Onderscheidt tussen jong en oud (pension)?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Onderscheidt tussen jong en oud (pension)?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 23:05

Ik wordt er af en toe echt gek van!
Een grote meerderheid van alle pensionners is volwassen, maar enkele zijn vrij jong. Er zijn eigenlijk maar 3 pensionners die in de 13-15 groep vallen.
Het valt mij dus op dat er redelijk onderscheidt tussen wordt gemaakt.
Vaak als ik op Arco rij met volwassenen wordt ik afgesneden tijdens het rijden. Kan natuurlijk gebeuren, dus ik maakt me er vaak ook niet druk om.
Maar ik zo reed ik aan het begin van het jaar nog in een speciale pensionnersles, deze wordt 1 keer per week gegeven. Ik reed er in mee met Arco. Ik vond het een fijne les, je kreeg genoeg (persoonlijke) aandacht en ik heb er ook wel het een en ander in geleerd.
Maar nu ben ik er dus uitgezet, onder het mom van "een manegeles is oo leuk". Ik mocht er dus niet meer in mee rijden, en hierdoor heb ik ook een tijdje geen les gehad. Ook werd er niet gekeken naar een groepsles waar ik in zou kunnen. Pas sinds twee weken rij ik nu in een manegeles.

Ik hoorde een tijdje geleden pas de echte reden waarom in niet meer bij de pensionners mocht. De reden was dat er andere mensen in mee wilde rijden, maar aangezien het dan te druk wordt kan ik er wel uit, ik ben toch de jongste. Ik vind dat echt belachelijk, alsof ik niet gemotiveerd genoeg ben ofzo. ' "Ik ben jong, dus dan maakt het toch niet uit"

Vandaag weer zoiets stoms, ik wilde graag samen met een vriendin (ook pensionner, RockyLover op bokt) in de bak rijden. Aangezien er nog geen manege lessen gegeven werden dachten we dat we er lekker in konden rijden. Nou mooi niet dus! We liepen de bak in en we kregen meteen te horen "Gaan jullie maar buiten rijden of in de kleine bak, er worden nu twee privelessen gegeven dus geen ruimte genoeg". Opzich vind ik dat wel logisch, dus we besloten om dan maar een buitenrit te gaan maken, aangezien de kleine bak niet te berijden is met een paard van 1.70.
Maar wat bleek nou, wij werden zonder pardon weggestuurd, terwijl er al veel meer pensionners reden (volwassenen). Zij werden niet weggestuurd en konden gewoon in de bak rijden.

Ik vind het wel steeds frapant, dat de volwassenen voorrang krijgen in veel dingen. Waarom zouden zij meer recht hebben op dingen dan wij? We betalen immers allemaal hetzelfde, we hebben allemaal en eigenpaard, we rijden allemaal dressuur; het enigi verschil is dat zij 30 jaar ouder zijn. NOU EN?

Ben ik nou zo'n zeur of wordt er echt onderscheidt gemaakt tussen volwassenen en jongeren? Ik vind het dus niet kunnen, ook ik wil graag lekker kunnen dressuren in de bak met Arco.

*bedankt voor het lezen van mijn nogal lang geworden verhaal* Haha! Bloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:08

Misschien kun je dit aankaarten bij de pensionhouder. Jullie betalen allemaal (volgens mij evenveel) geld, dus zou men ook geen onderscheid mogen maken in het gebruiken van de faciliteiten.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 23:10

Uh. tja, de pensionhouder is juist diegene die er dus zo'n onderscheidt van maakt Verdrietig Daarom ben ik ook zo mega pissed! Ik kan dus niks beginnen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:04

Belachelijk iets zeg....en toch maar een keer boos worden op hem.
En anders vragen of je minder kan betalen omdat je er toch neit helemaal bij hoort Haha!

En jij hebt het op een manege, bij ons op stal lieten ze vroeger nog weleens duidelijk merken dat haflingers en dan vooral jonge haflingers....niet serieus genomen behoefde te worden.

