Mijn paard wil zijn box niet meer in

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 19:41

Tsja ik heb er 3 kwartier over gedaan om die etter naar binnen te krijgen laatst met liefde geduld en rust Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr Extreme duivel , maar nu doet ie voor de derde keer lastig. Hij stopt gewoon en loopt niet naar binnen blijft stug staan. Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel slaat niet bijt niet en bovenal LOOPT OOK NIET. De draak. Tegenwoordig laat ik iemand met de zweep achter hem staan en krijgt ie dus een enorme dreun. Dit helpt, maar ja zijn er andere opties. Hij krijgt dus nu gewoon op zijn flikker. Omdat ie totaal niet bang is en alles met zijn oortjes naar voren doet. Het is gewoon een luie NEP-hengst. Dit moest ik gewoon ff kwijt.

greetz Merilyn Boos! Boos! Boos! Boos!

_________________
Ik ben blij!!!! Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merilyn op 2001-11-30 19:42 ]</font>


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:08

zou toch allereerst willen weten WAAROM die de stal niet in wil!

Als je zeker weet dat het gezeik is (als je echt ALLES hebt uitgesloten: heeft 'ie zich laatste gestoten met de tal in lopen, zitten er muizen/ratten, heeft 'ie misschien vast gelegen, vindt 'ie z'n buurman niet aardig,. is de stal te donker etcetcetce), dan heb je gelijk om hem idd dmv een dreun erin te zetten, maar ook alleen dan, denk ik!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:09

Ik heb het zelf ook een keer gehad met een paardje dat ik verkocht aan mensen. Hij had nog nooit in een stal gestaan en hij had geen flauw idee wat hem te wachten stond. Ik kwam er pas achter, toen ik hem verkocht, dat ie in een stal kwam te staan. Ik had hem naar de plaats van bestemming gebracht en daar moest ie de stal in. Ja, mooi niet he *LOL* Je kon trekken en duwen wat je wilde, maar hij ging niet in de stal. Het enige wat ie wel wilde was achteruit *LOL* Daar heb ik dus dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb toen m'n jasje uitgetrokken en over z'n ogen gedaan. Ik heb hem toen rondjes laten lopen zodat ie z'n orientatie kwijt was en ben toen gestopt met z'n kont naar de deur van de stal toe. Ik trok toen aan hem en hij verzette geen stap. Ja, achteruit... Dus ik heb hem toen zo achteruit de stal in laten lopen *LOL* Daarna haalde ik m'n jasje van z'n ogen en toen stond ie heel verbouwereerd te kijken dat ie toch in de stal stond *LOL* Wie niet sterk is moet slim zijn Knipoog Voor mij hielp het in ieder geval.
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:10

Hahaha probleem komt wel vaker voor, gelukkig niet bij mij! Een tip, hou een longeerlijn achter z'n kont. Zo doen ze dat ook als paarden het washok of de trailer niet in willen. En dan hoef je ook niet te slaan.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:12

HAHA Caballo, das een slim idee!
Maar vond hij het niet echt met een jas over zijn ogen rondjes draaien?

wel super bedacht en slim aangepakt!

Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 21:04

Lodewijk doet het zelfde als het lampje in zijn stal niet aan is.. hij wil niet naar binnen staakt gewoon voor de stal.. idd alles geprobeerd.
Ik heb 'm er alleen niet in geslagen. Mijn laatste poging nadat het lokken met voer etc. niet lukte was meer lampen aan doen.. en toen ging ie weer. volgende dag zelfde probleem meteen lamp aan gedaan en hij stond er meteen in..
stom paard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 21:49

Dit is id, wat jezelf al aangaf, een typische hengstenstreek.
Effetjes proberen of hij jouw de baas kan.

Kan je zelf niet met zo'n extra lange dressuurzweep naast hem lopen en zodra hij stil staat:
*PATS*

Die luie hoop stront heb het zo weer door dat hij het wel kan flikken als er niemand achter hem loopt!

