje afgezwakt van de 3 paarden... mijninstruktrice moest ze ook minder gaan rijden van de eigenaar..... toen tegen de zomervakantie kwam er een andere meid, zij reed jonge paarden in bij een andere fokstal. Zij is toen deze 3 paarden gaan doen! Zij heeft ze zo gereden dat ze lichtelijk (lees: zwaar) verpest en hard zijn geworden! Nu is zij er mee gestopt (waarom zegt ze niet) en nu zag ik gisteren 2 meisjes van 14/15 jaar die nu met het meest bange schrikachtige beestje bezig waren met rijden,z e waren er al vanaf gekacheld, beestje over de zeik heen!!! Maar goed, toen vroeg die meid waarom ga je hem niet rijden??? Tja... ik heb tenslotte mijn huidige verzorgpaard al (waar ik ontzettend veel kan leren maar waar ik gewoon heel moe van wordt omdat het zo zwaar en moeilijk is !). Ik vind mezefl niet de juist e ruiter om die jonge paarden te gaan berijden (zij ook nier -> onrustige zit, handen, voeten naar voren steken! enz.).... maar het begint wel te kriebelen! Ik ben jaloers...op die meiden omdat zij die paarden rijden terwijl ik er gek op ben en ik er een vertrouwensband meehad!!!

Nu is mijn vraag... wat zouden jullie doen.... toch weer die jonge paarden gaan doen of zal ik het toch bij mijn huidige verzorgpaard houden???

Alsjeblieft... ik zit hier echt mee!!! adviezen, tips alles is welkom, ik ben namelijk ook van plan om het met mijn instruktrice te gaan overleggen kijken wat vind!!! HELPPP!!!

....


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:23

ik zou er eens met de eigenaar over gaan praten en met je instructrice!
En misschien kun je afspreken dat je het samen met iemand doet...
Succes ermee

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:25

Tsja, das lastig. Je geeft zelf al aan dat je ook niet denkt de juiste persoon te zijn voor die paarden. Ik zou proberen om ze inderdaad samen met hulp van iemand met ervaring en als dat niet kan zou ik toch het evrzorgpaard wat je nu hebt blijven doen, ik neem aan dat je daar ook een band mee hebt?? Of probeer zelf iemand te vinden voor die andere paarden. misschien dat jaloezie nl. niet de juiste omschrijving is, maar dat je je meer ergert omdat die meiden die die paarden nu doen ze nog meer verpesten.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 00:33

Met mijn verzorgpaard hebi k nog niet echt een band.... ik heb er weinig tijd voor gehad en sinds woensdag heb ik mijn eerste les gehad wat erg tegenviel ik ben ook achteruit gegaan.... dit paard is zo moelijk en zo lang, hij valt uitelkaar is stijf, en hangt! je moet de juist knop weten.... mijn instruktrice zei wel als je dit paard kan rijden kan je inprincipe ieder paard rijden!

maar die herinneringen van vorig jaar komen weer boven borrelen met die 3 knollies! Verdrietig

....


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:44

Worden die paarden er slechter van als jij ze rijd? Word jij er slechter van als jij ze rijd? Heb je genoeg tijd? Dan zou ik het erbij doen. Een nieuw paard is altijd wennen. Heb je te weinig tijd? Dan doen wat je het leukste lijkt...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 00:49

Kijk het zijn natuurlijk jonge paarden van zeer goeie afkomst.... de meisjes die er nu mee aan de gang zijn rijden ze er niet beter op! ik misschien iets! maar ik kan er dnek ik wel mee lessen! ik vind het ontzetten moelijk, ik wil die paarden van die meiden niet afpakken!

Ik vind het moeilijk om jonge paarden te rijden, omdat ik er weinig ervaring in heb, maar ik wil alles leren dus... oh waarom is het nou zo moeilijk!!!

....

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:46

Denk dat goed overleg belangrijk is voor een jong paard dat ingereden moet woren is het belangrijk dat er 1 iemand is die ermee bezig is zodat het duidelijk is wat er van hem verwacht wordt.

Als je het wel met meerdere mensen doet moet je wel dezelfde manier van rijden hebben, dit is erg moeilijk en niet aan te raden.

Ik zou die drie paarden een beetje loslaten en lekker verder gaan met je nieuwe verzorgpaard.

Gewoon doen wat je zelf leuk vind en goed lijkt!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 19:09

ja ik ga het woensdag wel overleggen met mijn instuktrice en het verhaal doen! het zijn mega gave paarden maar wel paarden met een handleiding waar je ongelovelijk van leert! Maar aan de andere kant ik moet ook nog zoveel leren dat ik het nu ook niet weet!

Het kanook zo zijn dat ik mij nu beginner voel omdat mijn verzorgpaard, waar ik slechts 1 keer op gelest heb en 2x op heb gereden niet de makkelijkste is, niet gemeen maar zoek het knopje!!! Want ik dacht dus dat ik wel redelijk leuk kon rijden, ong. l/m niveau! maar dat valde vies tegen! maar dat kan ook aan het paard liggen omdat ik dat ontzetten meoilijk vind en niet echt het leuke paard vind! maar alsnog alles is welkom!!! ook voor degene die iets dergelijks hebben meegemaakt!!! heeeeeellllllp!!!!! Boos!

....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Charaz en 75 bezoekers