Gelukkig is dat verandert en hebben we nu grotendeels koudbloeden staan, maar o wat kon ik kwaad worden als hun tengere beestjes zo liefdevol verzorgt werden en bij ons al gezeikt werd als je er een zweetdeken op gooide want tsja: het zijn toch maar koudbloeden? Het is maar een haflinger?

Voor jezelf opkomen hoor, neimand anders die het doet

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:12

Ja ik zou echt een goed gesprek met de pensionhouder aangaan
en als het geen verandering opleverd tsjah dan zou ik toch een ander pension zoeken waar geen onderscheidt word gemaakt!
want dit pikken we natuurlijk niet Knipoog
Ik vind dit ook echt niet kunnen!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:12

Precies wat Sily zegt,belachelijk...Knoop eens een flink gesprek aan met die pensionhouder,als deze niet naar jou wilt luisteren vraag dan je ouders eens.
Dit kan toch niet,je betaald evenveel als ieder ander daar,maar hebt niet de zelfde 'rechten' .. Werk van maken hoor..Anders de volgende keer een stuk minder betalen of een andere stal zoeken..
Sterkte!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:20

KellyenXena schreef:
Precies wat Sily zegt,belachelijk...Knoop eens een flink gesprek aan met die pensionhouder,als deze niet naar jou wilt luisteren vraag dan je ouders eens.
Dit kan toch niet,je betaald evenveel als ieder ander daar,maar hebt niet de zelfde 'rechten' .. Werk van maken hoor..Anders de volgende keer een stuk minder betalen of een andere stal zoeken..
Sterkte!


mijn idee

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:50

Ben het volledig eens met de bovengenoemde adviezen. Mijn ervaring is ook dat het best wil helpen om eens een keer flink de waarheid te zeggen tegen degene die voor jou het probleem is. Lucht iig op!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:53

Ja, ik heb er dus ook problemen mee. De ene keer is de pensionhouder overaardig (vooral als ze wat van je wil) en de andere keer stuurt ze je zonder pardon uit de bak.

Ik snap ook niet dat wij wegmoeten en de oudere pensionners gewoon mogen blijven rijden...

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 01:57

Ah, de andere gedupeerde is online Knipoog

Een gesprek aangaan vind ik ook wel weer een beetje overdreven, of ligt dat aan mij? Ze zal waarschijnlijk ook wel het excuus hebben dat ze wel aardig doet, want, zoals RockyLover al zegt, als ze iets van je moet dan dat ze overdreven aardig.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:04

Het kan echt wel helpen om erover te praten, hoor! Dreigen weg te gaan wil ook nog wel eens helpen...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:07

ja, ik denk dat ze dan toch wel weer wat zegt waar jij niks op te zeggen hebt... zo gaat het meestal met haar Scheve mond Met andere mensen ga ik wel een discussie aan maar met haar gaat het wel moeilijk..

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:25

Ik zou er ook met de eigenaar over gaan praten, en in jouw geval, omdat het juist om je leeftijd gaat, met je ouders erbij.

Want het is idd niet eerlijk hoe ze jou behandelen.
Vraagje, moet je voor de manegeles betalen en voor de pensionles niet?
Trek dan de manegeles van het pensiongeld af, vraag aan de eigenaar of hij er mee eens is of dat je anders in een pensionles mee wilt rijden, want daar heb je recht op.

Bij ons op de manege word geen rekening gehouden met privelessen, wel met groeplessen.
Les je prive, moet je ook toestaan dat er anderen in de bak rijden.
Of je moet de bak afhuren, amar dat is dus wat anders.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 02:58

Een pensionles kost geld, maar is wel een stuk goedkoper! Dan betaal je gewoon steeds 5 à 6 euro per keer, ligt eraan hoeveel mensen er mee rijden. Rij je niet mee, dan kost het je ook niks. Een manegeles kost volgens mij €90 per kwartaal als je op een eigen paard mee rijdt, maar dat weet ik even niet helemaal zeker. Misschien weet RockyLover dat?

