Even voor de Brabantse sirene haters:

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Even voor de Brabantse sirene haters:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 16:18

Citaat:
Aanpassing proefalarm in regio

Met ingang van 1 maart 2004 zal de sirene, iedere eerste maandag van de maand om 12.00 uur, één keer luid klinken. Tot nu toe ging de sirene steeds drie keer, maar om de overlast voor de inwoners zoveel mogelijk te beperken zal dit teruggebracht worden tot één keer. Bovendien blijkt één keer luid testen van de sirene bij een proefalarm voldoende om de bevolking bewust te maken van de acties die ze moet ondernemen als de sirene op een ander tijdstip gaat: ga naar binnen, sluit deuren en ramen en zet omroep Brabant radio aan.

De sirene waarschuwt u als u buiten bent. Veel mensen vinden het echter prettig om het signaal ook binnen te kunnen horen. Indien het signaal luider gezet wordt, is dit te belastend voor de directe omgeving van de sirenepaal. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties heeft Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek (TNO) Delft een onderzoek laten doen naar mogelijke oplossingen. TNO geeft aan dat door het sirenesignaal (het deuntje) te wijzigen de attentiewaarde al kan verhogen. De resultaten zijn inmiddels aan de fabrikant van de sirenes voorgelegd.


Bron: Valkenswaards Weekblad

Ik weet niet zeker of het door heel Brabant gelt, maar volgensmij wel voor de regio Zuid-Oost. Zelf ben ik er wel blij om dat ze dit gaan aanpassen want ik heb een pokkehekel aan die dingen (panisch vanaf kleins af aan) en ik woon er ongeveer 300m vanaf..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:26

Lijkt mij voor heel nederland te gelden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:26

1 of 3 keer, voor mij geen verschil hoor *LOL*

Voor de honden wel... Keiji is er heel erg bang van.
Wanneer ik hem uitlaat en die sirene word dan net getest probeert hij op alle mogelijke manieren weg te komen Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:59

ik hoor hem hier niet, of maar amper

dus of ie 1 of 3x gaat maakt mij niet uit Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:01

Hij zit hier 2 straten verderop...Maar horen doe ik hem niet ....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:49

Ik zit hier ongeveer een kilometer uit de bebouwde kom, maar ik hoor hem gewoon (als ik buiten ben). Mij maakt het ook eigenlijk niet uit: 1x of 3x....

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:03

Bij ons in Zeeland is dat al een hele tijd!

Vorige keer op school... Eerste Maandag van Januari... Zitten bij Engels, het is 12:00, dus die sirene gaat! Hij is afgelopen en 10 minuten later gaat ie nog een x... Dus zo'n jongen uit me klas: oliebol, nu is er echt wat aan de hand! Weer afgelopen, 5 min. later gaat ie weer! Hoor je hem weer: Ja nu is er echt wat aan de hand hoor Schijnheilig (Maar was niks)

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:18

Wij zaten dan bij Maatschappij. Iedereen was dan zo druk bezig met de disscusie dat niemand het in de gaten had. Haha!