Obi-wan @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Obi-wan @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 13:56

heej,
hier weer foto's van Obi-wan. Ik heb de raad van Kleintje op proberen te volgen en haar een stuk actiever proberen te rijden.... niet helemaal gelukt Tong uitsteken maar ze liep wel lekker.
de kwaliteit is bagger maar ik heb de foto's een stuk moeten verhelderen, vandaar. Commentaar (opbouwend Knipoog ) is welkom.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja, men moeder heeft ze weer gemaakt. Ze heeft het boekje van de digi door gelezen en vindt het nu geweldig OK dan!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:59

Ze zijn een beetje licht (komt waarschijnlijk door de sneeuw). Staat er geen speciale instelling voor sneeuwlandschappen op de digi?

Je suis Charlie.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:00

hoe oud is jou paard?
hij zou eigenlijk iets meer met zn neusje naar zn borst moetten komen ik heb zelf ook een pony waar ik op rijd die loopt ook zo als jou paard en moet ik hem ook wat meer met zn neusje naar zn borst rijden die pony heeft de spier achter zn oren te kort en motten als het ware een beetje opgerekt worden zodat hij meer een bobbel in zn nek krijgt
dat wou ik even kwijt maar hele mooie fotos hoor!!
groetjes

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:05

ziet er erg goed uit, moet ik zeggen
probeer alleen je arme iets meer te buigen, je houdt ze vrij gestrekt.
dit heb ik ook hoor (hoor het tijdens mijn les wel 1000 keer Bloos )

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:07

mooi paardje hoor! was je bak niet al te veel bevroren??

Profiel update!!

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 14:30

Ze is nu ongeveer 6, tenminste dat schatte de dierenarts. We weten niet precies wanneer ze geboren is.
De bak ligt gelukkig vol met houtsnippers waardoor hij niet meer bevriest, maar wel een beetje glad wordt. Heb ook heel voorzichtig gereden.
Citaat:
hij zou eigenlijk iets meer met zn neusje naar zn borst moetten komen

dan gaat ze toch achter de loodlijn lopen en dat is toch juist niet de bedoeling? Ze heeft een vrij lange hals en loopt daarom nog erg lang in haar hals, maar ben al steeds meer bezig met oprichten en dat lukt al wel een beetje Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:06

obiwan schreef:
Citaat:
hij zou eigenlijk iets meer met zn neusje naar zn borst moetten komen

dan gaat ze toch achter de loodlijn lopen en dat is toch juist niet de bedoeling? Ze heeft een vrij lange hals en loopt daarom nog erg lang in haar hals, maar ben al steeds meer bezig met oprichten en dat lukt al wel een beetje Lachen


Precies wat ik dacht toen ik haar reactie las.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:44

Nou, meer met de neus naar de borst hoeft echt niet hoor! Ik vind hem hier heerlijk ontspannen lopen. Meer naar de borst, dan krijg je zo'n getrokken, gespannen beeld, nee, laat maar mooi zo!

Heeft hij toevallig in Apeldoorn of omgeving gestaan vroeger? Zijn naam komt me echt enorm bekend voor (paar jaar geleden als 3 jarige?).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 16:55

nee, ze heette vroeger Odette, maar ik ben wel op zoek naar haar 'verleden' om het zo maar te noemen. Ik weet namelijk niets van haar, ook geen vader of moeder. Ik heb haar gekocht in Gorinchem, bij Brenda Bonnemaijers, als 3.5 jarige (is nu 6), maar ik weet niet waar Brenda haar vandaan heeft. (gouden tip is welkom Tong uitsteken )

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:57

Mooi paardje zeg... Ziet er wel gaaf uit zo met die sneeuw! Was het niet glad in je bak? Bij ons was alles hard én glad.... Boos! Ziet er goed uit!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:58

Lydiia"]
[quote="obiwan schreef:
Citaat:
hij zou eigenlijk iets meer met zn neusje naar zn borst moetten komen

dan gaat ze toch achter de loodlijn lopen en dat is toch juist niet de bedoeling? Ze heeft een vrij lange hals en loopt daarom nog erg lang in haar hals, maar ben al steeds meer bezig met oprichten en dat lukt al wel een beetje Lachen


Precies wat ik dacht toen ik haar reactie las.
[/quote]

Ach... je kunt niet alles weten als 12 jarige. Lachen

Ik zou hem liever nog iets zien zakken met z'n neus, dan krijgt hij iets meer lengte in de hals. Verder vind ik het er goed uit zien.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:14

Ziet er goed uit hoor, leuk paardje, loopt ook leuk zo te zien! Als enige opmerking heb ik dat je wat meer rechtop moet blijven zitten, je zit een beetje naar voren (niet heel erg) en idd je armen wat meer buigen. Verder ziet het er netjes uit hoor!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Smurfinnetje
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:20

toffe sjabrak!! Lijkt erg op een westernpad!! Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:23

Ik kom er nog uitgebreid op terug via pb. Maar zoals Carole zegt, het geeft al een mooi ontspannen beeld. Ik vind niet dat het neusje echt verder naar de borst moet, maar hij mag net iets meer door de kaken. Hij loopt nog net een ietsje teveel voor de loodlijn, nog net zo'n houding en nog net niet helemaal er doorheen. Maar dat kan je ook niet gelijk verwachten.

