Vraagprijs in verhouding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 22:51

Ik had gisteren een vrouw gemaild die een zwartbonte jaarling merrie te koop heeft. Afstamming Shadow x Komeet (Samber) Ze heeft geen papieren. Ze is ruim aan de maat en heeft mooie gangen (volgens de huidige eigenaresse!) Ze vraagt fl. 3500, maar ze heeft dus geen papieren. Ik wou even weten of jullie dit in verhouding vinden. Oh ja, der moeder is 1.68m.
Als het lukt, hier de foto, anders moet je effe mailen!

Afbeelding

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:55

Tja, bont is duur.... Beláchelijk duur! Als ie niet bont was geweest, ging er minstens de helft van af.

Ik heb zelfs eens een bonte 5 jarige meegemaakt, ruin, alleen ingereden, maar verder niets en zonder papieren. Vraagprijs? Schrik niet: F 8000,= gulden (ja! 3 nullen!!!).


Ik zelf vind bont echt afschuwelijk, en zou er niet eens één in m'n stal willen hebben als ik er geld op toe zou krijgen. Maar ja, dat is persoonlijk....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:20

ik vind bont ook niet altijd mooi, als het weinig wit is kan het nog wel! Maareh, daar ging het nietover...
Ik vind het duur hoor, voor een jaarling! Daar kun je een ingereden pony voor kopen! Maargoed, veel mensen vragen fantasie prijsen hoor, als je dan kotm kijken en je zegt zo van: Ja maar... dan zakken ze erg hoor!~
We waren ook kijkeen bij een pony vraagprijs F8000 (in de advertentie stond f3000 was dus typefoutje.. }> ) dus wij kijken ja vraagprijs is F8000.... uiteindelijk F4000! Maareh, ik vond het niks... dus lekker laten staan!
HIHI...

Misschien kun je gaan kijkne ne FF babbelen over de prijs...
Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:24

ik vind het te veel geld!
En bont is niet duurder als een ander kleurtje hoor,
kijk maar eens rond op bijv. marktplaats.

Moet je eens eventjes gaan optellen wat je aan opfok kwijt ben,
kan je net zo goed gelijk een goede 3 jarige kopen!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:26

ik vind hem ook te duur
ben het geheel met sjuimpje eens

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:47

hoi
ik vind het wel een mooi paardje maar de prijs vind ik ook wel veel.
mijn vriendin heeft een ook een bonte merry zonder papieren van 6 jaar gekocht met alle spullen en ingereden voor f3500

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 03:27

Citaat:

Moet je eens eventjes gaan optellen wat je aan opfok kwijt ben,



Deze opmerking is waar, maar evengoed ook raar! ( mijn mening). Opfokken kost veel geld. Maar als dit vele geld dan tot uitdrukking komt in de uiteindelijke prijs, zijn het opeens de (op)fokkers die teveel geld vragen !

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:41

erg duur , maar je zegt dat de afstamming bekend is, dan zitten erg normaliter toch ook papieren bij????

Wel een erg mooi paardje hoor Party!!

Zou nog maar even goed informeren over agstamming enzo, of dit wel klopt, als dit zo is kan ze de prijs wel waard zijn hoor (met goede afstamming die zeker is, dus met papieren)

Veel succes!!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 16:21

Ik zal de situatie even uitleggen. De beide ouders zijn bekend en de moeder heeft wel papieren.
Dit is ze: (de moeder dan)

Afbeelding

Waarschijnlijk heeft de vader geen papieren en heeft daardoor het veulen ook geen papieren? Verward
Eigenlijk doet het er voor mij niet toe of ze papieren heeft of niet maar ik vind wel dat de prijs een beetje naar kwaliteit moet zijn!! Ik vind ze heel mooi, zeker met die maanoogjes die ze heeft. Tja, en bont is natuurlijk een kwestie van smaak maar daar gaat het nu niet over...
Maja, misschien best eerst even wezen kijken en dan onderhandelen over de prijs!! Haha!

Oh ja, aan de opfok hangen geen kosten vast voor mij, de boer hier in de buurt heeft enkele hectaren weiland waar zijn eigen veulens opgroeien en waar er nog wel eentje bijkan! Party!!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 16:25

Als er geïnteresseerden zijn, de moeder is trouwens ook te koop! *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:02

Citaat:
Op 2001-12-02 02:27, schreef lageveld:
Citaat:

Moet je eens eventjes gaan optellen wat je aan opfok kwijt ben,



Deze opmerking is waar, maar evengoed ook raar! ( mijn mening). Opfokken kost veel geld. Maar als dit vele geld dan tot uitdrukking komt in de uiteindelijke prijs, zijn het opeens de (op)fokkers die teveel geld vragen !


Helaas is het nog altijd zo dat een particulier vele malen meer geld kwijt is aan de opfok dan een broodfokker...
Met 150 gulden begint het tegenwoordig en dat is dan nog maar voor een entertje, voor een twenter ben je vaak al 200 kwijt.
En dan kijk ik nog niet eens naar de risico's die bij de opfok komen kijken.

Als je nu kijkt wat voor aantal 2,5 en 3,5 jarigen wordt aangeboden en in wat voor prijsklasse die vallen zou ik liever wat meer geld uitgeven voor zo'n paard in de wetenschap dat je (al snel) kunt rijden en uiteindelijk minder geld kwijt ben.
Ook weet je bij de aankoop van een 3 jarige beter wat voor vlees je in de kuip hebt, het beoordelen van een enter is veel moeilijker.

Hopelijk begrijp je mijn standpunt nu wat beter.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:05

deze is wel heel erg mooi ook.
Ik vind het niet duur,ik betaalde voor goof 4500,00
en daar was geen land mee te bezeilen.
Die had ook mooie gangen.
Je kan het zo duur maken als jezelf wil.
Je kan ook een ander paard voor goedkoper nemen.
Het is net wat jij er voor wil uitgeven.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:00

ik vind het een onwijs leuk paardje, maar inderdaad wel wat duur...
tis net wat jij ervoor over hebt, mijne heb ik als 7 jarige gekocht en betaalde er 2700 voor met papier

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:10

Ik geloof dat ik de enige ben die het niet zo duur vind.
3500,- voor een SAMBER-bloedlijn voerende bonte?
En het is een paardemaat en een merrie en geen veulen meer.....Vind het niet duur.
Zou natuurlijk wel proberen er iets vanaf ta krijgen, maar vind kwaliteit / prijs wel in verhouding staan.
DNA test en je krijgt een half NRPS papier erbij (moeders afstamming)


Groetjes Anke

ps veel succes, hou zelf absoluut niet van maanogen!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:02

Ik vind het een heel mooi paardje en hij heeft mooie aftekeningen.
Maar hij heeft wel een maanoog en dat is dan wel weer wat minder.
Het paardje is nu 1 jaar oud en voor dat je erop kan rijden ben je veel geld kwijt!!
Voor F.3500,- zijn er ook volwassene bonte paarden te koop die al ingereden zijn en al!!
Ik zou proberen om het veulen voor F.2000,- te krijgen.
En als je echt bont zoekt kijk eens op http://www.marktplaats.nl daar staan vaak de prijs en een foto bij.
Veel succes.
P.S:wat vragen ze voor de moeder??
Groetjes:Corina

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 01:50

Klinkt misschien gek maar geef mij die moeder maar! *LOL* Schijnheilig Lips are sealed