Grrrrr, sommige cassieres.... :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Grrrrr, sommige cassieres.... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 16:49

Nix mis met cassieres, ben er zelf ook 1, maar af en toe tref ik er 1 die het bloed onder mn nagels vandaan haalt.... Boos!

Zo net ook weer. Moest ff wat dingetjes regelen in het winkelcentrum, onder andere pakje stro kopen voor mn konijn omdat dat op was. Dus ik naar de C1000, pakje stro gepakt, op de band gelegd, pak vast het geld. Er stonden iets van 3 andere klanten voor me, en een meisje van ongeveer mijn leefdtijd achter me.

Alle klanten die voor me waren én het meisje dat achter me stond werden keurig geholpen. Dus in de trant van gedag zeggen, totaalbedrag noemen, bedanken als het geld is ontvangen, netjes geld teruggeven, vragen of diegene een bonnetje wil en prettig weekeinde wensen. Het was een cassiere van middelbare leeftijd denk ik.

Kom ik aan de kassa, zij blijft stil. Dus ik zeg uiteindelijk maar gedag, het blijft nog steeds stil. Ze zegt hoeveel het kost, ik geef haar het geld met een 'Alsjeblieft,' nog steeds nix. Ze geeft het geld terug, nix. Ik zeg 'Bedankt' en uiteindelijk 'Tot ziens' en ze houdt stug dr mond. En het meisje dat achter me stond werd wel weer begroet met een 'Hallo'

Daar kan ik dus zo ontzettend pissig om worden! Ik krijg al anderhalf jaar te horen dat ik netjes iedereen gedag moet zeggen, klantvriendelijk moet zijn en weet ik veel. En dan zit er zon muts achter de kassa die net doet of ze dr tong verloren is, wat ik ook zeg, en dan de andere klanten wel normaal behandeld. Wat heb ik in vredesnaam misdaan, vraag ik me dan af??? Op zon moment heb ik veel zin om een opmerking te maken in de trant van 'Goh wat zijn we weer klantvriendelijk, denk dat ik de volgende keer maar een andere cassiere neem' of heel overdreven bedanken dat ze me geholpen heeft ofzo. Maja, zulk soort opmerkingen bedenk ik pas achteraf, als ik weer op de fiets naar huis zit. Kan me daar zo ontzettend over lopen opwinden, weet wel dat ik dat niet moet doen maar toch...

Hebben jullie dat ook wel eens gehad, van die onbeschofte cassieres?

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:56

ha ha dat je niet zoiets zei van: sorry zei je iets ik versta je niet..... lijkt me leuk. kan ze soms ook wel schieten. dat ze kauwgaom lekker vinden, prima. maar ik hoef niet te zien hoe ze dat eten hoor! en wat ze in t weekend gaan doen kan ook altijd de hele winkel horen. dat ze zich niet rot Bloos! is mij een raadsel! er zijn wel normale maar dat is zoeken met een

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:59

Haha, laatst bij de AH werden we weggejaagd met een: "Het speelkwartiertje is nu wel over.." Nou ja zeg, plak een bordje op de deur met kindertjes niet welkom.. Doe je eens normaal Tong uitsteken Schijnheilig Maar verder niet zo'n last van Bloos

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:01

peggel schreef:
ha ha dat je niet zoiets zei van: sorry zei je iets ik versta je niet..... lijkt me leuk. kan ze soms ook wel schieten. dat ze kauwgaom lekker vinden, prima. maar ik hoef niet te zien hoe ze dat eten hoor! en wat ze in t weekend gaan doen kan ook altijd de hele winkel horen. dat ze zich niet rot Bloos! is mij een raadsel! er zijn wel normale maar dat is zoeken met een


Dat had idd een goeie opmerking geweest, maar het stomme is, zulke opmerkingen bedenk ik altijd pas achteraf, op zon moment sta ik echt met mn mond vol tanden.

Ik mag als cassiere trouwens niet eens kauwgom of snoep! Maar ik moet bekennen, af en toe heb ik t met mn collegas ook wel eens over wat we in t weekeinde gaan doen ofzo, maar voor zover ik weet ben ik eigenlijk nooit echt onbeschoft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:03

Ik kan me soms ook kapot ergeren. Vooral bij de Dekamarkt. Die vinden het heerlijk om echt hele gesprekken te gaan houden met klanten terwijl jij in de rij staat en haast hebt. BAH ik kan me daar zo boos om maken.
Of van die cassieres die zich eigenlijk te goed vinden voor het werk en maar met zo'n arrogante rotkop achter die kassa zitten.
Wat ik ook vervelend vind zijn meiden die met piercings in hun gezicht achter een kassa zitten.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:04

liezzjaHH schreef:
Haha, laatst bij de AH werden we weggejaagd met een: "Het speelkwartiertje is nu wel over.." Nou ja zeg, plak een bordje op de deur met kindertjes niet welkom.. Doe je eens normaal Tong uitsteken Schijnheilig Maar verder niet zo'n last van Bloos


