Is er iets om manen dikker te maken ofzo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 19:16

Riona heeft een ontzettend dunne voorpluk en de manen zijn ook best dun maar da's niet zo heel erg. Bestaad er geen middel ofzo waardoor je dat dikker kan laten worden? Ik weet het niet hoor.. Maargoed.. er moet toch wel een manier zijn om te zorgen dat ze weer een wat dikkere voorpluk krijgt? Verward Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:23

Voorpluk kun je weinig aan doen, maar het is me wel gelukt om te zorgen dat Gipsy vollere manen krijgt: knippen ipv trekken. Zo krijgen alle haren de kans om lang te worden en wordt het meer.
Je moet er wel de tijd voor nemen, nu ben ik ongeveer een jaar verder en begint het eindelijk wat te worden.
Als je knipt met een efileerschaar (nee, geen epileerschaar *LOL* ) kun je een beetje rafelig knippen zodat je eigenlijk niet ziet dat het geknipt ipv getrokken is. Of de manen afsnijden met een speciaal mesje. Efileerschaar is verkrijgbaar bij een dierenwinkel, wordt gebruikt voor honden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 19:24

Knippen had ik al gedacht, want als ik ze ga trekken dan worden ze nóg dunner. Haar manen zijn inprincipe niet echt heel dun, maar zo zien ze er nu wel uit. Omdat ze lang zijn en dan dus heel dun aan de uiteindes, maar boven valt het wel mee.. Cool

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:24

maneextensions *LOL*

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:27

om de voorpluk dikker te krijgen moet je er niks aan gaan doen dus niet knippen,kammen of trekken.
Met wat geduld wordt het dan nog wat.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:40

Maar wat er niet in zit komt er ook echt niet uit. Gipsy heeft echt zo'n miezerig voorplukje en daar is in al die jaren geen centimeter bij gekomen en het is ook niets voller geworden. Ik zit er alleen maar aan om hem onder de frontriem vandaan te halen (dat is nog net nodig), verder blijf ik er vanaf, maar het helpt niets.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:16

Heb het zelfde probleem.. maar bij die van mij laat ik haar manen (en staart en voorpluk) nu al 4 jaar groeien, doe er eigenlijk niet tot nauwelijks wat aan, maar dik zal het voglens mij nooit worden... helaas... de een heeft nou eenmaal dikke manen en de ander niet, komt het nou door trekken/schuren etc dan moet er idd gewoon nix aan doen of knippen, maar bij die van mij is het vanaf boven aan al zo dun...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:15

Nik saan te doen. Die van mij had vier jaar geleden toen ik haar kocht binna niks, alleen van die kuikenhaartjes ipv manen. Voorpluk is nog steeds niet veel meer dan drie haren, de manen zijn inmiddels vrij normaal, ik knip idd ook.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 23:30

Het ene paard heeft gewoon dikkere manen dan het andere paard, maar je moet ze in ieder geval niet trekken. Jur heeft ook superdunne manen, dus die snij ik (niet knippen want dat vind ik lelijk). Razinda heeft wel superdikke manen, misschien wel wat te dik eigenlijk! *LOL*

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:09

ook een tip: sommige gaan iedere dag met zo;n ijzeren manen kam (ik heb ook zo'n manenkam, ver onder in me kist...) in de aanslag, neem gewoon een zachtharige borstel, zo breek je de minste manen! Je spaart ze echt heel erg! Pienke had van de zomer helemaal afgebeten manen, nu zijn ze weer toppie! Gewooon niks doen, alleen met een zachte borstel er over heen, niet vlechten ofzo, ...
Haha!

trouwens, Toscar heeft hele mooie dikke volle manen, en ze zijn allemaal gelijke hoogte, ZO MOOI! Lovers