Pffff, het heeft altijd wel wat, die hengsten, maar soms }>

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:19

Ik weet een leuk trukje, probeer hem in z´n achteruit er in te zetten, en daarna goed belonen *LOL*

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:08

Mijn pony wil niet de paddock in, vind het er niet leuk. Misschien iets om over te denken? Warom gaat hij niet graag de stal in? Is het er niet fijn voor hem? Kan veel oorzaken hebben.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 08:28

Komt ie er vaak genoeg uit? Verward Als hij altijd in zijn stal staat en er elkel uit komt om te rijden (en misshcien nog alleen in de bak) kan ik het me wel voorstellen. Probeer in dat geval je paard meermaals per dag eruit te halen en even los te gooien of op de wei zetten als je die hebt. Niet alleen eruit halen om te 'werken', hij moet ook zijn pleziertjes hebben. Ga misschien eens met hem wandelen, al rijdend of gewoon aan't haltertouw. Dat versterkt de band en je paard zal het zeker leuk vinden als die dan ook op een rustig plekje even mag grazen. Het is maar een voorstel, ik weet niet of je het al doet Verward .

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:29

ik heb dat probleem nooit maar ik zorg eigenlijk altijd dat er iets te eten is (handje biks, wortel of plakje hooi) als ze de stal in komen.

Ze gaan altijd blij naar binnen. Lachen

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:41

Je moet hem duidelijk maken, dat in stal staan, leuk is. Anders gaat hij er altijd met tegenzin in. (als hij zich dus aanstelt, en jou dus lekker aan het treiteren is). Als er echt iets is, en hij liever niet in stal staat, moet je dus echt geduld blijven gebruiken en ervoor zorgen dat hij zijn stal graag in gaat d.m.v iets lekkers, een massage achteraf. Maar als het dus aanstellerij is, wordt vooral maar boos, maar zorg ervoor dat hij niet wint! (het is dat paarden niet kunnen lachen, anders had hij echt heel hard gelachen). Is het niet zo dat hij als eerste naar binnen moet, of staan er geen andere paarden, misschien vind hij het wel niet leuk om alleen op stal te staan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:21

Je kan hem ook vast zetten net buiten zijn box en zorgen dat hij niet verder kan. En dan over een halfuurtje weer kijken en ik weet bijna zeker dat hij dan wel de box in wil Haha!

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 18:15

Ik weet gewoon dat het een streek is van hem hij doet het ook maar af en toe. Dus ik heb hem gewoon op zijn flikker gegeven. Helaas heb alles al geprobeerd in mijn eentje dus met longeerlijn en lange zweep. Verders is er nooit iets gebeurd naar mijn weten hij komt vaak zat buiten en heeft een box van 4 X 3 1/2 m hartstikke licht en hij kan zijn buurman (helaas) niet zien. Maar ik krijg hem er dus alleen in als iemand achter hem staat en hem een dreun verkoopt. Nou ja dat zal ie binnenkort ook wel weer afleren. We blijven gewoon stug streng zijn.

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:45

haha..
ik had ook n probleem alleen anders om...
mn paard wou de stal nie uit...
hij wou de wasplaats nie op en ook alleen als iemand anders n tik gaf van achter maar uiteindelijk is het goed gekomen!!
dus succes!!

..... leeg .....

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:34

ik denk dat een paard niet kan denken " zal ik mijn baasje eens even lekker pesten!" een paard zal slechts combineren bv. box= slaan box =straf of te wel wat heeft het voor zin om hem te straffen en hem 'eens lekker op z'n donder te geven'? omdat het een hengst is.....nou sorry hoor, maar dat maakt niet uit, kwestie van opvoeden (lees hier dus niet slaan/etc) vergelijk het met de opvoeding van een kind jezelf bv.Schijnheilig jij vind het toch ook leuker als iemand tegen je zegt dat je fantastisch best en de beste van de heeeeeele wereld!! *LOL* een paard ook. dus niet dreun/schop/slaan, maar consequent zijn. niet vandaag zus en morgen zo, maar serieus en denk vooral niet 'ik kan alles al, IEDEREEN heeft hulp nodig op z'n tijd, succes! Party!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:57