Ja oke, maar zoiets kan ik nog wel begrijpen, wij jagen in de winkel op een gegeven moment ook jongeren de deur uit als ze maar bij de ingang blijven hangen ofzo. Mensen vinden dat irritant, zo simpel is dat. Maar ik deed bij mijn weten nix raars, ik zeg gewoon netjes gedag en alles, zet niet eerst de hele winkel op stelten voor ik kom afrekenen... Verward

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:20

Ik ben zelf ook "cassiere" bij de HEMA en haha moet zeggen dat ik me soms ook ood kan ergeren hoe collega's doen tegen klanten. Maar ook hoe klanten tegen mij doen en mijn collega's. Bitches die denken dat ze alles kunnen maken bijv...
Kauwgum mag ik ook niet op mn werk. Gesprekken in het bijzijn van de klanten ook niet.
Maarach, mensen doen maar waar ze zin in hebben... Knipoog Willen ze geen hoi zeggen, ok dan niet heè Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:28

dan ben ik wel een lieve cassiere Lachen ik zeg altijd netjes gedag en ben altijd vrolijk .. ook al kan ik die mensen wel eens hun nek omdraaien Tong uitsteken

Maar ken idd wel genoeg voorbeelden van hoe het dus niet moet :S sommige cassieres hebben volgens mij nog nooit van het woord klantvriendelijkheid gehoord Boos!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:31

Ik wordt juist extra vrolijk bij chago mensen, haha. Ga ik btje sarcastisch "dááágggg" zeggen, weetjewel Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:42

SymO schreef:
Ik wordt juist extra vrolijk bij chago mensen, haha. Ga ik btje sarcastisch "dááágggg" zeggen, weetjewel Knipoog

hihi ja dat doe ik ook wel eens.. en dan die gezichten van die mensen Haha!

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:37

*Tamara*"]
[quote="liezzjaHH schreef:
Haha, laatst bij de AH werden we weggejaagd met een: "Het speelkwartiertje is nu wel over.." Nou ja zeg, plak een bordje op de deur met kindertjes niet welkom.. Doe je eens normaal Tong uitsteken Schijnheilig Maar verder niet zo'n last van Bloos


Ja oke, maar zoiets kan ik nog wel begrijpen, wij jagen in de winkel op een gegeven moment ook jongeren de deur uit als ze maar bij de ingang blijven hangen ofzo. Mensen vinden dat irritant, zo simpel is dat. Maar ik deed bij mijn weten nix raars, ik zeg gewoon netjes gedag en alles, zet niet eerst de hele winkel op stelten voor ik kom afrekenen... Verward
[/quote]

We deden verder niet vervelend ofzo, stonden gewoon te wachten.. Bij de C1000 hier is zo'n jongen daar wil ik ook niet bij afrekenen want die is me iets TE aardig, dan moet je wel een heel gesprek aangaan, die houd zn kop niet meer, zooooo overdreven aardig haha

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:05

Ik werk in een fotowinkel in het station van Antwerpen!

daar heb je 2 groepen mensen:
1 klein groepje vriendelijke mense
en 1 groooote groep onbeschofte boeren met domme vragen en antwoorden!

Voor de eerste doe ik mijn best en de tweede behandel ik net hetzelfde al zij met mij doen! Ik kan dus heel wat frustraties kwijt op men werk! Tong uitsteken

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:07

Ja sommige wil je echt achter die toonbank vandaan sleuren.
Ik sta zelf in een bakkers winkel en ik moet zeggen dat sommige klanten ook kunnen doen alsof ze alles zijn.
Maar ik hou me mond niet, als ik ze goedendag zeg en ze zeggen niks terug dan zeg ik vaak nou dan geen goeden dag Haha! je moet ze dan eens zien kijken.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:46

Irritant he Knipoog

Maar het mag niet. Je hoort altijd gedag ect te zeggen, zelfs bij mensen die je totaal niet mag. Tis natuurlijk wel een stukje mond-op-mondreclame. Als iemand zoiets vertelt zal de ander ook zoiets hebben van 'ik ga daar niet heen want daar zijn ze onvriendelijk'

Dus ga maar niet meer naar die C1000 en kom gewoon bij de Deka (ben dekawerknemer, moet wel even reclame maken Schijnheilig )

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:05

ja ik heb dat ook een keer gehad, bij de blokker bij ons in de stad... echt niet normaal... ik had een supergoed humeur, dus vrolijk hallo, asjeblieft enz enz... echt waar... het spul dat ik had gekocht werd letterlijk mijn tas ingegooid! had bijna de neiging om te zeggen dat wanneer je je k*t voelt je dat niet op je klanten hoeft af te reageren... maar goed... dat vond ik toen echt niet klantvriendelijk!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:10

Mijn baas geeft me toch een rotschop als ik niet klantvriendelijk ben. Als ik al met een chaggo gezicht naar mn werk kom krijg ik al op mn kop Haha!