Zoals RockyLover trouwens al zegt, een discussie aangaan met de eigenaaresse is niet zo heel verstandig, ze weet wel weer iets anders waarop ze je terug kan pakken. Verdrietig

Ik heb trouwens ook eens zitten denken waardoor het precies komt. Aan het begin van dit topic zeg ik dat we met zijn drieën zijn, RockyLover, ik en nog een meisje met een (sport)paard. Dat meisje heeft volgens mij nergens last van. Zou dat misschien kunnen komen doordat RockyLover en ik een beetje buitenbeentjes zijn?
Wij doen namelijk naast het serieuze dressuren ook wel eens 'gekke' dingen zoals lange buitenritten, springen, zonder zadel rijden, enz. Wij zijn echter de enige twee doie dit doen, de rest staat ons maar vaak aan te kijken alsof we gek zijn. M.A.W., snobs dus! Haha! *sorry mensen die zich nu aangesproken voelen*
Misschien dat er op ons neergekeken wordt?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:20

ik vind dat ze dat niet kunnen maken hoor! jij betaalt toch net zo veel als de rest.. Ik heb zoiets ook wel een keertje meegemaakt trouwens, op een stal waar ik hiervoor gestaan heb. Daar stonden behalve mijn pony en de pony van een ander meisje alleen maar (sport)paarden. en dan heb ik ook nog eens een haflinger.. als ik wou longeren of losgooien kon ik meestal eerst toch wel even een uurtje wachten, nouja opzich niet zo erg als je daar een uur vantevoren rekening mee houd Knipoog maar wel een beetje jammer dat iemand met een KWPN'er gelijk de paddock in kon.
Ik was toen 13/14/15 jaar, maar volgensmij dacht de stalhouder dat ik 8 was af en toe..

waar ik nu sta wordt er gelukkig helemaal geen onderscheid gemaakt! je hebt met een shetlander net zo veel rechten als met een KWPN'er, en of je nou een eigen paard hebt of dat je bijrijder bent maakt ook niks uit.. en dat vind ik juist zo leuk aan die stal.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:37

ik vind ook niet dat ze het kunnen maken..
jullie betalen evenveel en hebben dus even veel rechten.. ik zou mezelf niet zo op de kop laten zitten!
ik zou er als het weer gebeurd er gelijk wat van zeggen!
Goed voor jullie zelf opkomen hoor!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:23

Heey Coco (en Roos Knipoog )!!
Het valt mij inderdaad ook steeds vaker op dat er onderscheidt gemaakt wordt tussen jullie en de overige pensionners (de ouderen dus). Ik merk het zelf ook als ik met Rocky of Arco loop (uit de paddock of wat dan ook). Als ik er langs wil in het gangpad, wordt er niet gereageerd. Als een andere pensionner er langs wil, gaat iedereen meteen om Verward ! Ik loop toch ook met een pensionpaard?!! Het is maar iets kleins, maar hier begint het wel mee..

Een gesprek met Marian aangaan is geen optie, ik heb zelf vaak genoeg geprobeerd met haar te praten over Jesss of werken of wat dan ook, maar ze luistert niet en het enige gevolg van zo'n gesprek is wederzijds negeren. Dat heeft gewoon geen zin . Ze is nou eenmaal zo en we zullen het er mee moeten doen.. Knipoog

Ik vind dat je in zo'n geval als bijvoorbeeld met privelessen (en dat jij dan dus niet mag rijden en merkt dat andere het wel mogen) dat je het gewoon moet zeggen!! Jij hebt er gewoon net zoveel recht op daar te rijden als ieder ander, klaar. Kijk, wij met onze manegepaardjes hebben sowieso geen enkel recht en niks ze zeggen daar, maar jullie hebben daar wel recht op, hoor!!