haha hij is pas 2 en een half dus rijden doet ze niet Haha! maar hij komt vaak zat zijn stalletje uit hoor Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:02

ik hoorde van mariska dat hij alleen staat.
dus de oplossing is heel simpel hij moet soortgenoten om zich heen hebben, hij wil niet alleen gelaten worden.....
ps merilyn...ik zou hem heel graag eens in het echt willen zien! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:20

Marloes het is wel een hengst daarom is het wel fijn dat hij rustig staat ?? Hij is niet gewend de hele dag op stal te staan dus hij gaat nu van alles proberen om maar niet naar binnen te hoeven.

Volhouden merilyn *LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:17

Misschien is het een oplossing om een paard van 2,5 jaar in een loopstal te zetten zodat hij zelf in en uit kan lopen en buiten kan lopen zoveel hij wilt. Is wel wat een 2,5 jarige nodig heeft ivm groei,ocd gevaar etc.. Goed dat hij het zelf aangeeft en nu kijken wat jij ermee doet.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:19

wij hebben ook een hengst van 2 1/2 jaar, die loopt dagelijks met 3 ruinen in de wei en staat RUSTIG met slechts tralies tussen de andere paarden. Daarnaast hebben we nog een iets oudere arabische hengst op stal die ook overdag buiten loopt (welliswaar alleen, maar met een omheining ertussen naast de andere paarden) *LOL* Waarom doet iedereen altijd zo idioot over het feit dat het een hengst is?...oke, het is iets meer opletten, maar verder ben je niet stoerder of zo hoor! Liever een goed opgevoedde hengst dan een slecht opgevoede merrie! succes verder Party!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:50

Prisca, ook een hengst heeft behoefte aan soortgenoten, geen een paard vind het fijn om alleen te staan!
Naast mijn merrie staat een arabische hengst, gaat prima!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:18

Op deze manier El Roy houden was eigenlijk niet de bedoeling ??

Ze zou hem GRAAG op het land of loopstal hebben maar helaas ze kan niet vinden alles was vol of er was een een groep?? Dus als jullie nog PLAATS hebben/weten ?.

Tuurlijk zou mooi zijn als er iemand bij kon staan alleen ze is er de hele dag niet dus als er wat gebeurt is ze e niet. En het risico wilt ze ook niet lopen denk ik.

BTW hij wil er alleen niet in als hij op zijn donder heeft gehad ? Dus hij neemt haar in de zeik ipv dat hij niet alleen wilt staan enz...

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

henk
Berichten: 142
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:25

ik zou ook wel eens willen weten waarom het paard niet zijn stal in wil, wel weet ik dat het geen normale gang van zaken is als dit gebeurd.

Henk

http://www.zinloosgewelddieren.nl

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:29

Wat is de reden dat hij hengst moet blijven?? laat hem castreren al je er niet mee om kunt gaan. Hengsten zijn leuk voor hengstehouderijen en mensen die er wat mee opschieten om ermee te fokken. Hoezo moet je 2,5 jarige op stal staan? omdat hij niet met soortgenoten kan lopen want de eigenaresse wilt dat hij hengst blijft. Nou sorry hoor, het is niet echt eerlijk tegenover het beest. En hij moet volgend jaar dekhengst worden toch als zijn boog breed genoeg was Verward want dan accepteren ze hem wel op de keuring??? Wat wil je nu een fijn sportpaard of een goedgekeurde hengst terwijl je geen hengstenhouderij niks hebt....ik denk dat je daarover na moet denken. is hij hengst voor jou omdt je dat stoer vindt of echt omdat het nut heeft??

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx, maxie, mukkes en 44 bezoekers