Maar klanten kunnen je ook als een stuk vuil behandelen. Pfff vreselijk vind ik dat. Maar als ze al geen hallo terug zeggen tegen me dan doe ik extra vriendelijk Haha! Net zolang tot hun ook net zo beleefd zijn en wat terug zeggen...
Want ik vind het persoonlijk heel onbeleefd als er tegen mij niets terug gezegd word ookal ben ik degene die klantvriendelijk moet zijn. Mensen mogen ook wel eens personeelsvriendelijk zijn.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:13

ja ik sta zelf ook achter de kassa, en betrap me er op dat ik ook niet altijd even vriendelijk ben... vooral bij lastige klanten die daar vaker komen... en zoals soraya al zegt, klanten zijn inderdaad ook niet altijd even vriendelijk... kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen. Gaan problemen maken om 1 zegeltje ofzo... kom op zeg, hoe oud ben je. Ik reageer dan meestal vrij sarcastisch, laat de klant lekker banketstaaf, en gooi er een droge/ sarcastische opmerking overheen... meestal houden ze zich dan wel stil Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:29

Ik had ook zeker gevraagd of ze haar tong verloren was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:43

heel herkenbaar!! Rekende laatst wat losse bierflesjes af bij de Aldi waat allemaal van die saggo's rondlopen..
Mag niet hoor mevrouw losse flesjes je moet een krat nemen..(Ook goeie middag! even tussendoor)
Ja en wil je je karretje niet zo om neerzetten, (nog steeds geen goede middag)


Ik ben tegenwoordig wijs en schop geen rel, maar soms ben ik zo kwaad daar op die leden dat ik genijgt ben een hele kar vol boodschappen af te laten rekenen, en dan te zeggen..."oeps portemonee vergeten"....gnagna dus ik leef met je mee.
Of zou die kassiere tijdelijk een black out hebben gehad toen ze net toevallig met je aan het afrekenen was?
Sja ik doe maar een gooi hoor...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:46

Net zolang goedemiddag blijven zeggen (en luider) totdat ze wel wat terug zegt... pfff... rare mensen.
Wat ik ook weleens zeg als ik geen antwoord krijg is "ze zeggen niks meer terug tegenwoordig", vrienden maak je er niet mee, maar je zet ze wel even op hun nummer.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:50

jeetje wat een domme cassiere en als je haar niet kende en zij jou niet is het toch al helemaal dom! tssssss

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:17

Zo zijn er nog veel meer van die domme meiden.. Ik werk zelf bij Intertoys waar ik regelmatig kassa sta en het enige wat voor mij telt is dat ik klanten snel en vriendelijk kan helpen. Zegt een collega van mij een paar weken ineens van wat doe jij altijd vrolijk als je kassa staat en ze gaat me uit staan lachen Verward Dus ik uitleggen maar dat snapte ze allemaal toch net niet!

maar ook bij andere winkels dan zitten die meiden achter de kassa met een gezicht dat niet chagerijniger kan dan denk ik maak een keuze stop ermee of doe alsof je vrolijk bent, maar dat schijnt soms erg moeilijk te zijn. Ook is het soms heel moeilijk om het geld door te tellen naar de klant toe en krijg je zo een handje vol klein geld in je handen gekwakt.....

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:27

Ik kijk ook welleens chaggie, ik doe wel normaal maar ik kijk niet blij! Laatst zei ik ook geen hoi enzo omdat ik me stem kwijt was en keelpijn had. Gelukkig begrepen mensen dat wel. Heb de opmerking was de carnaval leuk vaak moeten horen! Haha!
Mijn opa was overleden en ik had een poedersuiker ik moest ff wat boodschappen halen voor oma zegt dat wijf achter de kassa nou nou doe eens wat vrolijker!
Ik zou dus maar oppassen met die opmerking tegen klanten dat ze hoi ofzo moeten zeggen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:30

Je kan beter zeggen: grr... sommige klanten.
Ben zelf ook cassiere, en soms zijn er dus klanten die niks zeggen. De volgende keer dat ze komen, hou ik dan ook stug mijn mond. Misschien verwarde ze je met iemand anders Verward?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:36

Ik ken dat: ik heb bv een wagen vol met boodschappen, leg die op de band. Maar goed, omdat er nog iemand voor me was kon ik niet alles naar voren schuiven, dus als madam nu het bordje "volgende klant" nu van het infrarood afhaald, zodat mijn boodschappen naar voren schuiven, is het probleem verholpen. Intussen is degene voor me weg en staat bij mij de halve band proppievol. En de dame in kwestie zit fijn om zich heen te kijken. Ik wacht. Ze kijkt me aan. Ik kijk terug. Niets. Dus ik vraag: heb je wat nodig? Ik heb geen statiegeld bonnetje hoor? Ah, dan gaat het kwartje vallen. Vervolgens heb ik van een aantal artikelen meerdere spullen, dus ik zeg dat, hoeft ze maar 1 x te scannen. Tóch maar alles scannen he! Boos! En in zichzelf mompelen: "het zijn er 4" . Had ik laatst een babykleedje gekocht, vouwt die doos het uit, gaat ze er onbewust in hoesten! Lekker, die kan dus eerst in de was voordat ik hem aan mijn schoonzus geef Boos! Mij is toch altijd geleerd om je hand voor je mond te doen als je hoest....