Wat te doen, stal houden of verplaatsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Wat te doen, stal houden of verplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 01:46

Vandaag kwam ik op stal. Ik wist dat mijn buurpaardje verkocht was en dat Opera er zou komen te staan. Zij krijgt over drie weken een veulen.

Kom ik op stal zie ik dat de zijkant helemaal dicht is gemaakt. (voor het veulen en Opera is niet zo lief dan) Karan heeft nu dus drie muren en aan de voorkant tralies. Helemaal geen contact meer met buurpaarden.

Dit is voor tijdelijk. Zodra het veulen afgespeend is dan verhuist Opera weer en komt Cheyenne er te staan. Dus het is voor vijf maanden ofzo.

Ik kan naar de stal aan de overkant verhuizen. Maar ik weet niet of ik de oude stal dan terug krijg. Waarschijnlijk wel, maar het is niet zeker. Ik wil liever niet aan die kant staan, omdat in de zomer de zon door de platen heen komt en ze dan in het zonnetje staan. Bovendien heeft het buurpaard voernijd.

Och ik weet het denk ik al. Karan blijft gewoon waar hij staat. Toch vind ik het ergens wel sneu dat hij nu zo 'opgesloten' staat.

Maar aan de andere kant komt hij ook gewoon op de wei

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:01

Als hij ook op de wei komt zou ik me niet druk maken,
trouwens sommige paarden vinden het juist lekker om in een wat afgeschermde stal te staan. Dus misschien heeft het wel een positieve uitwerking op hem

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:25

Ik snap je probleem wel hoor, ik heb dat namelijk zelf ook. Maar als ze wel op de wei komen, zou ik me omdat het tijdelijk niet zo druk maken. Leuk is anders, maar een aantal weken wat minder leuk is helemaal niet erg.
Waardeert ze straks de openheid weer meer! Ja toch?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:37

Ik geloof niet dat paarden zoiets menselijks ervaren als waarderen,
Karan zal zich straks heus niet prettiger voelen wanneer die schotten weg zijn in vergelijking met de tijd voordat ze er hingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:56

Voor mij zou het onacceptabel zijn om een paard opgestald 23 uur per dag zonder contact en uitzicht te laten staan. MAAR het weideseizoen begint bijna, dus ik neem aan dat hij overdag lekker naar buiten gaat? Dan zou ik er geen moeite mee hebben.
Indien geen weidegang/verdere sociale contacten, dan zou het voor mij geen optie zijn om m'n paard in een 3 kanten dichte box te laten staan.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:22

Hij komt denk ik genoeg op de wei overdag (met Cheyenne? Tong uitsteken) dus dat zal vast geen probleem zijn.
Het is ook maar voor 5 maanden, dat is zo voorbij.

Stel dat je inderdaad naar de overkant verhuist en je krijgt later je oude stal niet terug dan is het zonde.
Ik zou gewoon Karan in die stal laten staan Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:57

Geen paniek en wel zelf beslissen, maar als je tevreden bent met je huidige box, zou ik maar wat extra aandacht aan je paard besteden en zoals boven al vermeldt, zou ik die 5 maandjes maar voor lief nemen.

I love my Arabian horses

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:30

Ik ben teruggekomen van het hiephoi-contact-met-de-buren verhaal. Wij hebben brincostallen met tralies en de ene na de andere peesblessure doemt op door het slaan tegen tussenschotten. Hij heeft toch wel paarden tegenover zich staan of in ieder geval paarden in het zicht? Lekker blijven staan!

Culemborg here I come!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 21:49

ja er staan paarden tegenover hem.

En hij gaat nu ook al naar buiten met cheyenne of wie dan ook. Karan kan met iedereen goed overweg.

Ik was er in ieder geval niet zo blij mee. Maar het is voor enkele maanden. En dan krijgt hij cheyenne als buur. Dus dat is weer wel leuk. Nu heeft hij nog geen voernij o.i.d Ja hij gaat wel met zijn been omhoog staan en loopt een rondje in zijn stal. Dat vind ik ook wel prettig. Cheyenne heeft ook geen voernijd dus dat vind ik wel een pluspunt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 70 bezoekers

cron