Witte rijbroek met kunstleren zitvlak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Witte rijbroek met kunstleren zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 14:04

Ik ga dus morgen zo'n ding kopen, maar ik wil graag wat ervaringen van gebruikers.

Wie heeft er een, welk merk hoe bevalt hij en is hij nog een beetje wit te houden?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:11

Ik heb er een,welk merk het is weet ik niet meer,moet ik even kijken.

Ik vind ze dus echt waardeloos.De mijne piept tijdens het lichtrijden en op de een of andere manier kom ik er moeilijker mee omhoog.
Als ik er alleen mee doorzit dan zit 'ie wel lekker..Maarja..ik zit niet alleen door.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:13

ik heb hem van pikeur, echt geweldig! de fijnste broek die ik tot nu toe heb gehad(heb m ook in t blauw en geruit voor door de week, hij is echt fijn)
weet alleen niet precies hoe het model heet, iig met steekzakken en een wat hogere band, maar t is niet zo'n hele hoge bandplooi.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:14

Ik wou er eerst ook één kopen. Maar ik vond ze totaal niet lekker zitten, en de maat past mij ook iedere keer niet. Ik denk dat de problemen wat KellyenXena opnoemt, het meest voorkomen. Ik heb nu een broek met lederen kniestukken. Zit lekker, piept bij mij niet, het doorzitten is een stuk gemakkelijker.
Laatst bijgewerkt door Relliej op 27-02-04 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:16

ik heb er ook zo een als Renske heeft! In het grijs. Ik zou echt niet meer anders willen. Je moet er alleen wel omdenken als je een kunststof zadel heeft want volgens mij slijt je zadel er wel van... (Dat is bij een vriendin van me tenminste wel zo)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:24

Ik heb ze dus ook (alleen dan in een ander kleurtje Haha!) maar ik vind het ideaal... zit er dus ook overna te denken er een te kopen in het wit, aangezien je veel steviger in het zadel zit.

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:27

Als je eenmaal rijbroeken met kunstleer gewent bent dan wil je niet meer anders. Het nadeel is wel dat je witte rijbroeken moeilijker schoon kan houden dus niet je zadel vlak voor de wedstrijd invetten.
Ik zit ook te dubben om een pikeur of een anky te kopen. Ik heb euro-star en eigen merk Divoza in het wit.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:29

Ik heb een pikeur in het zwart en antraciet en ik vind ze echt heerlijk zitten Ben er erg tevreden mee. In het wit heb ik hem nog niet maar zodra ik weer ga starten zal ik er zeker 1 met leren kont nemen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:29

Ohh sorry ben vergeten te vermelden, ik heb dus al mijn rijbroeken van Eurostar en ben er zeer tevreden over

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 15:20

Cinzano schreef:
Ik heb ze dus ook (alleen dan in een ander kleurtje Haha!) maar ik vind het ideaal... zit er dus ook overna te denken er een te kopen in het wit, aangezien je veel steviger in het zadel zit.


Bij mij is het dus zo erg Bloos! dat ik niet meer met een gladde rijbroek kan rijden.
Ik heb alleen nog maar broeken met kunstleren zitvlak behalve mijn wedstrijdbroek.
En dat zit niet fijn op een diagonaal van 60 m in uitgestrekte draf, dat kan ik je vertellen *LOL*

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:41

Ik heb heel lang een wedstrijdbroek gehad met een kunstlederen zitvlak, maar ik moet zeggen dat ik zonder toch fijner vind.... het is ook maar net wat je doet, ik vind het met springen bijvoorbeeld nog wel heel fijn maar met dressuur vind ik het net wat te stroef zitten. Maar als je nou bijvoorbeeld zelf wat moeite hebt met stil blijven zitten kan het juist wel weer heel fijn zijn. Ik denk dat het toch een persoonlijke smaak is of je het fijn vind of niet dus probeer het gewoon uit zou ik zeggen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:47

Renske20 schreef:
ik heb hem van pikeur, echt geweldig! de fijnste broek die ik tot nu toe heb gehad(heb m ook in t blauw en geruit voor door de week, hij is echt fijn)
weet alleen niet precies hoe het model heet, iig met steekzakken en een wat hogere band, maar t is niet zo'n hele hoge bandplooi.


Die heb ik ook Haha! Topbroek, zit echt geweldig..

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:25

Ik ga binnenkort ook kijken voor een witte bandplooi, dus ik lees met veel interesse dit topic, misschien heb ik er ook nog wat aan. Ik vraag me eigenlijk af of je dat kunstleder een beetje schoon krijgt, gaat dat goed in de was machine, of heb je er speciale middeltjes voor?

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:15

Ik heb 6 rijbroeken met "nep"leren zitvlak, en alle zijn van Cavallo.
Ook mijn witte wedstrijdbroek in met "nep"leren zitvlak van Cavallo!
Ik wil echt nooit meer anders. Vind ze echt geweldig zitten, en van de prijs kan ik ook niets zeggen.

Heb in 1e instantie een rijbroek gekocht met echt leren zitvlak, maar dat raad ik echt NIEMAND aan.
Ik reed alles open, en als dat ding in de was was geweest kon ik hem als hij droog was recht overeind zetten.
De binnenkant was gewoon schuurpapier nadat dat ding de was uit kwam.

