hoe afvallen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

hoe afvallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 18:02

Hoi ik wil afvallen, ben vanaf vandaag begonnen maar wie heeft er goede tips??
Ik ga elke ochtend een stuk rennen maar dat kan alleen in de vakantie want tijdens school heb ik geen tijd. Dus daar heb ik 1 week voor. daarna kan het wel in het weekend.
Ik wil ook graag van mijn snoepverslaving af. (maar als ik chocola zie dan kan ik eht niet tegenhouden) maar nu heb ik heel erge honger,
maken boterhammen ook dik?
Nouja wie heeft er tips ofzo??

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:07

Ten eerste ben je pas 14 en dan is het niet echt bevoordelijk voor je lichaam om af te gaan vallen. Wil je dit toch doen, doe dit dan via een ervaren persoon, dieëtiste bijvoorbeeld.

Als je echt wilt afvallen zou je toch ook moeten sporten.
Er is maar een oplossing om er vanaf te komen en dat is het niet te eten en dat heb je echt volkomen in eigen hand.
Neem in plaats van snoep een appel, of neem vet arme dingen.
Eet veel koolhydraten, zoals pasta's, vis en kip zijn ook goed.

Het ligt eraan wat je op je boterham doet, kaas is vetter dan veel mensen denken.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 18:09

ja ik wil ook geen streng dieet ofzo maar er meot gewoon wat af. Oke wat kan ik nog meer nemen waaar je niet dik van word?? wortels ofzo groente/fruit?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:19

Ja, groente en fruit zijn goed.
Let op met jus van vlees, met andere kleuren sauzen dan rode. Daar wordt je ook dikker van.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 18:27

ik heb van sauzen alleen ketchup (daar zit toch haast geen vet in?) en ik ben vega.. eet wel eieren en drink wel melk enzo

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:30

|Flink carnaval vieren en daarna een wk ziek op de bank moeten liggen om bij te komen.HIHI, maar daar val je pas van af! Even zonder geheid, gewoon veel bewegen, maar je conditie verbeter je al onder een uur lichaamsbeweging maar vetverbranding begint pas naar een uur beweging. Dus helaas, je valt niet af van een half uurtje hardlopen, wel krijg je er conditie van en ontwikkel je spiermassa.

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:30

geheid moet dus gekheid zijn he, sorry

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:19

Waar haal je dat vandaan?
Dat is niet zo hoor, je verbrand wel degelijk vet als je nog geen uur bezig bent.
Vooral met rennen. Als ik 21 minuten op de lopende band sta en ik ren daarvan 15 minuten dan verbrand ik 150 calorieën.

Of bedoel je als ze 1x in de week een half uurtje doet?

Natuurlijk verbrand je meer naarmate je meer beweegt.
Het beste is om zowiezo 3x in de week te sporten.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:29

5oo ml water per dag verminderd je honger

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:42

horsewisper schreef:
5oo ml water per dag verminderd je honger

Je vol drinken met water is geen oplossing, je moet toch ook je koolhydraten, vitamines en calorieën binnen krijgen.
Vooral als je 14 bent is het slecht om je hoeveelheid eten te verminderen.

En btw, je moet ook 1,5 liter water per dag drinken Verward

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:47

ik wil het ook al zo graag al heel lang toen zei iemand mij dat te doen en ben ik gaan doen maar ging vanzelf weer eten

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:02

Ik ben een paar maanden geleden begonnen met afvallen!
En ben nu al 8 kilo kwijt!

Hoe ik het heb aangepakt: heel simpel wat minder snoepen, veel fietsen (ik fiets ongeveer 30 a 40 km per dag) en thats it!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:11

Ik ben nu 3 maanden bezig en van 70 kilo naar 63 kilo gegaan en ik heb het met het 1000 calorien dieet gedaan. Je moet een eetpatroon van smorgens smiddags en savonds maken en niet meer dan 1000 calorieen het is moeilijk maar als je het volhoud verkleint je maag een beetje en als je dan eet kan je gewoon veel minder. Maar gewoon geen tussendoortjes niet minder doen want dan ga je toch telkens meer etten dus daar moet je gewoon totwwl mees stoppen!! Nou zo genoeg advies

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:12

O ja ik dans 3 uur per week en doe ook nog eens anderhalf uur aan toneel en 2 uur aan gym en als het evven kan pak ik de fiets en ga ik door de duinen fietsen en mijn favo hobbie uitvoeren fotos maken.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:34

Niet snoepen en veel bewegen werkt het beste. En zorg er verder voor dat je goed ontbijt, je verbrandingsmotortje moet aan de gang blijven. Eet gezonde tussendoortjes, fruit bijvoorbeeld, of een rijstwafel.
Geen vette sausen, (rode sausen zijn beter dan witte). Eet gevarieerd (schijf van 5). Normale porties, 1 keer opscheppen is genoeg.
En anderhalve liter water per dag (minimaal). Pas ook een beetje op met light frisdranken, te veel daarvan drinken is niet zo gezond. Drink liever thee, of light aanmaaklimonade oid.
heel veel succes! ik weet dat het moeilijk is, vooral in het begin. Maar als je eenmaal aan je nieuwe eetgewoontes gewend bent wordt het wel makkelijker. Vooral niet snoepen is belangrijk!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:05

