Gisteren 1e keer op Sjors gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Gisteren 1e keer op Sjors gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 11:52

Gisteren was het zover Haha!. Nou, ik gisteren een singeltje gehaald, 70 cm. + verlenging, ik wist niet of ik het nodig had, maar die verlenger kan ik sowieso goed gebruiken met mijn andere singels, aangezien Sjors nog wat te dik is en al mijn andere singels hem dus te klein waren,...

Lekker gepoetst, geknuffeld (hij was weer heel lief) en gezadeld, met het piaffe ruitersport dekje wat ik van Levy heb gehad (champagne kleur, staat hem heel chique)! Naar de bak, wat hulp van een stalgenoot die hem vasthield met opstappen (was ook zijn eerste keer in de bak, met andere paarden erbij). Hij was wat ongeduldig en tilde haar gewoon even van de grond met zijn hoofd, hij wilde nl. niet blijven staan en zij wilde dat wel Haha!. Resultaat: stalgenootje met de voetjes van de vloer Haha!.

Nou ikke erop, lekker stappen, lang teugeltje. Hij kijken, snuiven en achter de andere paarden aan willen rennen (handig). Ik heb ze even gevraagd of ze rekening met me wilde houden, de 1e keer erop en dan ook nog enigszins onstuurbaar, niet echt een ideale situatie *LOL*.

Hij was heel lief en braaf, nog wel heel onwennig, onstabiel, uit balans, trekkerig etc, maar al met al gestapt, gedraafd en gegaloppeerd en ben dr zonder kleerscheuren weer vanaf gekomen Haha!. Er zit nog veel werk in, hij moet nog veel sterker worden en eraan wennen dat hij bereden wordt. Aanleuning is nog niet je - van - het, maar hij moet eerst gaan leren op zijn eigen benen te gaan lopen. Ik zoek dus dringend goede instructie!!!

Na het rijden was hij wat moe, en nog liever dan voor het rijden Lovers. Heel lang na geknuffeld en hij heeft al door dat hij na het rijden een appel krijgt dus hij stond al blij te hinniken toen in de kast in liep!!!

Morgen weer erop, eens kijken hoe het dan weer gaat!

Verder, iemand nog goede ideeen m.b.t. instructie in Nijkerk die echt aan huis komt? Het liefste zou ik naar Judith gaan, maar ik heb geen trailer + E rijbewijs en Judith komt niet aan huis,... Huilen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:57

Mirjam Mischner Knipoog Maar toppie dat het zo fijn ging! En over een tijdje passen je singels Sjors wel weer

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:00

Chronos schreef:
Mirjam Mischner Knipoog Maar toppie dat het zo fijn ging! En over een tijdje passen je singels Sjors wel weer


Super dat het zo goed ging, en ik denk trouwens dat Mirjam idd fijn kan lesgeven. Zie weleens dat ze een leerling wat aanwijzing geeft op concours.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:16

Katja staat met haar paarden nu in nijkerk, misschien moet je haar eens vragen, ik vind haar tenminste erg fijn lesgeven..

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:31

Leuk! Aah je hebt wel een heel lief paardje..
Al meteen alles gedaan OK dan!

Hopelijk gaat het morgen weer zo goed!

urobic
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:51

leuk voor je dat t gelijk zo goed gaat hoop dat dat bij mijn paardje volgende maand ook zo gaat Haha! zou wel willen zeggen neem inderdaad zo snel mogelijk les want die eerste paar maanden zijn zoooo belangrijk !!!! zolang je nog geen les hebt zou ik proberen zoveel mogelijk lange teugel te houden en alleen op je zit wendingen proberen te rijden

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:55

Wat geweldig dat je zo'n lekker gevoel aan die eerste keer hebt overgehouden!! Super karakter, die Sjors! OK dan!
En dat er nog veel gewerkt moet worden, tja. Mede daarom ben je toch voor 'm gevallen? Lachen

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:58

Leuk dat t zo goed ging!
Heb je geen foto's? Cheese!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:22

Lekker voor je dat hij zo braaf was.

Arme Sjors, dan moet hij zeker vanaf nu hard aan het werk. Bloos Knipoog

Ik had pas met Solist een vuurdoop (na een paar keer met 1 of 2 andere paarden in de bak gereden te hebben) reed ik afgelopen dinsdag met nog 8 andere combinaties in de 20x40 binnenbak Bloos! .

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:23

wij beginnen morgen met inrijden na lange periode longe hoop dat het ook zo goed gaat.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:39

Hey wat leuk zeg dat het zo goed ging OK dan! Top

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:41

Te gek dat het zo lekker ging... Heerlijk dat je nu lekker langzaam aan het werk kan.... Arme Sjors.. Haha!
Succes met je zoektocht...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:25

Wow, mijn singeltje is 55 cm Haha!

Fijn dat het zo goed ging!
Veel plezier en succes nog met je paardje!
Hij ziet er in elk geval leuk uit!