Probeer zelf je bovenlichaam iets meer naar achteren te houden, je zit zelf iets teveel op de voorhand. Maar het ziet er beter uit dan je vorige fotosessie.
Leuk om je zo te zien vooruit gaan!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:24

Tessebes schreef:
Ik zou hem liever nog iets zien zakken met z'n neus, dan krijgt hij iets meer lengte in de hals. Verder vind ik het er goed uit zien.

Ik niet, juist omdat je al ziet dat het paard nog teveel op de voorhand loopt. Waarschijnlijk zal dit paard dan nog meer op de voorhand gaan lopen en je moet hem nu juist actief van achteren weg laten gaan, wat je op deze foto's al veel meer ziet dan op de foto's van een weekje geleden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:35

Ik heb het idee dat hij op de 3de foto iets meer lengte in de hals krijgt en zijn achterhand verder onder z'n lichaam zet. Ik vind hem op de andere foto's een beetje opgekropt lopen van voren, misschien houdt ze hem iets te veel vast. Tenminste, dat idee krijg ik, ik heb het natuurlijk niet zelf gevoeld. Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:10

Allerliefste mensen: Eerst de achterhand eronder, dan gaat hij over de rug lopen en komt hij vanzelf naar beneden met zun koppie!!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:27

Ik kende ook een jonge Odette, zwart met een kol. Ik heb nog wel ergens een foto...

Zal ik even kijken of de aftekeningen een beetje overeenkomen?

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:38

Wat een leuk dekje! Het ziet er netjes uit hoor!!
En wauw een zwart paardje met een klein blesje Lovers dat vindt ik zo moooiiiiii Lovers

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:58

Ziet er netjes uit en voor opbouwend kritiek sluit ik me aan bij Tamara.Je zou wat stelling in de wendingen kunnen vragen.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:40

nou sorry hoor kwilde me er nie mee bemoeien maar ik heb zelf ook een pony die presies zo loopt en toen d8 ik daaraan sorry hoor Boos! Huilen Verdrietig


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:16

magic_lover schreef:
nou sorry hoor kwilde me er nie mee bemoeien maar ik heb zelf ook een pony die presies zo loopt en toen d8 ik daaraan sorry hoor Boos! Huilen Verdrietig


Geloof ook niet dat ze boos op je zijn hoor Knipoog
Maar als je meerdere foto's bekijkt hier, langer hier bent en zelf wat foto's plaatst zal je zien wat mensen bedoelen.

Ik kan me de vorige foto's niet herinneren, maar vind het er al aardig ontspannen uitzien hoor, rest van het opbouwende commentaar is hierboven al gezegt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 11:57

Citaat:
Ik kende ook een jonge Odette, zwart met een kol. Ik heb nog wel ergens een foto...

Zal ik even kijken of de aftekeningen een beetje overeenkomen?


als je dat zou willen doen, heel graag. Ik heb zelf ook nog oude foto's van haar, is het echt zo'n dunne sukkel Tong uitsteken maar die heb ik niet op de computer staan. Misschien is ze hetzelfde paard als jij kende??

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:16

Wat een tof paard! Ziet dr goed uit. Maar even een vraagje: je rijdt langs een spoorlijn zo te zien. Schrikt Obi-wan zich niet kapot elke x als er een trein langskomt? Dat kan ik me zo voorstellen, en als je dan constant je paard aan het 'oprapen' bent rij je ook niet echt lekker volgens mij. Hoe doe jij dat?

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 16:13

Toen we er pas kwamen wonen hebben we haar los in de bak gezet en afgewacht tot de trein kwam en wat ze zou doen. Ze stond toevallig het dichtst bij de spoorlijn toen de trein kwam, maar ze verzette geen voet Haha! Ze heeft het dus nooit eng gevonden, gelukkig. Maar soms als die oude treinen, die super hard lawaai maken, langskomen, dan kan ze weleens der hoofd omhoog gooien en willen rennen. Maar dat gebeurd bijna nooit gelukkig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vbu1016 en 74 bezoekers