Wat voor bescherming in een natte bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 19:06

Normaal rij ik met harde peesbeschermers voor en neopreen zachte of bandages achter. Onze bak blijft goed te rijden is niet zwaar of zo, maar staat momenteel wel voor een deel onder water. Ik zit dan erg met de bescherming te rotzooien.
Voor blijf ik gewoon de harde peesbeschermers gebruiken, ik heb 2 paar dus kan het nog een beetje drogen omdat ik ze kan afwisselen. Maar achter weet ik het niet. Bandages is geen optie in zo'n natte bak, maar die neopreen dingen worden ook hartstikke zwaar en drogen in geen weken meer op.
Vandaag heb ik zonder bescherming gereden achter, maar eigenlijk is dat wel heel tegenstrijdig, als de bak goed is wel bescherming en als de bak minder is zonder. Ik ben dan wel voorzichtiger in de appuyementen enzo, waardoor ik ook minder goed train. Hoe lossen jullie dat op?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:27

Spullen die moeten drogen goed afspoelen en mee naar binnen nemen om te laten drogen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:37

Citaat:
Ik ben dan wel voorzichtiger in de appuyementen enzo,


Hoe doe je dat dan op wedstrijden? Verward

Je hebt ook strijklappen van een soort plastic, zonder neopreen, van het merk Gera, die nemen geen vocht op, of in ieder geval veel minder dan neopreen.

Afbeelding

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 19:43

Ik heb van dat materiaal peesbeschermers gehad, maar als er zand tussen kwam gingen ze schuren.
En over de appuyementen, zonder bescherming rij ik ze als op een wedstrijd, maar normaal in mijn training rij ik ze ook veel scherper, om hem leniger en gehoorzamer te maken. De kans dat hij zich dan een keer aantikt is veel groter.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:03

Ik rijd met dezelfde bescherming als normaal.
Dat is voor pijpekousen en achter neopreen strijklappen. Die spoel ik na het rijden af en hang ze te drogen.
En zijn ze niet droog, dan is het gewoon pech, hij krijgt toch natte benen met rijden!