En wie bedoel je met die derde pensionner?? Want dat jullie "buitenbeentjes" zouden zijn, op zich heb je gelijk als je zegt dat jullie andere dingen met de paarden doen en veel meer durven enzo. Maar ik vind "buitenbeentjes" heel negatief overkomen en wat jullie met de paarden doen is alleen maar onwijs leuk en goed voor die beesten, daar kunnen die andere (geweldige Rolleyes ) pensionners nog wat van leren!! Blijf dus in elk geval lekker doen wat jullie willen, laat je niet overlopen!!

**Pff.. lang verhaal, hoop gezeur Bloos , sorry. Maar ik wil dus even zeggen dat ik het met jullie eens ben en dat ik ook merk dat dit gewoon echt uit de hand gaat lopen.. Ik hoop dat hier een oplossing voor is, want het is zo niet leuk meer..**

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:57

Manegeles is €5,- per les, Coco Lachen

En met die derde pensionner wordt Myrthe bedoelt, Lin.

Nou, we zullen het vandaag zien, als het weer eens zo druk is in de bak Verward

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:04

En Clare dan?? Hoe doen ze dat met haar en Casper?? Ik bedoel, ik wil geen verkeerde opmerkingen maken, maar Casper rijdt best nogal eens in de weg enzo, wordt daar niks van gezegd dan of wel?? Ik weet wel dat Dieuwertje er ook last van heeft, die heeft al een paar keer jankend rondgelopen met Triton op zoek naar een plek om te rijden..

Het is en blijft belachelijk!!

Word er helemaal sjag van.. Verward

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:29

Nou het is er in ieder geval nog steeds gezellig... Coco, jij doet het paard toch samen met iemand? Laat haar dan eens een hartig woordje met Marian aangaan. Het slaat werkelijk nergens op dat er benadeeld zou worden. Roos voor jou geldt hetzelfde: laat je ouders maar langsgaan.
Ze houdt vooral van het verrassingseffect (haar overrompelen, enigzins ervaring mee Knipoog ). Als minderjarige pensionner heb je net zoveel rechten als een ouder iemand. Ik ken Myrte nog van vroeger op school, ken haar moeder ook: die bijt zich als en leeuw ergens in vast; dat zouden jullie ook moeten doen. Kom maar wat meer voor jezelf op. Als je ontevreden blijft: lekker verhuizen.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:38

Dat is het probleem, Esther. Roos mag Rocky niet verhuizen.. Hij staat nu wel in een buitenstal, ik hoop dat ze daar minder op haar vingers gekeken wordt.. En wat betreft Marian: Er valt geen gesprek mee te beginnen. Even een voorbeeldje: Jessica mocht al een half jaar niet naar buiten en op een gegeven moment zeg ik tegen Marian: ".. Maar U kunt Jessica toch niet de rest van haar leven binnen houden?? Ze is hier misschien nog wel 20 jaar, moet ze die 20 jaar dan binnenblijven??" Zegt zij: "Als ik de naam Jessica nog één keer hoor, hoef ik jou hier voorlopig niet meer te zien.." Ja, wat moet je dan?? Ik wil hara heus niet zwartmaken, ze heeft zeker weten ook goeie kanten, maar dit is zo moeilijk. Je bent ontevreden, maar mag het van haar niet zijn..

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:42

ik vind het belachelijk dat rocky niet verhuisd mag worden. en waarom niet? omdat zij anders minder klanten heeft! het is toch haar paard? niet meer die van marian!
en voor de rest ga ik helemaal met esther mee!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:43

waarom mag Roos haar pony eventueel niet verhuizen?
Ik heb ervaring met Marian, weet hoe ze kan zijn.....

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:48

haha ja jij weet er alles van es!
maar wat ik heb gehoord is dat afgesproken bij de koop dat rocky daar moest blijven staan. erg raar....

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:52

Ik heb Elke een hele tijd geleden gesproken, en die vertelde me dat ze na de aankoop een contract moest tekenen dat ze daar nog minstens twee jaar bleef staan. Anders ging de koop niet door, nou ben je leip of niet! Wie verzint dat nou, onzin.....