Met die van Cavallo heb ik nergens last van, gewoon op 30 graden in de wasmachine, niets geen speciaal wasmiddel, laten drogen op het droogrek, en ik trek ze zo weer aan! Ook het witte kunstleer van mijn wedstrijdbroek blijft mooi wit! Klein beetje verkleurd aan de binnenkant van mijn benen, maar hij is dan ook al heel vaak gebruikt!!
Echt... kan er helemaal niet 1 nadeel van ontdekken! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Mursey op 27-02-04 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 19:15

Mijn normale broeken krijg ik prima schoon. Die van Pikeur en Kentucky moeten helaas wel met speciaal wasmiddel, de Eurostar doe ik met gewoon wasmiddel.
Ik wil dus morgen in eerste instantie voor een Eurostar gaan. Die zitten lekker en zijn makkelijk te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:19

Ik heb ook enkele eurostars en ze bevallen me heerlijk
En de witte met of zonder kunsleer, ik kreeg ze beide niet perfect schoon op de plaatsen waar ik het zadel raak. Scheve mond
Maar zolang de buitenkant, wat iedereen ziet, maar wit is, kan me de binnenkant iets minder schelen.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:19

Heb er ook 1 van Eurostar, het is dan wel een beige, maar daarover ben ik ook heel erg te spreken! Zelfde kunstleer als die van Cavallo.
Het enige nadeel van de Eurostar vind ik dat het leer wel iets verkleurt, en dat doen die van Cavallo helemaal niet.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:23

runningkawa"]
Ik heb ook enkele eurostars en ze bevallen me heerlijk
En de witte met of zonder kunsleer, ik kreeg ze beide niet perfect schoon op de plaatsen waar ik het zadel raak. Scheve mond
[/quote]

[quote="mezelf schreef:
Het enige nadeel van de Eurostar vind ik dat het leer wel iets verkleurt, en dat doen die van Cavallo helemaal niet.


We dachten beide hetzelfde op hetzelfde tijdstip!
Haha! Komisch!!!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:27

youngster"]
[quote="Renske20 schreef:
ik heb hem van pikeur, echt geweldig! de fijnste broek die ik tot nu toe heb gehad(heb m ook in t blauw en geruit voor door de week, hij is echt fijn)
weet alleen niet precies hoe het model heet, iig met steekzakken en een wat hogere band, maar t is niet zo'n hele hoge bandplooi.


Die heb ik ook Haha! Topbroek, zit echt geweldig..
[/quote]

Bedoelen jullie de pikeur janett? Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:48

ja volgens mij wel Haha! zal ns even kijken of t kaartje nog in die broeken zit

verder heb ik nog een Eurostar, an gladde stof met kunstleren zitvlak, een klarissa/karina ofzo Verward
die is zo fijn! lage band, das wel fijn ivm navelpiercing(als ik die een in heb met hangertje bleef ie nog wel ns aan mn pikeur broek hangen *AU* )
maar 1 nadeel, in de knieholtes begint de stof wat te pluizen
maar ik heb die pluisjes weggehaald en nu blijft ie verder wel mooi glad, gebruik hem trouwens wel echt superveel

ook hier heb ik weer een kindermaat, ook 182 geloof ik, omdat de dames kengtemaat iets te los zat in de 38 en de 36 zat bij mn benen en kont goed, maar bij mn buik weer net iets te strak

ff opgezocht, de eurostar Klarissa

de pikeur(blauw geruit) staat alleen op t kaartje Multistretch durch dorlastan maar geen model-naam
ff witte broek opzoeken, nope ook daar kan ikmt niet vinden, maar t kan idd goed de janett zijn!


alleen 1 nadeel, als je je handen in je zakken doet schuur je langs de ruwe achterkant van de drukknoopjes, das bij de eurostar niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:22

Ik heb een Pikeur bandplooi met hoge band van een beetje zachte stof (geen flauw idee hoe het heet Haha! ).
Heb hem al jaren niet meer aan gehad maar hij was altijd weer goed schoon te krijgen.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:26

Ik heb Mondoni Africa..in het wit. Zit lekker zo'n zitvlak. Is wel wat moeilijker schoon te krijgen, maar ik wel te doen. Vooral bij knieen is het soms wat vies..maar als het goed is ziet de jury dat toch niet Haha!. Ik vind het ideaal..

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:00

Ilindra schreef:
Ik heb een Pikeur bandplooi met hoge band van een beetje zachte stof (geen flauw idee hoe het heet Haha! ).
Heb hem al jaren niet meer aan gehad maar hij was altijd weer goed schoon te krijgen.


De pikeur janett meryl? Haha!
Ik ben opdreef in dit topic. Ik denk er namelijk over een pikeur janett meryl creme kleur te kopen, dat vind ik zo'n fijne broek!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:05

Mijn wedstrijdbroek is van Eurostar met kunstleren kont, de rest is van Pikeur, Equi Comfort, RTS. Problemen met het schoonkrijgen heb ik eigenlijk niet echt.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:52

Ik heb nu een gewone strakke van horka, waar ik eigenlijk best blij mee ben, helaas voor mij is die nogal krap aan het worden. Die is bij de knieen ook nog wel eens vies, maar met een beetje shout of vanish is dat zo opgelost. Maar katoen kan tegen die middelen, nepleder denk ik niet...