Water drinken. Maar natuurlijk ook sporten anders heeft het niet zoveel zin. Niet teveel suiker (of vervangen door zoetstof). Thee kan geloof ik ook. En de tussendoortjes laten staan. Niet te zout eten (chips e.d. is slecht). Ook is fris (cola, fanta, e.d.) slecht. Het meeste staat hier wel. Maar wees niet te streng je bent pas 14, je lichaam is volop in de groei!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:07

annefloor schreef:
Ik ben nu 3 maanden bezig en van 70 kilo naar 63 kilo gegaan en ik heb het met het 1000 calorien dieet gedaan. Je moet een eetpatroon van smorgens smiddags en savonds maken en niet meer dan 1000 calorieen het is moeilijk maar als je het volhoud verkleint je maag een beetje en als je dan eet kan je gewoon veel minder. Maar gewoon geen tussendoortjes niet minder doen want dan ga je toch telkens meer etten dus daar moet je gewoon totwwl mees stoppen!! Nou zo genoeg advies


Hiermee val je wel af, maar we praten over een half jaar wel weer,
zien of je het nog steeds kwijt bent. Knipoog

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:12

MAAR van thee krijg je wel weer gele tanden Knipoog ( heb ik ergens gelezen )
Ik ben ook aan het afvallen maar het valt nog niet mee Scheve mond

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:02

Haha ja ik ook Sunshine en het is zoo moeilijk!!! Haha!
En die gele tanden.. aah gewoon goed tandenpoetsen (2 á 3 keer Knipoog )

Maar als je bijv. op het gewicht bent wat je wilt? Dus bent klaar, maar dan moet je natuurlijk niet meteen weer die tussendoortjes gaan eten? Das wel lastig... want anders kom je net zo snel weer aan als je afvalt...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:09

Hahaha aankomen gaat toch wat makkelijker en doe ik liever Schijnheilig
Maarja....haha ik mocht niet meedoen in dat ene topic voor te lijnen Verdrietig was te jong of iets want was voor vanaf 18 jaar....

En ja...aan gele tanden is altijd wel iets tedoen heb er gelukkig nog geen last van!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:35

Haagsemeid schreef:
Waar haal je dat vandaan?
Dat is niet zo hoor, je verbrand wel degelijk vet als je nog geen uur bezig bent.
Vooral met rennen. Als ik 21 minuten op de lopende band sta en ik ren daarvan 15 minuten dan verbrand ik 150 calorieën.

Of bedoel je als ze 1x in de week een half uurtje doet?

Natuurlijk verbrand je meer naarmate je meer beweegt.
Het beste is om zowiezo 3x in de week te sporten.


Nou, het is wel zo dat de echte vetverbranding (lees: de reserves) pas gaat werken NA 30 minuten! En als je me niet gelooft: ga maar eens op die loopband staan en kijk eens hoeveel sneller de calorien gaan als je de 30 minuten voorbij bent!!!

Ik doe 4x per week 45 minuten crosstraining overigens, en ik rij ook bijna iedere dag.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:44

Lindy"]
[quote="annefloor schreef:
Ik ben nu 3 maanden bezig en van 70 kilo naar 63 kilo gegaan en ik heb het met het 1000 calorien dieet gedaan. Je moet een eetpatroon van smorgens smiddags en savonds maken en niet meer dan 1000 calorieen het is moeilijk maar als je het volhoud verkleint je maag een beetje en als je dan eet kan je gewoon veel minder. Maar gewoon geen tussendoortjes niet minder doen want dan ga je toch telkens meer etten dus daar moet je gewoon totwwl mees stoppen!! Nou zo genoeg advies


Hiermee val je wel af, maar we praten over een half jaar wel weer,
zien of je het nog steeds kwijt bent. Knipoog
[/quote]

GAAT ME LUKKEN Tong uitsteken (heb nog geen enkele keer een snoepje op frisdrank genomen Bloos leef van maaltijd naar maaltijd (heb onderhand geen honger tussendoor meer Haha! !) en je moet gewoon water en thee drinken (Niet echt light drinks want daar krijg je ook veel mee naar binnen) en niks anders dan je drie maaltijden per dag.)

O ja en die gele tanden zijn goed te verhelpen met tandenpoetsen Schijnheilig !!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:51

Ja, nú nog wel.
Maar ik neem aan dat je niet je hele leven op dieet wilt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:59

Mijn moeder heeft zo'n step, daar zit ik nu heel veel op Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:03

Er is thans niets mis met tussendoortjes hoor... Zolang ze maar gezond zijn.
En je moet je niet alles ontzeggen, een keer een koekje, chocolaatje of een snoepje moet ook kunnen.