evenwichtsproblemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

evenwichtsproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:06

Nou gisteren is het er dan toch maar van gekomen......Na vakkundig advies van Jac (van bokt) ben ik gisteren op Winner gaan rijden terwijl jac mijn longeerde. Ik had geen teugels dus dat werd balanceren
Ik heb nogal de neiging om houvast aan mijn teugels te zoeken, dat wil zeggen dat ik evenwichtsproblemen heb
Jac heeft mijn zover gekregen dat ik zonder teugels op WInner klom (en dat in de regen, wind, donker en kou) en zij ga mij les.
Nou ik ben in een compleet nieuwe wereld terechtgekomen. Jeetje arme Winner, wat heb ik dan toch aan dat mondje liggen leuren. En wat ben ik toch een stijve harrie, hahahahaha Haha! Haha!
Maar goed het begin is gemaakt en we gaan dit nu regelmatig doen. OK dan! OK dan! Ik ben in ieder geval erg trots op mijn scheet dat hij geen kik gegeven heeft en erg goed naar "mijn zit" luisterde.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:31

Wat fijn dat Jac je wil helpen. Ik zou zoiets ook wel weer eens willen doen: naar m'n eigen onafhankelijke zit zoeken. Suc6 ermee!

=^.,.^=

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:14

het is een goed beging:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:19

Dat zouden meer ruiters moeten doen.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:21

Inderdaad, als je zoiets inpast in je training leer er echt een hoop van. Al val ik van Dreamer af denk ik.. Haha! Clown Toch eens proberen...
Het viel mij op dat na een tijdje alles rustiger werd, de zit, handen benen...En je ziet direct wat aandachtspuntjes.... Knipoog
Ja, het was een goed idee, Snoor, OK dan! nou alleen nog wat beter weer erbij.... *LOL*

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:31

Zonder zadel rijden is ook goed voor je zit. Cool Alleen moet je je dan niet vast willen houden aan de teugels Clown
Wat ook leuk is is in de roundpenn erop gaan zitten zonder harnassement Haha! Dan krijg je zeker een goede zit. Het enige wat je dan nodig hebt is paard + roundpenn. Is super goedkoop.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:26

Aaah is zeker confronterend!
Ik doe af en toe zadelloos hobbelen, maar dan merk ik dat ik behoorlijk verstijf in mijn schouders en neig me aan de teugels vast te klampen..

Ik wil een roudpenn! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:02

Malabarista schreef:
Zonder zadel rijden is ook goed voor je zit. Cool Alleen moet je je dan niet vast willen houden aan de teugels Clown
Wat ook leuk is is in de roundpenn erop gaan zitten zonder harnassement Haha! Dan krijg je zeker een goede zit. Het enige wat je dan nodig hebt is paard + roundpenn. Is super goedkoop.


Kan ik aanraden
is echt heel leuk.

Ook leuk om te doen is op je paard gaan zitten (liefst met blinddoek) terwijl iemand anders parelli-spelletjes met je paard doen. Dat is heeeeeeel goed voor je zit en ook gewoon heel leuk Haha!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:25

*plof*
dat was ik... ik viel van mijn pony... mijn blinddoek ook...

Rijd je al lang Winner of nog niet heel erg lang...dat scheelt weer in evenwicht ontwikkelen... Ik wil niet weten hoe erg mijn zit is verbeterd nu ik bijna dagelijks in het zadel zit.. En dan nog zou het beter kunnen!
O en liever dat je nu weet dat je in zijn mond zit en er wat aan doet dan zijn hele leven in zijn mond zitten en achteloos doorijden. Sjapoo voor jou!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:28

ik probeer elke keer als ik rijd (nu ff niet hha maar ALS ik reed) ook een tijdje te rijden zonder beugels en zonder reins of de reins heel lang houden dat je er eigenlijk niets aan hebt

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:41

Weet je wat trouwens nóg leuker is?
Op je paard, zonder zadel en zonder hoofdstel, in de roundpenn in galop en dan (proberen te) jongleren. Het is alleen rot als je balletjes vallen om ze dan weer op te pakken.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:47

Dan ga ik dat maar eerst eens op een shet oefenen!! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 01:48

Malabarista schreef:
Weet je wat trouwens nóg leuker is?
Op je paard, zonder zadel en zonder hoofdstel, in de roundpenn in galop en dan (proberen te) jongleren. Het is alleen rot als je balletjes vallen om ze dan weer op te pakken.


haha als dat lukt en je kunt ze vanaf je paard weer van de grond rapen als je de ballen laat vallen, dan kun je volgens mij solliciteren bij de future guys Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:25

Zal ik toch eerst moeten leren jongleren Haha!

=^.,.^=

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:05

Anya"]
[quote="Malabarista schreef:
Weet je wat trouwens nóg leuker is?
Op je paard, zonder zadel en zonder hoofdstel, in de roundpenn in galop en dan (proberen te) jongleren. Het is alleen rot als je balletjes vallen om ze dan weer op te pakken.


haha als dat lukt en je kunt ze vanaf je paard weer van de grond rapen als je de ballen laat vallen, dan kun je volgens mij solliciteren bij de future guys Haha!
[/quote]

Ik kan ze niet van de grond rapen Haha! En dan wil mn paard al helemaal niet meewerken.. doet ze net of ze bang is van dat balletje... wat is dat voor raar ding?... springt ze weg, terwijl als ze boven haar hoofd zweven ze zich er niet aan stoort. Clown

stingray

Berichten: 40
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:08

ik denk dat als ik ga jongleren op mijn paard ik nog sneller op de grond lig dan die ballen Haha!
dus zal ik maar niet proberen niet dat het dan aan me paard ligt hoor maar ben dan zo met ballen bezig dat ik niet meer weet waar ik op zit Verward

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:57

ik denk dat ik het zelfde probleem heb als stingray.. ik moet me goed concentreren wil ik er op blijven zitten... nog maar even oefenen...

wat ook een leuke oefening is voor je hulpen en dan vooral je been en gewichtshulpen.. je reins om je knop binden en dan een reiningproef rijden.. is heel moeilijk en je moet echt goed oefenen wil je precies genoeg hulpen geven.. en dan merk je pas hoe weinig je je reins echt nodig hebt.. is heel leuk..